• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
A ja tradycyjnie spytam o wcześniejszą epokę IV, z lat siedemdziesiątych (nie wiem, która IV to jest, a, b czy c). Czy jest szansa na coś z tych czasów? Mam na myśli zarówno 120A, jak i EU06 i 07 oraz EP08.
Tak, jest szansa na coś z lat siedemdziesiątych, a konkretnie z okresu po roku 1974, czyli z epoki IVb (1974-1979).
Inaczej mówiąc, będą modele również z tego okesu, zarówno lokomotyw 4E, jak i wagonów 120A, jednak MY (czyli "geriatrycy" :)) musimy na to trochę poczekać.
Przyczyną pojawiania się niewielu modeli z wsześniejszych epok niż IVc, jest obecnie zdecydowanie większe zainteresowanie klientów epokami (okresami) późniejszymi. t.j. po roku 1980...
Jednak nie tylko zainteresowanie nieco późniejszymi "epokami" ze strony potencjalnych klientów, ale też kwestie czysto techniczne sprawiają, że mamy niewiele modeli z epoki IVa, czy IVb (a więc z lat 1968-74 i 1974-1979) o późnej epoce IIIc nie wspominając...
Przykładowo, w modelu lokomotywy EU07 (typ 4E) zgarniacze zaprojektowane są jako jedna (nierozłączna) część razem z czołownicą, co sprawia, że nie można wykonać modelu z pierwszych lat produkcji tych lokomotyw, ponieważ początkowo lokomotywy EU07 nie miały zgarniaczy "lemieszowych".
Z drugiej strony, modele wagonów typu 120A w wykonaniu firmy Piko, a więc w późniejszej wersji ich wykonania (czyli z nowszym dachem), też praktycznie uniemożliwiają wykonanie modeli tych wagonów w oznaczeniach z okresu wsześniejszego niż lata 1974/75 (czyli epoka IVb).
Kolejny przykład "niemożności", to np. wykonanie modelu lokomotywy SM42/SP42 z okresu wcześniejszego niż 1979/80. Chodzi oczywiście o antenę radiotelefonu i górne reflektory...
Oczywiście były przewidziane wersje modeli Piko tych lokomotyw, w wykonaniu bez trzeciego reflektora oraz z anteną radiową, jako elementem oddzielnie montowanym, ale... nie udało się tych rozwiązań wówczas przeforsować.
Myślę, że dziś, tzn. w przypadku modeli lokomotyw z rodziny EU07, a także jeśli chodzi o modele wagonów typu 120A, udało się "przeforsować" znacznie więcej rozsądnych i bardziej elastycznych rozwiązań, niż w miało to miejsce w przypadku (pierwszych !)modeli lokomotyw SM42/SP42.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ....może nie jestem aż geriatrykiem ale też czekam na modele z lat 70-80 .....oraz lat 90 z przydziałami lok..Dokp które sam doskonale pamiętam z PKP
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ....może nie jestem aż geriatrykiem ale też czekam na modele z lat 70-80 (...)
Przepraszam, nie chciałem nikogo urazić :). Myślałem w tym przypadku raczej o sobie i o Andrzeju (jesteśmy w podobnym wieku), ale to był oczywiście taki niewinny... żart.
Chociaż, kiedy ostatnio proponowałem jednemu z wiądących na polskim rynku dystrybutorów, wykonanie modeli wagonów z epoki IIIc/IVa, usłyszałem, że to "geriatria":).
Tak więc, jak w każdym żarcie, coś z prawdy w tym pewnie jest...:).
Oczywiście epoki: IVb, IVc, Va, Vb itd., to coś zupełnie innego.
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
Aj tam... aj tam... ja nie jestem jeszcze taki stary a bonanzy i ryflaki pamiętam. Zresztą ponoć jak miałem dwa i pół roku to podczas podróży do Żagania podobno nawet zacząłem siedzenia w bonanzie lizać...
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.390 230 14
Bipa, to mój ulubiony skład z czasów dzieciaka. Pamiętam jak zawsze oglądałem oliwkowe Bipy (4), które stały w Tarnowie przy peronie 1 na ślepym torze gotowe na odjazd w kierunku Krakowa. Szkoda że nie wiem jakiej relacji te wagony były. Może do Szczucina, albo osobowy do Krakowa? Ale to raczej Kible załatwiały…
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
Bipą do Zakopanego za Ty'kiem... to były czasy - 78? Nie pamiętam...
A ostatni raz... 2010 oliwkowym piętrusem składu specjalnego z Braniewa do Braniewa - DZIĘKI MARIUSZ !!
Mój Michał - wtedy ośmiolatek - do dzisiaj wspomina :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wprawdzie nie do Zakopanego, a do Zwardonia, i nie w 1978, tylko 1979, ale Bipa z podwójnymi paskami (a nawet dwie) była.

010.jpg
029.jpg
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
To były czasy OL49 lub Ty2 na peronie 4a lub 6 na Pń Gł .Pociąg do Wolsztyna lub Sulechowa skład 4x bonanza lub na przemian z ryflakami ,albo Bipa + 2 i 1 .
Ale miło się dowiedzieć ,że kiedyś można będzie taki skład wagonów odwzorować....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki