• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Bardzo kompetentna osoba zapewniła mnie, że jeszcze w tym roku będziemy zaskoczeni i trzymam się tej informacji :)
Nie wiem, czy bez kredytu się obejdzie... za dużo naraz tych nowości. Pietrusy Rivarossi, kolejne stonki i kociołki, 111/112 Herisa, 102a Robo... Ja już w każdym razie sprzedaję graty ze strychu... stare radio, zabytkowa maszyna do szycia po babci... :D co tylko pod ręką... myślałem nawet o lodówce, ale tego nie ruszę. Żona by się kapnęła.
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
Tylko by te złote ramki na zdjęciach czasem nie miały takiego koloru od rdzy? Na kolei ona przykrywa wszystko, od czasów zrezygnowania z parowozów. Lubi wszystkie zakamarki na pudle i oknach, gdzie nie da sie ich umyć a najlepiej gdy rozpuści się przez deszcz. :LOL:
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Jeszcze mam pytanie dotyczące prototypu modelu wagonu 111A Herisa.
Czy układ hamulcowy zamontowany na wózku nie będzie kolidował z mechanizmem krótkiego sprzęgu? Patrząc na wózki Roco, Sachsena, czy innych producentów, mają one pionowe odchylenia jednej strony ramy dla zapewnienia dobrej pracy mechanizmu sprzęgowego bez kolizji z wózkiem. W 111A rama ma wycięcie na sprzęg, ale na zdjęciach wygląda że układ hamulcowy na wózku może kolidować ze sprzęgiem. Nawiasem mówiąc trudno to ocenić, bo wózek jest założony odwrotnie niż w oryginale (powinien mieć tłumiki wężykowania od strony końca wagonu) (mam tu na myśli ostatnie zdjęcie Roberta z poniedziałkowego postu z godz. 17:23).

I jeszcze jedno - czy koła będą ułożyskowane w metalowych "łożyskach" (jak to ma miejsce u Roco, Robo, itp.), czy tylko w plastikowych maźnicach jak u Sachsena / Tilliga i jak widać na fotkach. Chciałbym, by dało się ten element jeszcze dopracować pod tym względem, bo rzutuje to na właściwości jezdne modelu, ale także na trwałość wózka (plastikowe maźnice w niektórych modelach się wycierają gdy się nimi dużo jeździ). Poza tym ułatwiłoby to przeniesienie zasilania do oświetlenia wnętrza.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
A ten pierwszy wagon to nie 154A?
Zgadza się, to 154A. Kiedyś Polonia jeździła tylko z wagonami Z1A/Z1B. Teraz już mix jeździ.
Na postawione pytanie nie odpowiem bo zielonego pojęcia nie mam, ale jeśli interesują cię wagony w składzie "Polonii" to 9 września do Villach jechała taka jedyneczka.
To wagon 156A.
Niestety póki co, ACME go nie zapowiada :-(
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
No właśnie... Zbieram tylko PKP, wątek jest o nowościach PKP, stąd moje zdziwienie. Przewinęło mi się przez ręce kilka osobówek PKP z Roco, jednak żadna z nich nie miała metalowych "łożysk".
A Robo ryflaki to nie PKP?
Słowo 'łożyska" celowo użyłem w cudzysłowiu, bo wiadomo że prawdziwych łożysk tam nie ma, a jedynie blaszki w których osadzone są czopy osi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 187

Podobne wątki