• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
Pewnie w epoce IV PKP model byłby trochę droższy, ale nie sądzę, że aż tyle, czyli o połowę więcej. W końcu Roco oferuje różne lokomotywy w różnych wersjach i różnice cen nie są tak drastyczne. Ja szacowałbym tę różnicę na 100-200 zł, inaczej szanse na zbyt byłyby małe. Ale to tylko moje domysły, niczym nie poparte, a cena zależy też od zakresu zmian. Stwierdzenie "z polskim osprzętem z IV epoki" jest dość szerokie i ten zakres może być różny.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Oczywiście że ta cena była znana. I ja ją znałem, dlatego wtedy napisałem to co napisałem. Skoro taki model to koszt około 1300 złotych, to chyba nietrudno się domyślić, że wersja zmieniona specjalnie na nasz rynek kosztowałaby więcej. Dlatego nie wiem, czemu wtedy tak Pan Koj na mnie naskoczył.
Pytanie - o ile więcej. Z tego co wiem spór nie poszedł o to, że więcej, ale o to - o ile więcej.
Ale, przyznam, że nawet zrobienie Ty2 w III epoce i tak jest dobrym posunięciem, bo zapewne trochę ludzi kupi taki model.
Stwierdzenie "z polskim osprzętem z IV epoki" jest dość szerokie i ten zakres może być różny.
Popieram i jedno i drugie.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
Jak widać zainteresowanie tematem seryjnej Ty2 jest ogromne. Przed popularnością tego wypustu może firmę Roco uchronić ich własne działanie. Jeżeli podejda do polskiego rynku na zasadzie BR52 z białymi obręczami i polskimi tabliczkami na budce (we wczesnej trzeciej epoce) to polegną już na wejściu, a model jako tako sprzeda się tylko po przecenie. Takie coś potrafi zrobić nawet początkujący i słabo rozgarnięty modelarz na bazie modelu Roco 62276. Zresztą takie samoróbki są dostępne na Wilczej (polskie tabliczki i pomalowane obręcze kół). Cena za zapowiadane prawie 1400 PLN w stosunku do Roco 62276 kosztującego nieco ponad 1100 a różniącego się tylko napisami i białymi obręczami zdyskwalifikuje ten model na starcie.
Jeżeli zaś Roco podejdzie do sprawy odpowiednio i zaproponuje model w epoce IIIc (ze względu na dużą liczbę innych modeli parowych PKP oraz wagonów do nich, oraz sporą liczbę modelarzy działających w tej epoce) z przeróbkami w cenie tych 300 PLN najważniejszych detali na PKP, to już będzie wiele. Gdyby, zamontowano:
-polskie lampy
-lemiesze biało czerwone
-pomalowano na pomarańczowo czołownice
-zamontowano płaskie drzwi dymnicy i płaskie wiatrownice
-wymieniono komin
Czyli zmieniono najbardziej widoczne elementy, to myślę że modelarze wiele byliby w stanie wybaczyć tej miniaturze parowozów, i byłaby ona doskonałą bazą do dalszych przeróbek dla purytsów szczególarzy. Model z epoki IIIc będzie miał sporą szansę zostać zakupiony przez modelarzy zbierających IV epokę, celem podciągnięcia go do tej epoki.
Jeżeli nie to model będzie dla nikogo, bo ci co mają go rozdłubać do przeróbki, wybiorą tańsze modele niemieckie, a modelarze niedzielni tacy jak ja, darują sobie pewnie ten model ze względu na cenę jeżeli nie będzie im pasował do zbiorów.
Zatem ROCO postaraj się!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
Tylko, że to nie ja powiedziałem, a kolega SP45-166, z którym zresztą w większości jego stwierdzeń się zgadzam. Ale nie ze wszystkimi:
-lemiesze biało czerwone
......
-zamontowano płaskie drzwi dymnicy i płaskie wiatrownice
Lemiesze mogą spokojnie być pomarańczowe, tak, jak czołownice, a baaardzo wiele Ty2 miało wiatrownice wygięte (dużo ładniejsze, niż płaskie), płaskie wcale nie były standardem na PKP. Sporo maszyn zachowało też dość długo wypukłe drzwi dymnicy, zwłaszcza w epoce III, ale nawet w IV.
Znacznie bardzie charakterystyczne szczegóły typowe dla PKP to przesuwana klapa wywietrznika na dachu budki, wężownice na pomoście, przeniesiona z kotła na pomost prądnica, zawory bezpieczeństwa, w części maszyn inżektory Metcalfa i Nathana, żeby wymienić te bardziej widoczne.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
to jest hit-propozycja od managerów-bankowców z ROCO poprzedzona wieloma analizami, ankietami oraz różnymi pewnie nie tanimi symulacjami dla polskich kolekcjonerów modeli kolejowych :))))))
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
Pewnie przeanalizowali ankiety, które zamieścili na naszym forum (A której de facto chyba nikt nie wypełnił i wysłał), więc napewno zobrazują faktyczne zapotrzebowanie! :D:gwizd:
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
dodam od siebie, że przewidziałem to (Ty2) już dość dawno tak samo jak EU07, SM42 wyniki polskich siatkarzy na M.Ś. (gdzieś jest mój wpis na ten temat). dlatego od dziś za przepowiednie zaczynam pobierać kasę:gwizd:
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 2 0
Schlesienmodelle zapowiedzieli na facebook-u start sprzedaży "siódemki" na koniec stycznia 2015. (y)(y)(y)
Piersze będzie Cargo , potem mniej więcej co miesiąc kolejne malowania : żółte czoło + "piotrkowska" , zielona , ICC , denaturat.

Dla mnie ta wiadomość to super prezent na Święta. Dziękuję i cierpliwie czekam. :)

"W końcu po pokonaniu wiele małych problemów, które spowodowały opóźnienie dwóch miesięcy możemy zacząć z wysyłką i sprzedażą modeli pod koniec stycznia. Zawsze jest trudne przetrzeć szlaki dla pierwszych modeli. Te początkowe problemy, raz rozwiązane, już nie mają wpływu na kolejne modele.
Przepraszamy jeszcze raz za opóźnienie, i dziękujemy serdecznie wszystkim fanom, co trzymają naszej strony i czekają cierpliwie na model. Bez waz, to niemieli byś my motywacji na kolejne modele.
Pierwsze będą lokomotywy PKP Cargo, potem żółte czoła. Razem z żółtymi czołami będą wysyłane Piotrkowskie modele."

"... możesz liczyć tak na odstęp jednego miesiąca miedzy malowaniami (nie numerami), kolejność jak w katalogu."
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki