• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Genialna wypowiedź! Strasznie mi się podoba, jak to wszystko ująłeś. Ale to jest sama prawda i częściowo o tych wszystkich rzeczach piszemy od dawna już.
Ja co nieco miesięcy temu napisałem tu na forum, iż przewiduję stopniowe wycofywanie się Roco z rynku polskiego. Ktoś tam wtedy się zdziwił. Ale co Roco będzie mogło nam zaoferować? SK Model z Piko chce robić typowo polskie maszyny, więc atrakcja jest dla ludzi. Schlesienmodelle to samo. A Roco? Od lat przemalowanki. Ale OK, załóżmy że zrobią nawet coś nowego typowo na nasz rynek. W przypadku lokomotywy cena nie byłaby niższa niż 800 złotych, bo taniej to raczej nie wyceniają swoich modeli. A duża cena to wynik sprzedaży jak przy ST44, czyli słabo. Z ACME dostajemy chociaż wagony pasażerskie bardzo atrakcyjne, jakie znajdują duże uznanie wśród nabywców (nie licząc wad jakie tam występują). Sądzę że innych producentów raczej chyba nie mamy co brać pod uwagę, bo produkują tylko czasem coś na nasz rynek. No może jeszcze Tillig, ale...
Gdy jedni będą robili typowo polskie maszyny za niewygórowaną cenę, Roco będzie proponowało kolejne Husarze, "czarne wdowy" czy ST44 za ponad 800 złotych. Chyba proste, kto będzie ten rynek zyskiwał. Roco wobec mało atrakcyjnych produktów, nie będzie miało wielkiej sprzedaży. A mała sprzedaż to mniejsze zainteresowanie naszym rynkiem.
Ale co by nie było - ja mam nadzieję że i Roco nas zaskoczy czymś fajnym. Chciałbym. Kiedyś Roco było na naszym rynku uznawane za najlepsze, teraz się to bardzo zmieniło.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
Cysterna Orlen - Petrochemia będzie chyba ostatnim godnym wagonem wypuszczonym przez Roco. Ale cena w stosunku do poprzedniej cysterny go gazu już nie napawa takim optymizmem.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Set węglarek- na niego czekam. Ale tu też powodem słabej sprzedaży może być fakt że przeróżnych węglarek dwuosiowych produkcji PIKO, Tilliga i Kleinmodelbahna już trochę było. SM42 się sprzedaje dobrze bo tego wcześniej u nas nie było (poza dostępnym dla niewielu finansowo, niszowym i bardzo krótkoseryjnym SM42- i nie chodzi tu wcale o fakt nieposiadania przez wielu z nas 2500 PLN, tylko fakt że w tej cenie można kupić obecnie tą lokomotywę od Piko + jeszcze ok. 10-15 wagonów). Bipa od Rivarossi szła słabiej ( po prostu nie rozeszła się na pniu), ale większość egzemplarzy szybko się sprzedała pomimo faktu iż Bipy już były (stare Schichty), oraz wysokiej ceny jednostkowej zestawu (nawet jak za 4-człon, niemal 800 PLN to nie mało).
Tu ogółem jest przesłanie do producentów: Czy warto aż tak windować marże? Może patrząc po przykładzie Robo (którego promocyjne Ryflaki rozeszły się momentalnie), warto nieco obniżyć ceny? gdy widzę zapowiedzi Brawy i wagony po ponad 300 PLN, to zastanawiam się jak wiele osób będzie stać na secik trzech wagonów za około 1000 i ile więcej sprzedałoby ich się gdyby za te same trzy wagony BRAWA zażyczyła sobie 500-600 PLN. Zresztą uważam że najprawdziwszym "papierkiem lakmusowym" polskiego rynku będzie Herisowy 111A (jeżeli projekt dojdzie do skutku). Jeżeli wagon utrzyma się w cenie do 200 PLN, to IMHO będą dantejskie sceny o pierwsze wypusty, jak przy pierwszych SM42.
Słyszałem że taką plotkę że podobno gdzieś w sieci wyszły nowe zdjęcia z postępu prac nad Herisowymi 111A... Prawda to?
 
Ostatnio edytowane:

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
Ale tu też powodem słabej sprzedaży może być fakt że przeróżnych węglarek dwuosiowych produkcji PIKO, Tilliga i Kleinmodelbahna już trochę było.
Moim zdanie te węglarki sprzedadzą się dobrze. To typowe wagony, których może być po kilka - kilkanaście w składzie. Poza tym cena wydaje się być rozsądna. Pasują zarówno do długiego pociągu towarowego, jak i do krótkiej zdawki. Pomimo, że kilka już takich wydano (w IV epoce wcale nie aż tak dużo), to ja chętnie kupię ten set oraz każdą następną węglarkę w IV epoce. Jeżeli ktoś zbiera modele jak ja, czyli modele seryjne, a każdy musi być z innym numerem bocznym, to na porządne dwa składy z tamtych czasów takich wagonów jest wciąż za mało.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Dzień dobry
Jeden z niemieckich sklepów podal liste zapowiedzi Roco na 2015.
Z PKP:
ROCO 56244


PKP


Talbot-Schotterwagen PKP


Ep.4


UVP € 14,90

ROCO 56269


PKP


Off. Güterw. Es der PKP


Ep.4


UVP € 11,90

ROCO 63259


PKP


Dampflok TKt2 (ex BR93.5)


Ep.3


UVP € 199,00

ROCO 64560


PKP


Personenw. 2a. PKP braungrün


Ep.3


UVP € 31,90

ROCO 64561


PKP


Personenw. 2a. braungrün


Ep.3


UVP € 31,90

ROCO 67536


PKP


Teleskophaubenwg. PKP, blau


Ep.5


UVP € 32,90

ROCO 72220


PKP


Dampflok Ty2 (ex BR52)


Ep.3


UVP € 329,00

ROCO 72221


PKP


Dampflok Ty2 (ex BR52) SND.


Ep.3


UVP € 404,00

ROCO 73655


PKP


E-Lok EU43 PKP Cargo


Ep.6


UVP € 229,00

ROCO 76852


PKP


Ged. Güterw. 2a. PKP


Ep.4


UVP € 28,40

ROCO 79655


PKP


E-Lok EU43 PKP Cargo *AC


Ep.6


UVP € 269,00
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
TKt2 i Ty2 w jednym roku to nie prima aprilis? Choć w sumie mają być w III epoce to się nie wysilą za bardzo, ale dla mnie to i tak smakowity kąsek :)
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Dzień dobry
Jeden z niemieckich sklepów podal liste zapowiedzi Roco na 2015.
Z PKP:

PKP
Dampflok Ty2 (ex BR52)
Nawet jeśli coś jest w tej informacji.... to nie bardzo wierzę, że będzie miała typowo polski osprzęt jak choćby duże reflektory umieszczone gdzie trzeba, szczególnie z tyłu. (epoka III to ogólne określenie - w końcu jest IIIa, IIIb ale rónież IIIc, a w końcówce IIIc miały już duże lampy). Będzie to znany już model z naniesionymi polskimi oznaczeniami i odpowiadający wyglądem przełomowi lat 40/50-tych (IIIa)... Tyle w temacie. Jak będzie w ludzkiej cenie to trzeba będzie raczej zakupić. Zawsze to będzie można kiedyś (jak się dociuła) dać do UMF do przeróbki :) ...w końcu kultowa maszyna parowa (jak stonka w spalinowych), której grzech nie mieć w kolekcji. Na IV epokę nie ma co liczyć, a baza do przeróbki zawsze będzie czekała na swoją kolej.

Kopciuchy w Warszawie Praga w 1968 r. (czyli epoka IIIc). Rewelacyjna fota z książki o Ty2: http://i77.photobucket.com/albums/j49/Hoart/Wa-wa1968_zps470f7925.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Jak jest podane, że w 3 epoce, to raczej nie należy tego oczekiwać, o czym była mowa wyżej. A cena faktycznie trochę wysoka. Ale jeżeli za zwykły 4-osiowy wagon teraz płaci się ok. 60 euro, a nawet więcej, to czego się można spodziewać?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Bardzo ciekawa informacja a'propos tych Ty2 i ich cen.
Może niektórzy z Was pamiętają moją wypowiedź na forum na temat modelu Ty2 od Roco? Jest tutaj. Napisałem wtedy, że cena za Ty2 wyniosłaby "2000 złotych, albo i więcej". Nie doprecyzowałem tylko, że chodziło mi o model w wersji na jaką większość czeka, a nie z III epoki. Wtedy też, Pan Krzysztof Koj zarzucił mi, że sieję nieprawdę. Teraz okazuje się, że model Ty2 w epoce III ma kosztować 329 Euro, czyli powiedzmy w przeliczeniu w dół około 1300 zł. Ile zatem by kosztowała wersja na jaką wszyscy najbardziej czekają? Znaczy nie "przemalowanka", ale z takimi przeróbkami formy, by wszelkie elementy modelu odpowiadały maszynom eksploatowanym w Polsce, w okresie z jakiego większość by chciała ten model mieć? Sądzę że zaczęła by podchodzić pod te 2000 złotych.
Czyli jednak miałem rację odpowiadając na zarzuty Pana Koja w tym wpisie.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Ty2 w epoce III ma kosztować 329 Euro, czyli powiedzmy w przeliczeniu w dół około 1300 zł. Ile zatem by kosztowała wersja na jaką wszyscy najbardziej czekają? Znaczy nie "przemalowanka"
Przecież ten model już dawno kosztował tyle jako BR52... więc ta cena to nie jest teraz jakieś zaskoczenie (mając na uwadze to, że konstrukcyjnie Roco nic nie zmieni...). Pan K. Koj pisząc to, co napisał wówczas w odpowiedzi na twój post wiedział zapewne po ile Roco sprzedaje model BR52. Nie sądzę więc aby wyssał z palca swoje dywagacje. No ale to musiałby odpowiedzieć autor wypowiedzi. Dla mnie jako kolekcjonerowi też z pozoru wydaje się, że wykonanie tych zmian w modelu (aby dostosować jego wygląd do epoki IV) to jakiś pikuś wart co najwyżej kilka stów na sztuce. Ale jak to jest naprawdę - niech fachowcy się wypowiedzą jeśli mają ochotę. Z drugiej strony czy jest sens to wałkować, skoro Roco puści ten model bez zmian w cenie BR52...?
 
Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Oczywiście że ta cena była znana. I ja ją znałem, dlatego wtedy napisałem to co napisałem. Skoro taki model to koszt około 1300 złotych, to chyba nietrudno się domyślić, że wersja zmieniona specjalnie na nasz rynek kosztowałaby więcej. Dlatego nie wiem, czemu wtedy tak Pan Koj na mnie naskoczył. Nie napisałem niczego, co nie byłoby prawdą.

Dalej utrzymuję też swoją teorię napisaną w pierwszym poście na tej stronie.

Ale, przyznam, że nawet zrobienie Ty2 w III epoce i tak jest dobrym posunięciem, bo zapewne trochę ludzi kupi taki model.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki