• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Polecam czytać uważniej forum. Pytanie dotyczyło wagonów 112Alux w zielonej malaturze. Informacja o 1K z Roco była kilka postów później, więc siłą rzeczy użytkownik ffox nie mógł pytać o zdjęcie wagonu krytego ...;)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Cierpliwości - w przyszłym tygodniu postaram się coś zaprezentować. Udało się "wygrzebać" z archiwum sporą ilość fotek wraz z opisem zakresu modernizacji wagonu przebudowanego w FW w Ostrowie.
To świetnie, ale to będzie się miało nijak do wspomnianego modelu wagonu typu 1K firmy Roco, ponieważ nie jest to akurat model wagonu zmodernizowanego... :).
Nie wszystkie wagony PKP z rodziny 75W, czyli 1K, 3K i 7K zostały zmodernizowane (chociaż zmodernizowano ich wiele i w różnym zakresie).
Wagon ten nie ma przecież ani łożysk tocznych, ani podwójnego zawieszenia (UIC), ani hamulca systemu Oerlikon, tak więc modernizacja wagonów tego typu na PKP, to zupełnie inny temat.
Temat modernizacji wagonów towarowych PKP (nie tylko wagonów w/w typów 1K, 3K i 7K !) jest na tyle ciekawy, że - jeśli tylko będziesz miał konkretne materiały - mógłbyś założyć po prostu nowy temat.
Tutaj, w temacie o nowościach PKP 2015, nie pasuje to zupełnie...
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
@Krzysztof Koj

Jak już wyżej wspomniałem, naszemu imiennikowi również chodzi o wagony pasażerskie rodziny Y. :)
Dziękuję za wyjaśnienie, ale uważne czytanie forum nie wiele w tym przypadku zmienia...:).
Tak to właśnie jest, kiedy w jednym temacie porusza się wiele różnych kwestii równocześnie, często zupełnie niezwiązanych z zasadniczym tematem...
Temat modernizacji wagonów pasażerskich standardu Y, w tym przypadku akurat - jak sądzę - wagonów 112A Lux, których kilka wykonanych zostało przez ZNTK Ostrów Wlkp. (jeszcze przed przekształceniem w ZNTK w FW Ostrów !), to również zupełnie inny temat i absolutnie niepasujący do "nowości PKP 2015"...
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
Białe drzwi, logo ICCC na drugim końcu wagonu, dziwaczne oznaczenia klasy ... , też sobie nie przypominam takiego wagonu. Nawet, jeśli był, to to jakiś ewenement musiał być i trochę bez sensu ładowanie takiego wagonu do zestawu.o_O
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Dokładnie.
Przejrzałem właśnie ze 100 zdjęć tych wagonów w swojej kolekcji.
Ani białych drzwi ani loga przewoźnika z prawej strony nie widziałem.

Co prawda mam takie zdjęcie, ale można mieć wątpliwości co do białych drzwi:
wagonic2.jpg
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Był z białymi drzwiami. Chyba jeden tylko - numery 51 51 21-70 026-1. Był tak przemalowany na samym początku malowania w barwy PKP IC więc może dlatego tak jeden eksperymentalnie. Ale logo miał po lewej.
 

Ryba_miecz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Był z białymi drzwiami. Chyba jeden tylko - numery 51 51 21-70 026-1.
Wagonów z jasnymi drzwiami było kilka, 026 również się do nich zaliczał.
Był tak przemalowany na samym początku malowania w barwy PKP IC więc może dlatego tak jeden eksperymentalnie. Ale logo miał po lewej.
Jego nietuzinkowość polega na tym, że po stronie korytarza logo było z lewej strony, a po stronie przedziałów z prawej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki