• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
Ciekawe, czy wózki Heris pasowałyby do wagonów Roco i Tillig? Jeżeli tak i jeśli będzie je można w rozsądnej cenie kupić jako części zamienne, to może dałoby się powymieniać samemu wózki w igrekach Bautzen PKP?

Jeśli chodzi o 4 mm uskok na dole pudła, to zgadzam się, że nie jest to takie istotne. Zaokrąglenie krawędzi w starszej wersji może już być widoczne (chociaż oczywiście nie jest to sprawa krytyczna), trzeba byłoby to zobaczyć w rzeczywistości, by stwierdzić, czy ew. niezgodność razi, czy nie.

Raczej należy to wykluczyć, gdyż długość czopa gniazda skrętu , wielkość zatrzasków, średnice gniazda, odległości ramy tej w modelu do powierzchni oporowych na podwoziu mogą się różnić miedzy modelami. Tak np do talbota ROCO nie dopasujemy wózków od KLMB. Tutaj może być podobnie.
R.Kroma
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Podwozie na pewno by pasowało do wagonów typu Y/B. Jednak w wagonach sypialnych są używane na pierwszy rzut oka podobnej, lecz nie identycznej konstrukcji typu KWZ-CNII (dla porównania 4ANc).
Oczywiście, miałem na myśli tylko wagony z miejscami do siedzenia 2 klasy.

Raczej należy to wykluczyć, gdyż długość czopa gniazda skrętu , wielkość zatrzasków, średnice gniazda, odległości ramy tej w modelu do powierzchni oporowych na podwoziu mogą się różnić miedzy modelami. Tak np do talbota ROCO nie dopasujemy wózków od KLMB. Tutaj może być podobnie.
R.Kroma
Może być podobnie, ale nie musi. Dlatego zadałem to pytanie, bo nie znam konstrukcji wózków Herisa i nie wiem, czy da się je łatwo adaptować do Roco i Tilliga.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
Witam, ponieważ są zapytania co do wózków to poniżej dołączam kilka fotek wózka 4ANc z modelu Herisa wagonu111A. Czy wózek ten można będzie zastosować do Tilliga czy Roco nie odpowiem. Prosze pamiętać, że wózek ten ma tylko jeden układ klocków hamulcowych, gdyż drugiego nie dostaliśmy.
Robert Kroma
 

Załączniki

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Wydaje mi się, że ramy na początku były jednak aluminiowe "srebrne". Gdzieś czytałem, że "złote" pojawiły się jako epizod przy zamówieniu eksportowym (do Grecji?). Nie mogę teraz tego znaleźć.
Poniżej niski numer wagonu 112A w filmie "Jak daleko stąd jak blisko" 1972 r.
Fotografie faktycznie potwierdzają Twój punkt widzenia, ale możliwości jest pewnie wiele. Nie będę się bił o to co napisałem, bo zbyt mało o tym wiem, ale sądzę że po prostu był jakiś np. kilkuletni okres w dziejach produkcji wagonów kiedy stosowano takie okna. Najbardziej prawdopodobna wersja to wagon 1/2 klasy, czyli 104A, ale coś mi jednak świta, że także spora część 111A takie okna miała.
Nie sądzę natomiast by dotyczyło to tylko partii wagonów dla Grecji, bo "złote" ramy okien na początku lat 80 spotykało się także w poczciwych "kiblach". Czy dziś ktokolwiek o tym pamięta? Wagonów ze złotymi ramami też było na pewno sporo, bo jednak utkwiły mi w pamięci. Jako dzieciak jeździłem pociągami dużo, więc gdyby to był incydent, na pewno dziś bym tego nie pamiętał. Niewykluczone, że np. Pafawag robił wagony ze złotymi ramkami, a HCP ze srebrnymi - ale to tylko moja luźna dywagacja.
Może Pan KK pamięta lub wie na ten temat więcej (nie wątpię że tak)?
 
Reakcje
1 0 0
Wagony ze złotymi ramkami okien pamiętam z ekspresu "Karpaty". To tam poraz pierwszy zobaczyłem te wagony, które na owe czasy były nowoczesnością i luksusem. W tym składzie też poraz pierwszy zobaczyłem SP45. Ten pociąg wtedy mnie bardzo "rajcował" i kilka razy udało mi się nim przejechać z Rzeszowa do Przemysla. Dodatkowym "smaczkiem" było to, że na trasie Rzeszów-Przemyśl nigdzie się nie zatrzymywał. O ile dobrze pamiętam to na nich były tabliczki Pafawagu (nad wejściem do korytarza), ale głowy nie dam!. Wagony ze srebrnymi ramkami kojarzę jako "późniejsze". Mam tu na mysli pojawianie sie w składach na południu Polski, natomiast nie wiem jak to było z produkcją. Pozdrawiam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Może to z moją pamięcią coś nie tak, ale wydaje mi się, że Karpaty nie były ekspresem i nie jeździły przez Rzeszów. Bardzo dawno przez Lublin, Rozwadów i Przeworsk, a potem przez Skarżysko (czasem omijając stację), Sandomierz, Rozwadów i Przeworsk.

Czy rzeczywiście jeździł kiedyś przez Rzeszów?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Nie ma szans, aby wózki z Herisa pasowały do modelu YB Roco.
W Roco trzpień wózka jest schowany, a gniazdo na pudle jest dosyć wysokie. Spróbujcie zamienić wózki w modelu Tilliga i Roco.
Wagon Roco będzie śmiesznie wysoko.
Ale do Tilliga/SachsenModelle... kto wie.

Z lewej Roco | Z Prawej Tillig
Roco.jpg Tillig.jpg
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
...Nie sądzę natomiast by dotyczyło to tylko partii wagonów dla Grecji, bo "złote" ramy okien na początku lat 80 spotykało się także w poczciwych "kiblach". Czy dziś ktokolwiek o tym pamięta? Wagonów ze złotymi ramami też było na pewno sporo, bo jednak utkwiły mi w pamięci. Jako dzieciak jeździłem pociągami dużo, więc gdyby to był incydent, na pewno dziś bym tego nie pamiętał...
Już znalazłem gdzie to wyczytałem. :) Artykuł "PRL i osiągnięcia w eksporcie polskich wagonów pasażerskich":
http://inforail.pl/text.php?id=36281
(...)Można jedynie odnaleźć bardzo ciekawą informację, iż koleje greckie postawiły wymóg aby detale wykończeniowe były w złocistym kolorze. Był to problem techniczny, ponieważ polskie wykończenie wagonów było z aluminium. Jednak po opanowaniu technologii rozwiązanie to zastosowano później także w składach EN57.(...)

6037020129_b708659ed8_o (Kopiowanie).jpg

Ramy złote czy brudne?


I jeszcze:
Zobacz załącznik 122223
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1 0 0
Panie Andrzeju! To o czym pisałem to lata 70-71, może 72.Tego już nie pamiętam. Natomiast ten pociąg pamiętam jak dziś, bo dla dzieciaka jazda "czymś takim" zamiast piętrusem była lekkim szokiem. Dudniąca wielka spalinówka, której nigdy wcześniej nie widziałem, nowoczesne wagony i pociąg międzynarodowy. Na pewno był opisywany i zapowiadany jako EKSPRES Karpaty. Jechał trasą przez Kolbuszową, Rzeszów i stawał tylko w Rzeszowie i Przemyślu (jak ostatnio jeździł Ex Małopolska to jeszcze zaliczał Przeworsk i Jarosław). Później rzeczywiście pociąg ten "nazywał się" Międzynarodowy pociąg pośpieszny Karpaty i jeździł przez Skarżysko, Rozwadów i Przeworsk i wtedy często była to trakcja parowa. Pamiętam to z moich wojaży do Stolicy. (był jeszcze pociąg Varna- proszę ich ze sobą nie mylić!). Na pewno Karpatami kilka razy jechałem z Rzeszowa do Przemyśla i pociąg był na tej trasie w rozkładzie jazdy.( Aha, z racji spotykania SP45 "u nas" jedynie z tym pociągiem nazwaliśmy Fiacika "spalinówka-Karpatówka". Natomiast nie przypominam sobie aby Karpaty kiedykolwiek jeździły przez Lublin. Z tego co pamiętam jedynym pociągiem z Wa-wy do Przemyśla przez Lublin była Solina, oczywiście mówimy o "tamtych" czasach. Serdecznie Pozdrawiam!
 
Reakcje
11 1 6
Napewno były też potwierdzam ten fakt.W dzieciństwie na początku lat 70 jak pamiętam a często jeżdziłem pociągiem kiedyś był expresem a nazywał się Wielkopolanin na trasie Poznan - Kraków,składy złożone były zawsze z nowiutkich,pachnących fabryką wagonów.Jak pamiętam były z pafawagu i Hcp wiekszość z tej drugiej wytwórni.może że prosto z fabryki stacja Poznań miała przydziały.
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
No i bardzo dobrze, że się przestraszyli :) Przy takim "nawale" nowości to było wiadome, że tutaj nie wydoła... portfel konsumenta ;) Oraz to, że modele by zalegały na półkach sklepowych (zapewne i tak będą zalegać).

Przeglądając nowości utworzyłem swoją "listę życzeń" i wyszło mi, że między listopadem, a grudniem potrzebował ... około 4000zł na modele :) Oczywiście było to średnio realne... dlatego osobiście się cieszę z tego przesunięcia niektórych planów wdrożenia do sprzedaży nowych modeli ;)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Jak Heris wypuści modele w takiej jakości jak pokazano tutaj na forum, to wagony YB Tillig-a będą schodziły baaardzo kiepsko w tych cenach, które ma teraz.
Ja na pewno podziękuję. Mimo, że malowanie ładne, forma nie dzisiejsza.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 187

Podobne wątki