• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Reakcje
21 1 0
Tak, tak masz rację, wiem, ale szukam oprócz CSD, wagonów CD ACME V/VI do nowości elektryków w/w firmy.
Chociaż muszę przyznać, że widziałem za Laminatką słowackie Y i CD jeszcze parę lat temu.
.
 
Reakcje
21 1 0
Dokładnie w takich oznaczeniach te Laminatki były, ZSSK, (nie dopisałem tego). Jak wiadomo Czechosłowacji już nie ma.

Jakiś czas temu (pewnie kilka lat) jak to mówi mój znajomy Czech widywał Laminatki w starych, oryginalnych malowaniach (takich jak wydało Piko). Oczywiście w innych oznaczeniach.
 
Reakcje
21 1 0
Ja rozumiem co do mnie mówisz i proszę o zrozumienie dla mnie (nie powiedziałem o Laminatce jeżdżącej teraz w oznaczeniach CSD). Nie będę dalej polemizował na ten temat bo szkoda czasu i papieru. Myślę, że forum to kopalnia wiedzy dobrze rozumianej, a nie pouczanie w mało elegancki sposób.
Cytat :

No właśnie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Ojojoj, co za urażona niewinność. Ale na przyszłość proszę pisać jaśniej, to nie będzie nieporozumień. Stwierdzenie (zacytuję jeszcze raz):
Gdzie udało Ci się złapać wagony słowackie, wyglądają ok. Potrzebuję cos do Laminatki CSD.
dla mnie oznaczało, że kolega @A kolej chce podpiąć wagony w oznaczeniach kolei słowackich do lokomotywy w oznaczeniach kolei czechosłowackich ČSD. Modele wagonów ČSD to jednak zupełnie co innego niż modele wagonów ČD i ŽSR.
 
Reakcje
21 1 0
Czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, czy model Piko, wagon piętrowy CSD 57689-2 to model fikcyjny ? Czy malowanie i typ wagonu był na Czechosłowackich torach ?
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
169 9 0
Zaczyna się robić ciekawie, czyli ''po niemiecku''= ileś tam wariantów.
Tak na szybko.
Płaski dach, brak okna po prawej stronie drzwi. Model Trixa, był taki na PKP, jest zdjęcie Pana Tadeusza Suchorolskiego w jakiejś książce, nie pamiętam tytułu, wykonane na stacji Węgliniec w 1975r.

Płaski dach, ale okno po prawej stronie drzwi.
Zobacz załącznik 829188
Obły świetlik, jak model Tilliga w TT, ale brak okna po prawej stronie drzwi.
BTW. Ztcw. Model PKP Roco ma przedstawiać tego "aktora", tylko już z numerem UIC.
 
Reakcje
66 0 0
Czyli lok przejeżdżajacy z jednego sytemu zabezpieczenia ruchu do drugiego musi stanąć na klika minut.
Licząc koszt loka wielosystemowego i reklamowaną przez producentów oszczędność czasu na granicach, nie jest ona taka mega duża
w stosunku do zmiany loka jednosystemowego na drugi inny jednosystemowy. Licząc 5 min vs 10 min koszty loka/zysk na czasie ?
Wiem że to nienowocześnie i nie trendy zmieniać loki na granicach ale ......
Witam. Przepraszam że odkopałem stary wpis... ale chciałbym sprostować wypowiedź dotyczącą sensowności stosowania lokomotyw wielosystemowych. Wymiana lokomotywy na Oderbruecke wiązałaby się z o wiele dłuższym postojem pociągu - co najmniej półgodzinnym. Lokomotywę trzeba w takim wypadku przestawić na właściwą stronę stacji za pomocą lokomotywy spalinowej (za co trzeba też zapłacić, bo za darmo nikt tego nie zrobi), najechanie na skład drugiej lokomotywy, połączenie ze składem, uproszczona próba hamulca, itd... to wszystko niestety trwa. Dochodzą też takie aspekty jak jazdy luzaków do i z Rzepina, czy częsty brak wolnych torów na stacji Oderbruecke.... Stosowanie lokomotyw wielosystemowych ma więc sens.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki