• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2021

qwertas

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 1 2
Zawsze się zastanawiałem w jakim celu jest postój pociągów do Berlina na stacji Oderbrucke. W 1996 Varsovia w drodze do Warszawy potrzebowała na przebycie odcinka Frankfurt - Rzepin 17 minut. Były rozkłady gdzie czas ten wynosił 16 minut.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.860 141 20
Zawsze się zastanawiałem w jakim celu jest postój pociągów do Berlina na stacji Oderbrucke. W 1996 Varsovia w drodze do Warszawy potrzebowała na przebycie odcinka Frankfurt - Rzepin 17 minut. Były rozkłady gdzie czas ten wynosił 16 minut.
O ile wiem, nie było tam planowego postoju. Między Frankfurtem/O Hbf a Rzepinem jest ok. 25 km, więc 16-17 minut to nie jest aż tak strasznie długo biorąc pod uwagę dość kręty i wolny wyjazd z Frankfurtu i przejazd przez Oderbrücke. Ale pewnie dałoby się szybciej...
 

MarcinŁ

Nowy użytkownik
Reakcje
20 0 0
O ile Vectrony może zmienić system na biegu to Taurus musi się zatrzymać. Do tego dochodzi LZB, PZB i SHP. Trzeba zameldować dyżurnemu, że to działa. Do tego zmiana radia i logowanie/wylogowanie się do GSMR-D a i jeszcze ECTS z którym często są problemy. Bez postoju się tego wszystkiego nie da zrobić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.860 141 20
O ile Vectrony może zmienić system na biegu to Taurus musi się zatrzymać. Do tego dochodzi LZB, PZB i SHP. Trzeba zameldować dyżurnemu, że to działa. Do tego zmiana radia i logowanie/wylogowanie się do GSMR-D a i jeszcze ECTS z którym często są problemy. Bez postoju się tego wszystkiego nie da zrobić.
Bardzo wątpię w to, co napisał kolega @MarcinŁ. Nie jestem specjalistą od trakcji, ale jestem na 99% przekonany, że nie trzeba się do tego wszystkiego zatrzymywać.
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
A jednak zatrzymywanie pociągów BGE/BWE w Oderbrücke jest faktem...autentycznym;)...Niedługo będę jechał w tym kierunku i spróbuję podpytać drużynę konduktorską...
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
50 0 0
A jednak zatrzymywanie pociągów BGE/BWE w Oderbrücke jest faktem...autentycznym;)...Niedługo będę jechał w tym kierunku i spróbuję podpytać drużynę konduktorską...
Potwierdzam. Nasz Husarz staje na jakieś 3-5 min i się resetuje zmieniając napięcie 3kV V DC <=> 15kV 16 2/3Hz AC.
Z tego co słyszałem, głowy nie położę, nie zadbano o jakiś moduł/moduły umożliwiające przejazd na biegu. Albo za dużo kosztowało i trzeba było ciąć koszty albo brak należytej staranności w konfigurowaniu osprzętu i wymogów SIWZ przy zamówieniu dla tego typu lokomotywy.

Ps

Skody BR 230/180 DR/DB AG Rada 371/372 CD przejeżdżały Oderbrücke na biegu :)
 

Noah

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 0 0
Kończąc ten OT cytat z forum skyscrapercity, gdzie kiedyś była podobna dyskusja:

Wynika to z konieczności załączenia urządzeń czujności LZB/SHP.
(...)
I tak jest w każdym przypadku, gdyż np załączenie SHP czy LZB o ile pamietam (SHP na pewno, LZB niech ktoś poprawi) powoduje automatyczne wdrożenie hamowanie nagłego, spuszczenie powietrza. Tak więc zatrzymać trzeba pojazd, żeby nie było jaj.
Tak jest na styku Polska - Niemcy, Polska - Czechy, ale również Czechy - Niemcy, tylko tam się jedzie do pierwszej stacji, gdzie zmieniają się zabezpieczenia.
(...)
Pomiędzy DB a OBB na przykład nie trzeba się zatrzymywać (choć trzeba zmienić zasilanie ,bo są różne sekcje), urządzenia czujności te same.
 

MarcinŁ

Nowy użytkownik
Reakcje
20 0 0
Bardzo wątpię w to, co napisał kolega @MarcinŁ. Nie jestem specjalistą od trakcji, ale jestem na 99% przekonany, że nie trzeba się do tego wszystkiego zatrzymywać.
Robię to osobiście kilka razy w miesiącu i znam proces. A co do wiedzy na temat modelarstwa to chętnie zwiększę swoją wiedzę.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 1 2
Frankfurt - Rzepin to 21,2 km, z czego 4 km są od Frankfurtu do końca mostu po polskiej stronie. 19 minut na pokonanie tego odcinka to jak cofnięcie się do czasów sprzed wojny światowej. I to tej pierwszej...
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
50 0 0
Czyli lok przejeżdżajacy z jednego sytemu zabezpieczenia ruchu do drugiego musi stanąć na klika minut.
Licząc koszt loka wielosystemowego i reklamowaną przez producentów oszczędność czasu na granicach, nie jest ona taka mega duża
w stosunku do zmiany loka jednosystemowego na drugi inny jednosystemowy. Licząc 5 min vs 10 min koszty loka/zysk na czasie ?
Wiem że to nienowocześnie i nie trendy zmieniać loki na granicach ale ......
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
Może kiedyś za XX lat wdrożenie system ERTMS/ETCS na odcinku Warszawa - Berlin pozwoli na płynną jazdę od Rzepina do Frankfurtu... No i oczywiście takie ułożenie rozkładu jazdy aby nie było prawie 20-minutowych rezerw od Poznania Głównego do Granicy...
 

ALA

Aktywny użytkownik
Reakcje
525 14 0
Czyli lok przejeżdżajacy z jednego sytemu zabezpieczenia ruchu do drugiego musi stanąć na klika minut.
Licząc koszt loka wielosystemowego i reklamowaną przez producentów oszczędność czasu na granicach, nie jest ona taka mega duża
w stosunku do zmiany loka jednosystemowego na drugi inny jednosystemowy. Licząc 5 min vs 10 min koszty loka/zysk na czasie ?
...
A jak jeszcze do tego dodać, że często zmiana lokomotywy i tak ma miejsce, bo na porządku dziennym są sytuacje, gdy z Warszawy do Poznania leci EP09 i w Poznaniu następuje zmiana na Husarza, (co chyba nawet jest w rozkładzie przewidziane, bo niby po co ten pociąg stoi w Poznaniu planowo 17 minut?), to tym bardziej trudno się doszukać tych niby korzyści z eksploatacji lokomotyw dwu/wielo-systemowych na trasie Warszawa-Berlin!
 

404W Eaos

Nowy użytkownik
Reakcje
16 0 0
To były chyba co najmniej 3 wersje... bo Roco robi z płaskim dachem i 'prostym' świetlikiem. Ta wersja od Tilliga w TT świetlik miała taki a'la obły /załącznik/... przy czym wagon z załączonej wyżej karty ma świetlik jak wraz jakiś inny niż ten w TT...
Szukałem tego typu wagonu w eksploatacji na PKP ale nie trafiłem na żadne zdjęcia, stąd zawsze traktowałem ten model jako wymysł PKP-Tilliga.
Źle. O ile modele z normalnym numerem katalogowym Tilliga są dużej części zrobine wg ich "jakoś to będzie", to te zamawiane przez AMC - Wrocław są wg dokumentacji. I powtarzam też, że typowe wagony KPEV i DRG były na stanie PKP na 100% - może poza jakimiś rodzynkami. Choć zdarzało się, że takie rodzynki były u nas. A zdjęcie Pwgs41 masz na stronie Fototeki - film "Niedaleko Warszawy".
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
541 57 5
Zaczyna się robić ciekawie, czyli ''po niemiecku''= ileś tam wariantów.
Tak na szybko.
Płaski dach, brak okna po prawej stronie drzwi. Model Trixa, był taki na PKP, jest zdjęcie Pana Tadeusza Suchorolskiego w jakiejś książce, nie pamiętam tytułu, wykonane na stacji Węgliniec w 1975r.

1628073318814.jpg
Płaski dach, ale okno po prawej stronie drzwi.
niedaleko warszawy film.jpg
Obły świetlik, jak model Tilliga w TT, ale brak okna po prawej stronie drzwi.
TKt48-110 Sucha 1973.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki