• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Elvis

Znany użytkownik
http://www.swiatmodeli.com/t448p006-ptkigk-rybnik-sm07-p-3772.html

Mimo, że na stronie jeszcze brak informacji, to powiem Wam, że jest już dostępna wersja DCC z dźwiękiem. Ceny nie znam, ale wiem, że jest.
Lokomotywa posiada światła manewrowe, osobno załączane czerwone, postojowe, światła długie, oświetlenie kabiny, no i powalający prawie na kolana dźwięk.
Lokomotywa została wyposażona w dekoder Zimo MX645P22.
 
Witam wszystkich.
Widzę, że opublikowane zdjęcie Herisa wagonu 111A wywołało żywe zainteresowanie tym wagonem. Owszem zdjęcie w ŚK nie było duże, ale pokazało wagon w formie w jakiej będzie produkowany. Zamieszczone zdjęcie nie było celowo zaprezentowane w takiej postaci, gdyż do końca nie wiedzieliśmy jakie zdjęcie do prezentacji ŚK otrzyma. Poniżej przedstawimy kilka szczegółów modelu wagonu Y serii 111A. Tak jak już wcześniej Państwo pisaliście, wagony 111A od powstania w latach 60-tych miały wiele różnych detali jak chociażby okna w drzwiach wejściowych, które w pierwszych wagonach były w ramach metalowych , a nie w uszczelce gumowej. Co do stopni wejściowych Heris wykonał obie wersje tzn. dwa i trzy stopnie, które może umieszczać w zależności od wersji wagonu. Co do "połączenia" pudła wagonu dokładniej posadowienia ścian bocznych na ostoi to należy zaznaczyć, że łuk wywinięcia ma promień tylko 50mm, a więc w skali H0 to jest aż 0,57mm (szczegół a). Czy jest to aż tak widoczne w modelu? A późniejsze wagony, w których to połączenie ze względu na korozję przekonstruowano posiadają uskok 4 mm spowodowany ułożeniem blachy poszyciowej na ostojnicy i wynosi w skali H0 - 0,05mm (szczegół b). Jeżeli obu tych elementów w modelu nie będzie to wg mnie model nic nie starci na swojej prezentacji, choć może nawet lekko wyczuwalne zagłębienie powinno być. Poniżej kilka fotek surowego modelu, nie pomalowanego. Nadmieniam jednak, ze model ten jest nie kompletny tj. nie otrzymaliśmy drugiego wózka 4ANc (do zdjęcia założyłem wózek od talbota Roco), w pierwszym brak jednego układu hamulca, i czego nie widać brak jest drugiej ściany czołowej. Ze względu, ż e otrzymaliśmy wagon trochę niekompletny (częściowo uszkodzone wypraski co widać po hakach mocowania promowego oraz po śladach kleju w oknach) model do zdjęcia został sklejony, gdyż brakło tez uchwytów spinających pudło z ostoją. Tak ot pierwsze partie z formy. Jednakże ogólny zarys modelu i jego wykonanie widać co powinno Państwa zadowolić.
Robert Kroma
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Dla mnie mistrzostwo.
Mam nadzieję, że koła które są umieszczone w wózku 4ANc, będą montowane fabrycznie.
Schodki wejściowe w modelu będą doczepiane? Na po jeden stronie są trzy stopnie, po drugiej stronie dwa, ale jak patrzę na zdjęcie trzecie, to tak, jakby były częścią odlewu podwozia.
Bardzo podoba mi się odwzorowanie drzwi czołowych (przejściowych) oraz podwozia modelu.
 
Ostatnio edytowane:
No - nareszcie ten typ wagonu :). Z nich można zrobić typowy najczęściej spotykany skład...Ciekawe czy też taka jedynka będzie:rolleyes:... Po za tym o ile więcej możliwych kombinacji w zestawianiu składów......Coś czuję ,że ten typ będzie się sprzedawał jak "Stonesia"...:p
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Warto jeszcze zwrócić uwagę, iż model posiada uchwyty do przepraw promowych, czego na próżno szukać, np. w modelu Tillig'a czy Roco.
W Roco owszem są w 1 kl. ale tylko po dwa na stronę i źle rozstawione.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
To jest to! Pięknie odwzorowany układ hamulcowy pod podłogą wagonu (sama podłoga jest od spodu karbowana!), i co jeszcze zwróciło moją uwagę - odlewane oddzielnie gniazdo sprzęgu elektrycznego. Będzie jakaś szansa obejrzeć ten prototyp na Hobby?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Odnośnie wagonów 102 A czy takie wagony w epoce IVc / Va mogły jeździć w składach pociągów pośpiesznych relacji np : Warszawa - Kudowa Zdrój/ Stronie Ślaskie:ostrozny:
Nie ma szans. W tym czasie to już tylko 111A, 112A i Bautzeny (YB). Pamiętam że do Stronia w owym czasie regularnie kursował wagon łamaniec kl. 1 i 2. [DOUBLEPOST=1379881791,1379881176][/DOUBLEPOST]
Witam wszystkich.
Tak jak już wcześniej Państwo pisaliście, wagony 111A od powstania w latach 60-tych miały wiele różnych detali jak chociażby okna w drzwiach wejściowych, które w pierwszych wagonach były w ramach metalowych , a nie w uszczelce gumowej.
Warto też zwrócić uwagę, iż okna te (w drzwiach) były dzielone i otwieralne (analogicznie jak te w przedziałach i korytarzach). A ponadto kolor ramek (wszystkich okien) był wówczas "złoty", podczas gdy dziś jest "srebrny".

Jednakże ogólny zarys modelu i jego wykonanie widać, co powinno Państwa zadowolić.
Prezentuje się wspaniale. Oby tak dalej :)
Jedyne do czego na tym etapie ewentualnie można by mieć zastrzeżenia, to grubość poręczy pionowych przy drzwiach. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że powinny być trochę cieńsze i bardziej zagłębione we wnękach.
 

tcy

Znany użytkownik
... A ponadto kolor ramek (wszystkich okien) był wówczas "złoty", podczas gdy dziś jest "srebrny".
Wydaje mi się, że ramy na początku były jednak aluminiowe "srebrne". Gdzieś czytałem, że "złote" pojawiły się jako epizod przy zamówieniu eksportowym (do Grecji?). Nie mogę teraz tego znaleźć.
Poniżej niski numer wagonu 112A w filmie "Jak daleko stąd jak blisko" 1972 r.
1-F-455-130-800x800.jpg



1-F-455-585-800x800.jpg 1-F-455-583-800x800.jpg
 

WrocT

Aktywny użytkownik
Co do "połączenia" pudła wagonu dokładniej posadowienia ścian bocznych na ostoi to należy zaznaczyć, że łuk wywinięcia ma promień tylko 50mm, a więc w skali H0 to jest aż 0,57mm (szczegół a). Czy jest to aż tak widoczne w modelu? A późniejsze wagony, w których to połączenie ze względu na korozję przekonstruowano posiadają uskok 4 mm spowodowany ułożeniem blachy poszyciowej na ostojnicy i wynosi w skali H0 - 0,05mm (szczegół b). Jeżeli obu tych elementów w modelu nie będzie to wg mnie model nic nie starci na swojej prezentacji, choć może nawet lekko wyczuwalne zagłębienie powinno być.
A czy problemem było by podczas produkcji maszynowe fazowanie tego promienia? W zależności od wersji. Było by juz idealnie prawie:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ciekawe, czy wózki Heris pasowałyby do wagonów Roco i Tillig? Jeżeli tak i jeśli będzie je można w rozsądnej cenie kupić jako części zamienne, to może dałoby się powymieniać samemu wózki w igrekach Bautzen PKP?

Jeśli chodzi o 4 mm uskok na dole pudła, to zgadzam się, że nie jest to takie istotne. Zaokrąglenie krawędzi w starszej wersji może już być widoczne (chociaż oczywiście nie jest to sprawa krytyczna), trzeba byłoby to zobaczyć w rzeczywistości, by stwierdzić, czy ew. niezgodność razi, czy nie.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Podwozie na pewno by pasowało do wagonów typu Y/B. Jednak w wagonach sypialnych są używane na pierwszy rzut oka podobnej, lecz nie identycznej konstrukcji typu KWZ-CNII (dla porównania 4ANc).

Tak przynajmniej prezentuje się to w prawdziwym taborze - w modelu zobaczymy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 353
Tabor 24
Tabor 10
Tabor 1364
Tabor 187

Podobne wątki