• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
2.206 206 22
Dynamiczny dym, pikna sprawa, bardzo fotogeniczna, olejek ten sam co zawsze do wlewania, fajnie to wygląda,
ale zachlapanie kotła kropelkami to standart.
Potem czyszczenie do sucha po jeździe etc. Aby tylko ?
A czemu?
Kiedyś kupiłem piękną czerwoną z ROCO BR18 201 , oczywiście wlałem ów profesjonalny olejek i na tory ,radość bez granic ,
potężny parowóz na największych kołach znanych w Europie i chyba na świecie plus dźwięk ,do tego płyta CD z filmem .
Chwile nie do zapomnienia, max fetyszyzmu. Nie mylić z faszyzmem ,choć na tle wyboru li tylko parowozów można by cos podejrzewać.
Po tej randce we dwoje zostawiłem model zachlapany , bez głupich skojarzeń z życiem płciowym.
Po kilku dniach powróciłem do czerwonej damy i przeżyłem zawód ,te mikrokropeli pozostawiane na czerwonej sukni wżarły się w lakier ,
czyszczenia i suszenie nic nie pomogło. W miejscach gdzie zalegały krople pozostały matowe ślady.
To też od tego momentu w wartościowych maszynach nie dopuszczam nawet do myśli zabawy w olejek dymotwórczy .
O zalewaniu podzespołów pod dymnicą to już nie wspominam.
https://flic.kr/p/U34L4H
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Reakcje
690 17 2
Na metalowych elementach MäTrixa mam wrażenie, że te plamy łatwiej schodzą - wystarczy wypolerować i zero śladu, ale tak czy tak wygląda to słabo.
Nawiasem mówiąc Märklin w którejś Ludmille zastosował generator dymu bazujący na wodzie - podgrzewa i emituje żywą parę - o zgrozo w dieslu, a nie w parowozie :D ale gabaryty nie pozwalają, żeby taką technikę do parowozu zmieścić. A poza tym użytkownicy reklamowali, że para wodna po ponownym skropleniu zostawiała rosę na dachu lokomotywy, co też wyglądało niepoważnie.
Najlepiej nie używać :cool:
 

am-70

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 15 0
Nie wiem czy to już było...:niepewny: Ale...
Firma Albert Modell zaprezentowała modele wagonów towarowych typu Tagps. Na razie w malowaniu i oznaczeniu węgierskiego przewoźnika H-RCH.
W związku z tym moje pytanie do Kolegów: czy taki typ wagonu eksploatował lub eksploatuje któryś z polskich przewoźników:niepewny:

065001.jpeg
065002.jpeg
065004.jpeg

Źródło: albertmodell.com
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
358 0 0
W związku z tym moje pytanie do Kolegów: czy taki typ wagonu eksploatował lub eksploatuje któryś z polskich przewoźników:niepewny:
Zrobiłem kwerendę internetową i zebrałem parę rzeczy. Modele przedstawiają typ wagonu produkowany przez zakłady w Aradzie na przełomie lat '80 i '90, ale nie widzę na internecie zdjęć jakichkolwiek wagonów przerejestrowanych na inny kraj niż Węgry.

Poza Tagps znalazłem także tej samej konstrukcji wagony Uagps (tu różnice zapewne w głównej mierze dotyczą otworów załadunkowych. Długość i objętość jest ta sama, powinna być możliwość wykonania z tej samej formy także tych wagonów) i tutaj wszystkie zdjęcia z kolei wskazują na wagony zarejestrowane na Rumunię.

Jednak w tym przypadku (mniej lub bardziej) polski Tankwagon Szczecin chwali się, że ma te wagony do wypożyczenia: LINK jednak nie widziałem do tej pory zdjęć tych silosów w barwach Tankwagonu (lub chociaż ze zmienionym jedynie kodem VKM). Na GCU te wagony już nie figurują, co jest dziwne, może, je przerejestrowano, może skasowano. Na tym małym nieostrym zdjęciu z linku powyżej jest wagon z zakresu: 33 53 9332 600+ RO-TRC. Tutaj widać je trochę lepiej:


Warto zwrócić uwagę, że na tym filmie są też czarne Silosy Uagpps (80m) które, również są w ofercie, na stronie Tankwagonu i na tym filmie część z nich jest już przerejestrowana na Tankwagon: NL-TWG, ale one tez nie widnieją w GCU.


+ bonus: tu znajdziecie zdjęcie Tagps w Polsce w 1995: http://kolej.eu07.pl/galeria/www.pkp.com.pl/htmls/fr-cars.htm
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Reakcje
1.935 44 1
Kiedyś też jeszcze spotkałem trochę podobne wagony na stacji Tychy ale to jest jednak inna konstrukcja. 2017 02 24.
Wagony zarejestrowane w Bułgarii i w Czechach.
20170224_164229_(1).jpg


Spotkałem jeszcze jakiś czas temu wagony w kolorze zielonym i grafitowym z dużym napisem chyba Railco lub coś podobnego. Ale nie zrobiłem zdjęcia niestety i nie jestem w stanie powiedzieć który to był typ.
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
140 6 1
Nie bardzo wiem w którym wątku spytać ale najbardziej pasuje mi tu. Piko reklamuje swoje niektóre modele z nowymi dźwiękowymi dekoderami PSD XP 5.1 "mit Piko Trainsound" - co dokładnie oznacza ta funkcja? Bo są też dekodery dźwięków smartdekoder Piko PSD XP 5.1 bez tego "Piko trainsound".
Czy chodzi tu o zgodność dźwięku np. z pracą tłoków, obrotem kół itp?dotyczy to np. modelu Piko BR 83.10 DR
 

Dariusz71

Aktywny użytkownik
Reakcje
512 1 0
Tłumaczenie wujek Google ;)
cechy techniczne • Najlepsza łączność dzięki funkcji mfx® * i RailComPlus® **
• Dźwięk regulowany pod obciążeniem, z parownikiem dodatkowo regulowanym pod względem obciążenia
• Dźwięk zsynchronizowany z kołami
• Innowacyjne zarządzanie energią
• Pełna kompatybilność wsteczna z technologią cyfrową PIKO
• Zoptymalizowana jazda zachowanie wszystkich modeli PIKO
• Znakomity dźwięk dzięki wbudowanemu PIKO TrainSound ®
• Zwiększona wydajność energetyczna, przy mniejszej ilości ciepła odpadowego
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
140 6 1
Coś tam się domyślałem ale nie wnosi to chyba nic nowego, bo tu chyba nie ma czujników Halla żeby prawidłowo zintegrować dźwięki z ruchem kół, tłoków, korbowodów? Rozumiem to tak, że teraz dźwięk i dym będzie powiązany z pracą silnika i jego obciążeniem a nie prędkością lokomotywy? Realnie lokomotywa (np. spalinowa) jest najbardziej obciążona przy ruszaniu składu, po pewnej chwili w zasadzie może "jechać luźniej" ale przecież szybciej. Silnik nie jest już tak obciążany. Dymienie parowozu i lokomotywa spalinowej wygląda podobnie, wiadomo - przy rozpedzeniu najwięcej. Czyli teraz to obciążenie silnika będzie decydować? To miałoby sens. Bo inaczej to chyba nic to nie wnosi i w poprzednich wersjach (smartdekoder 4.1) przecież już tak jest - efekt uzależniony od prędkości modelu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
1.862 229 39
Nie wiem czy to już było...:niepewny: Ale...
Firma Albert Modell zaprezentowała modele wagonów towarowych typu Tagps. Na razie w malowaniu i oznaczeniu węgierskiego przewoźnika H-RCH.
W związku z tym moje pytanie do Kolegów: czy taki typ wagonu eksploatował lub eksploatuje któryś z polskich przewoźników:niepewny:

Zobacz załącznik 845819 Zobacz załącznik 845820 Zobacz załącznik 845821
Źródło: albertmodell.com
Proszę zwrócić uwagę na znakomicie prezentujący się detal - poręcze, barierki, pokrętło, chodnice ect.
Na podstawie zdjęć, ten model
deklasuje przynajmniej o 2 klasy dotychczasowe opracowania wykonane pod marką Albert Model ...
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
2.822 4 1
Kiedyś kupiłem piękną czerwoną z ROCO BR18 201 , oczywiście wlałem ów profesjonalny olejek i na tory ,radość bez granic ,
potężny parowóz na największych kołach znanych w Europie
Naturalnie takie same koła miały BR 61 ( http://forum.modelarstwo.info/threads/kolekcja-taka-sobie-czyli-na-3.50167/post-872895) - właśnie jedna z nich została przerobiona na BR 18201.
Większe koła miało wiele angielskich „singles”.
Ten parowóz na zdjęciu ma koła o średnicy 8 stóp, czyli 2m 44 cm.
6DD0CFB7-C14F-4BDD-A2C2-6D9E233A7CE5.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki