• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2007

A

Anonymous

Gość
#2
Już nie długo pojawia sie modele takie jak na fotografii,dowiedziałem się ,ze będzie ich ciut więcej niz na skanie ze śK 7/2007, podejrzewam ,ze przyjdą razem z OKl2,
,,szykujta ,,kasę

==========
10 błędów ortograficznych, piękny wynik jak na kogoś kto tak żarliwie mówi o patriotyzmie.
A drugi znawca tematu [Dracula] jest zdziwiony moim komentarzem, że wątek trzeba uporządkować. Postu nie odesłałem do poprawy tylko, ze względu na ważny załącznik.

No cóż tabloidy wygładzają korę mózgową.
Tomasz Czapik.
 

Załączniki

KAROLeski

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
No fakt czasami potrafi to być zaporą :roll:
Ja osobiście bardzo się cieszę bo staram się skompletowac "pośpiecha" a ten Bhxz [Hecht - Roco 45560] będzie po prostu pasował idealnie (ciekawe tylko jaka stacja macierzysta :?: )
Już się doczekać nie mogę :D
 
Reakcje
0 0 0
#4
LOKOMTYWA77 napisał(a):
będzie pasowało do włochów
:grin: :grin: :grin:

A czy do wagonów serii Bi (??boczniak?? - nie znam sie jeszcze...) bedzie pasował do Tki3?
bom jam czytał że np. w wielkopolsce Tki3 obsługiwały wiekszośc ruchu towarowego i osobowaego (parowozy.net)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#7
Gadaj, bo zobaczysz jak wyglądają badania :D , czy w tym towarzystwie zjawi się węglareczka 9W, o której kiedyś pisał Dracula u ''konkurencji''?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#8
Zbyszek napisał(a):
LOKOMTYWA77 napisał(a):
Już nie długo pojawia sie modele takie jak na fotografii,dowiedziałem się ,ze będzie ich ciut więcej niz na skanie ze śK 7/2007, podejrzewam ,ze przyjdą razem z OKl2,
,,szykujta ,,kasę
Gadaj, bo zobaczysz jak wyglądają badania :D , czy w tym towarzystwie zjawi się węglareczka 9W, o której kiedyś pisał Dracula u ''konkurencji''?
Ależ oczywiście , że się zjawi!
Będzie to oczywiście węglarka serii .Es (Wddo) w oznaczeniach PKP/OPW, z samego początku epoki IVa (czyli ze starym, "dużym" znakiem OPW!).
To właśnie ten model, wraz z wagonem serii .Gklm(Kdt), zapoczątkuje wśród polskich kolekcjonerów na dobre (mam nadzieję!) nową erę, a właściwie epokę, czyli... epokę IVa :!:

O innych, jeszcze niezapowiedzianych nigdzie modelach wagonów PKP firmy Roco, które miałyby rzekomo ukazać się jeszcze w tym roku... nie słyszałem.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#9
Es/Wddo, czy może to będzie ten wagon:
66404 H0 Off. Gterw. der PKP N07 12,20 €
z listy nowości na jesień 2007.

Ale, że ten zapoczątkuje epokę IVa, to lekka przesada. Przecież mamy już Es(Wddoh) typu 9W z Kleina, 2 + 1 wagony z Sachsenmodelle [dwa udane - węglarka i platforma i jeden niezbyt Bremen], oraz mniej [Klagenfurt] lub bardziej [reszta] uproszczone modele Piko.
Oraz kolekcję krytych G10 [Munchen/Kassel] z Parowozika i EFC.

W każdym razie miło, iż ta epoka zostanie wzbogacona o kolejne modele.
Chociaż uważam, iż nieco ostatnio zaniedbano epokę IIIc.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#10
Tomasz Czapik napisał(a):
Es/Wddo, czy może to będzie ten wagon:
66404 H0 Off. Gterw. der PKP N07 12,20 €
z listy nowości na jesień 2007.
Tak, chodzi właśnie o ten wagon.
Tomasz Czapik napisał(a):
Ale, że ten zapoczątkuje epokę IVa, to lekka przesada. Przecież mamy już Es(Wddoh) typu 9W z Kleina, 2 + 1 wagony z Sachsenmodelle [dwa udane - węglarka i platforma i jeden niezbyt Bremen], oraz mniej [Klagenfurt] lub bardziej [reszta] uproszczone modele Piko.
To nie jest lekka przesada. To wcale nie jest przesada! Chodzi bowiem o odwrócenie proporcji. Krótko mówiąc, jeśli do tej pory na 10 modeli wagonów towarowych mieliśmy 2 w epoce IVa to myślę, że teraz będzie odwrotnie :grin: .
Tomasz Czapik napisał(a):
Oraz kolekcję krytych G10 [Munchen/Kassel] z Parowozika i EFC..
Z całym szacunkiem dla Parowozika i EFC, ale ich małoseryjne wyroby- chociaz dobre jakościowo - nie odgrywają praktycznie żadnej roli na rynku modeli kolejowych w Polsce. Pora się przestać oszukiwać, że 20-25 wagonów ma jakikolwiek wpływ na chłonność i kształtowanie się tego rynku. Mówimy tu przecież o produkcji i sprzedaży masowej.
Tomasz Czapik napisał(a):
W każdym razie miło, iż ta epoka zostanie wzbogacona o kolejne modele.
Chociaż uważam, iż nieco ostatnio zaniedbano epokę IIIc.
I ja również się cieszę ! Uważam bowiem, że w miarę istniejących możliwości przeznakowywania modeli wagonów obcych na modele wagonów PKP, powinna zostać zachowana pewna równowaga, a do tej pory takiej równowagi nie było.
Szkoda, że nie można mieć odpowiednio bogatej oferty modeli PKP we wszystkich epokach równocześnie, ale... na razie jeszcze nie można. Myślę, że to też się zmieni i kiedyś będzie można. Trzeba po ptrostu trochę na to poczekać.
Obiektywnie rzecz biorąc (a mogę to zagwarantować, ponieważ nie zbieram żadnych modeli kolejowych, w żadnej epoce !), kolekcjonerzy zbierający modele wagonów PKP z epoki IIIc, byli nie tylko nie zaniedbywani, lecz wręcz "rozpieszczani", a działo się tak z powodu obaw importerów i sprzedawców, że wagony z innej epoki niż III (np. IVa) nie będą się sprzedawać. Pora z tym skończyć !
Jeśli będzie odpowiednio bogata oferta, wszystko będzie się dobrze sprzedawać! Nawet modele w epoce I np. z zaboru rosyjskiego!!!
 

pantaleymon

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#11
witam, w materiałach o taborze PKP na 2007 r., który miał ukazać się w bieżącym roku jest m.in. węglarka KleinModellbahna 07/06 (węglarka seria Es, numer 21 51 554 4 152-4 epoka V) – interesuje mnie jaką faktycznie datę rewizji posiada ten wagonik? Szczęśliwego posiadacza tego wagonu proszę o informację, gdyż wg informacji uzyskanych w sklepie modelarskim w Krakowie miała być ona umiejscowiona w IV epoce (rewizja lata 80-te)... natomiast strona domowa Gbbsoft wskazuje, że byłaby ona późniejsza....
Natomiast drugie moje pytanie dotyczy wagonu produkcji Jan-Kol’a (wagon towarowy seria Ibhs, typ 202L, wytwórca ZNTK Ostrów Wlkp. od 1961.) – czy wiadomo już coś więcej na temat tego czy wagon ukazał się w ilościach „handlowych”, czy na razie jest na etapie bardziej „prototypu” ?
 
Reakcje
0 0 0
#13
Odnośnie klein modellbahnowej węglarki ES to:
naprawa główna: 27,11,05
rewizyjna: 27,11,04
to ze ściany czołowej, z ostoi nie da się odczytać bo tampon nieco uciekał przy jego stawianiu i napis w ramce rewizyjnej jest nieco rozmyty, dodatkowo jest data ważenia 27,11,02.
Coś sklep w Krakowie jest nie doinformowany, może miał na myślę tę wcześniejsza wersję węglarek Es, 05/05 z pomostem hamulcowym, tam mogło tak być. Odnośnie tej 07/06 widniejące daty wskazują na epokę V.
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#14
Wcześniej pytano o przydziały tych nowych wagonów... No więc dzisiaj byłem w Empiku i dokładnie obejrzałem tą reklamę

Wagon Bi jest ze stacji Krzyż (dyr. Poznań :D ) a hecht z Lublina (relacja Lublin-Warszawa)
 

Lukpres

Nowy użytkownik
Reakcje
15 0 0
#15
Herbstneuheiten Roco 2007

Ostatnio o google "obiło" mi się:

ROCO 62557 H0 Elektrolok EU 43 ex. PKP Euro=96,23

coś nowego w zapowiedziach ??
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#17
gbbsoft napisał(a):
http://pl.wikipedia.org/wiki/EU43
Tylko to nigdy na PKP nie jeździło...
Ależ jeździło ! Miało przecież nawet "nowe" malowanie i oznaczenia PKP, tyle tylko, że seria tych lokomotyw nie została ostatecznie zakupiona przez PKP.
Inaczej mówiąc, jeśli są liczne zdjęcia lokomotywy EU43 na polskich torach, w polskim malowaniu i z polskimi wagonami, nawet jeśli były to próby, to oznacza to tyle, że... TO jeździło na PKP i można zrobic całkiem prawdziwy model tej lokomotywy w polskich oznaczeniach :grin:
 

braun-jc

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#19
Nawiązując do EU43. To prawda, że elektrowóz m. in. o tym oznaczeniu był przygotowywany przez Adtranz - Pafawag we Wrocławiu dla PKP. Z tego co sobie przypominam z różnych publikacji to wyprodukowano ponad 40 szt. elektrowozu w różnych wersjach. Elektrowóz był testowany m. in. na torze doświadczalnym w Węglewie koło Żmigrodu oraz nie samodzielnie prowadził składy pociągów pasażerskich PKP na wyznaczonych liniach (np pociąg numer 56104 - Leszno - Wrocław). Polecam m. in. materiał zawarty w Świecie Kolei nr 9/2000 s. 4 pt. "EU11 - blisko coraz bliżej..." napisany przez Pana P. Sobolewskiego. Niestety dwusystemowy nowoczesny elektrowóz na dzień dzisiejszy jest już daleko bo we Włoszech. Przygotowywane dla PKP elektrowozy w zw. z niezrealizowaniem kontraktu [kłopoty finansowe PKP] nie wzmocniły Naszego Narodowego Przewoźnika - po przemalowaniu sprzedano je innemu zagranicznemu przewoźnikowi. Należy w tym miejscu podkreślić, że PKP nigdy nie było właścicielem elektrowozów EU11, EU43. Z logicznych względów posiadały jedynie oznaczenie PKP. Nam pozostanie jedynie cieszyć się z modelu wyprodukowanego przez Roco 62557 H0 Elektrolok EU 43 ex. PKP - zawsze to coś!!!
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 382

Podobne wątki