• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
#81
Nie wiadomo oficjalnie czy TKt2 i wagony będą w epoce IIIa. Lata pięćdziesiąte mogą równie dobrze, a nawet zdecydowanie oznaczać epokę IIIb (1951-1956). Póki co wizualizacje nie są zbyt czytelne, prawdopodobnie rzeczony tabor odpowiada stanowi po naprawach w roku 1953, więc epoka IIIb. Chociaż znając wiele poprzednich przypadków tego producenta, to co ostatecznie opuści fabrykę może różnić się w szczegółach od wizualiazacji. Dlatego na podstawie pierwszych wizualizacji nie można zakładać, że jakichś elementów wyposażenia czy oznakowania nie będzie, lub też będzie zbyt wiele, albo stwierdzać, że będzie to totlna niezgodność lub chłam.

Przypuszczam, że K. Koj przygotowywal dokumentację do tych modeli, więc jest zgodna na tyle, na ile jest to możliwe i na ile pozwalają formy modeli. Tym bardziej, że modele będą w oznakowaniu obowiązującym kilka lat po przejęciu taboru, więc niewiele się powinny różnić od wersji DRG. A wszelakie niezgodności wymiarów czy elementów modeli (o ile występują jakieś znaczne niedoskonałości) dotyczą modeli w oznakowaniu jakiegokolwiek zarządu, a nie tylko PKP, co nie każdy na tym forum potrafi zrozumieć [to akurat jest ogólne stwierdzenie, a nie osobiście do przedpiścy].

A jak bardzo wierne dokumentacji modele wupuści Roco, tego - sądząc po ostatnich zawirowaniach - nie można przewidzieć.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#82
Ja natomiast bardzo chciałbym zapytać Pana @Krzysztof Koj oto czy skład pociągu osobowego z epoki IIIb relacji Bydgoszcz - Poznań będzie kontynuowany, czy też z różnych przyczyn zatrzymał się na wagonie pocztowym, bagażowym i wagonie osobowym 3 klasy.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
#85
Firma ACME kiedy wydała katalog na 2014 rok?
Sądzę że katalog na 2015 wyda tak samo jak na ten rok.
Ciekaw jestem co wyjdzie z ACME w barwach PKP, czy będzie zestaw Pendolino ETR610 w barwach PKP Intercity, czy też wagon konferencyjny a może zestaw wagonów Berlin Gdynia Express. Ale zapewne czas pokaże co się ukaże.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
#95
Na modelmanii właśnie zarzucono katalogiem nowości od ROCO na 2014/2015. No chapeau bas... Mało popularna u nas TKt2 (zaledwie kilkanaście sztuk jeździło w "czwartej epoce") i to głównie na Dolnym Śląsku, do tego dwa donnerbuchse, których od dziesięcioleci jest u nas na pęczki, wiele osób sobie poprzerabiało ze starych PIKO-lców. No i jeszcze mega popularna EU43 PKP Cargo których kilka wynajętych sztuk pojeździło i znikło. No gratulacje Roco, potem pieprzcie sobie że rynek modelarski w PL jest nieperspektywiczny. Po co przecież robić Ty2 czy Tr203, lepiej wcisnąć jakiś Pk15 sprzed I wojny którego w necie jest 1 zdjęcie i brać za niego 1500 PLN naklejając jedynie PKPowskie tabliczki. Coś czego NIKT nie pamięta i 99% NIE CZUJE. Wiwat Roco!
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#96
Na modelmanii właśnie zarzucono katalogiem nowości od ROCO na 2014/2015. No chapeau bas... Mało popularna u nas TKt2 (zaledwie kilkanaście sztuk jeździło w "czwartej epoce") i to głównie na Dolnym Śląsku, do tego dwa donnerbuchse, których od dziesięcioleci jest u nas na pęczki, wiele osób sobie poprzerabiało ze starych PIKO-lców. No i jeszcze mega popularna EU43 PKP Cargo których kilka wynajętych sztuk pojeździło i znikło. No gratulacje Roco, potem pieprzcie sobie że rynek modelarski w PL jest nieperspektywiczny. Po co przecież robić Ty2 czy Tr203, lepiej wcisnąć jakiś Pk15 sprzed I wojny którego w necie jest 1 zdjęcie i brać za niego 1500 PLN naklejając jedynie PKPowskie tabliczki. Coś czego NIKT nie pamięta i 99% NIE CZUJE. Wiwat Roco!
Wyślij to mailem do Roco i napisz co ci odpisali :)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#99
To jest stary katalog dokładnie "Hauptkatalog 2013/14" i był rozdawany za darmo w sklepach... drugi darmowy to był z "New product 2014 HO, H0e , TT" i w tym jest zapowiedź S 160.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
Wyślij to mailem do Roco i napisz co ci odpisali :)
Oni już są na takim etapie że nie ma co z nimi dyskutować. Ten etap, nazywam "upadek restauracji starego dusigrosza". Na czym to polega, pokazała w Kuchennych Rewolucjach, pyskata lady polskiej gastronomii Pani Magdalena Ikonowicz (po mężu Gessler). Właściciel przykładowej knajpy próbuje oszczędzić na klientach więc nie wyrzuca niezjedzonego mięsa tylko zostawia je na następny dzień. Więc coraz mniej ma klientów bo jedzenie jakoś mniej smaczne niż kiedyś, i chętnych na obiadek coraz mniej. Więc coraz więcej tych zup i mięs zostaje. Zaczyna się ich mrożenie i odgrzewanie po -nastu dniach. Do takiej knajpy nie zagląda już prawie nikt a właściciel liczy same straty i popada w manię dokupowania zamrażarek co było w niektórych odcinkach aż nader mocno widać. U niektórych dochodziło aż do zmian w psychice i wywalenie z zamrażarek zzieleniałego żarcia sprzed roku, kończyło się, wściekłością, wybuchami płaczu itd... To taka pętla samozaciskająca się na szyi. Podobnie zresztą było w Gdańsku OIDP. Ktoś tam poszedł po rozum do głowy i zamiast podwyższać ceny za bilety miesięczne, obniżono je w ramach eksperymentu. Skutek zadziwił wszystkich, bowiem wpływy do kasy miasta zwiększyły się a nie spadły jakby wychodziło w rachunkach różnej maści mocno kształconym bankomatom PKP (im nadal wydaje się że jak się podwyższy ceny biletów to pasażerowie zostaną w tej samej ilości tylko wpływy się zwiększą).
Podobnie jest z Roco; odgrzewają starego kotleta i dziwią się że klientów jest coraz mniej. Skoro ST44 się słabo sprzedawało (oczywiście w cenie 800 PLN, bo po promocji rozeszły się jak świeże bułeczki- analogia do miesięcznych z Gdańska), więc was "ukaramy" i żadnego modelu więcej typowo polskiego już nie zrobimy. Więc TKt2 robione bez żadnych przeróbek z stanie z lat 50 (szkoda że od razu nie w oznaczeniach z Generalnego Gubernatorstwa, przeróbek i tampodruku jeszcze mniej a może też wtedy skusiliby się nań niemieccy modelarze...), oceniam nie jako odgrzewanego kotleta z wczoraj, ale wręcz jako starą mrożonkę wyciągniętą z czeluści jakiegoś zapyziałego zamrażalnika. O donnerbuchsach nawet nie wspominam bo to jakiś w ogóle trup z szafy.
Konkluzja- wydawałoby się że SK Model w duecie z PIKO, rozwaliły w drobny mak mit o nieopłacalności produkcji typowo polskich modeli i pokazały raz na zawsze że Polski rynek ma potencjał na wielotysięczne serie wagonów i lokomotyw. Oczywiście tutejszego taboru, tu jeżdżącego w rzeczywistości, a nie żadnych przemalowanek z czegoś podobnego czy krótkich serii obcych producentów.
Już sama strategia Roco "po dwóch latach zawsze robimy przecenę prawie o połowę" powoduje że większość z nas (niezarabiających walizek pieniędzy) wie że z nowościami od Roco spieszyć się nie warto bo będzie przecena. Nie mówię że przecena to coś złego, ale po co robić to tak systemowo?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki