• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 4 2
Nie znam szczegółów wykonania lokomotywy ale BR103 był obecny na rynku w wykonaniu co najmniej dwóch dużych producentów Piko ,Roco ,chyba Esu? także na pewno wybredny gust klienteli tego modelu dało się w jakimś stopniu zaspokoić bardziej jak rodzimych klientów na model SM42 w wykonaniu Piko
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
na ta chwile to tylko stare opracowanie Roco lub te Piko...
Po pierwsze. Roco nie tak dawno odnowiło i znacznie poprawiło swoją 103, a nawet starsze wydania nie były złe. ESU faktycznie swojej jeszcze nie wypuściło, ale najnowsze opracowanie to Märklin/Trix, a ze starszych, dziś pewnie niedostępnych, były też całkiem dobre modele Fleischmanna, Limy i Rivarossi.
Na tą chwilę to nie ma jak dla mnie modelu tej lokomotywy odpowiadajacego jakością nowe wypusty Piko...
A można prosić jaśniej?
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No nie ma dobrego opracowania jak dla mnie tej lokomotywy obecnie ogólnie dostępnej na rynku... BR 103 DB, Piko to beznadziejna buda, Roco buda w miare, wózki porażka, tak samo jak u Trixa...
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
BR103 to akurat PIKO średnio się udał (nie będę tego tłumaczył Panie Harassek ;), każdy wie o co chodzi). Natomiast posiadany przeze mnie model BR220 (V200) pochodzi z 2013 roku więc praktycznie z tego samego okresu co SM42. I to są modele bez porównania. Ewidentnie PIKO pierwszymi dwoma lokomotywami (SM42 i EU07) badało co, ile i za ile da się w Polsce sprzedać. Od SU45 widać już duży postęp, no a SU46 i zapewne ET21 to już będzie półka, na jakiej PIKO robi modele zachodnioeuropejskich modeli od kilku lat.
 
Reakcje
95 8 0
BR103 to akurat PIKO średnio się udał (nie będę tego tłumaczył Panie Harassek ;), każdy wie o co chodzi). Natomiast posiadany przeze mnie model BR220 (V200) pochodzi z 2013 roku więc praktycznie z tego samego okresu co SM42. I to są modele bez porównania. Ewidentnie PIKO pierwszymi dwoma lokomotywami (SM42 i EU07) badało co, ile i za ile da się w Polsce sprzedać. Od SU45 widać już duży postęp, no a SU46 i zapewne ET21 to już będzie półka, na jakiej PIKO robi modele zachodnioeuropejskich modeli od kilku lat.
SM/SP 42, EU07 firma Piko niczego nie badała, była wykonawcą projektu SK-Model, który to był dystrybutorem na Polskę przez około 20 lat.
Lokomotywy te były dostępne tylko w Polsce i wydawane w nakładach ok. 500 sztuk w danym malowaniu. W 2016 nastąpiła zmiana dystrybutora i to już jest osobny rozdział.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Za chwilę PIKO wyda 7 serię lokomotyw. Tak naprawdę została tylko jedna tj. EP09. Oczywiście jest jeszcze coś tam do zrobienia, ale umówmy się, że to taki margines (choć zapewne wielu się oburzy).
A to dziwne, że ktoś z takim nickiem, za margines uważa ST43. No chyba, że [pomijając MTB] masz jeszcze na myśli ST43 o dziwnej historii [ KKemo, Tillig, i ponoć te formy przejął Albert]. Z tym, że Albert nie jest zawodnikiem z którym Piko się liczy. Bo owszem zgodzę się, że SM31, SM48 i SM/P30 choć liczne nie są już sztandarowymi przedstawicielami PKP. Natomiast margines to rzeczywiście SP32.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
DP- parowozy dla ciebie nie istnieją? To chyba nie jest margines, i dlatego napisałem że to początek, a pole do popisu otwiera się właśnie tutaj, nie wspominając już o EZTach, które będa pewnie etapem pośrednim.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
No nie ma dobrego opracowania jak dla mnie tej lokomotywy obecnie ogólnie dostępnej na rynku... BR 103 DB, Piko to beznadziejna buda, Roco buda w miare, wózki porażka, tak samo jak u Trixa...
Widzę, że mamy na forum specjalistę od modeli BR 103. ;) Już nie raz pisałem, że gdy używa się takich określeń, jak "beznadziejna", czy "porażka", to wypadałoby powiedzieć, dlaczego. Ale widać, że na forum "fachowość" objawia się tylko takimi epitetami, zamiast konkretnych, rzeczowych argumentów. Modelu Piko i Trixa nie znam, ale akurat o Roco mogę coś powiedzieć. Moim zdaniem wózki są bardzo dobre, zwłaszcza w najnowszych (z ostatnich kilku lat) opracowaniach. Trzeba pamiętać, że Roco ma ten model w ofercie od bardzo dawna i wykonania z różnych lat bardzo się od siebie różnią - najnowsze są moim zdaniem bardzo dobre.
BR103 to akurat PIKO średnio się udał (nie będę tego tłumaczył Panie Harassek ;), każdy wie o co chodzi).
Nie każdy, ja i wielu innych nie wiemy. Ale nie oczekuję już od kolegi @DieselPower żadnego tłumaczenia. Nie mam modelu BR 103 Piko, nie miałem go nigdy w ręce i nigdy nie wyrażałem żadnej opinii o nim, ani dobrej, ani złej. Czytałem natomiast gdzieś na zagranicznej stronie, że model Piko ma najlepiej odwzorowane czoła, których geometria jest bardzo trudna do zrobienia w modelu - ale nie potrafię powiedzieć, na ile ta opinia jest trafna.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
Cóż, merytoryczne wpisy też wielu tu drażnią. Pamiętam gdy próbowałem przekonać do BR132 Piko. Bardzo dużo czytałem przed zakupem i zdecydowałem się właśnie na Piko z uwagi na najlepszą geometrię pudła w tym przede wszystkim czoło. ESU spartoliło ten model doszczętnie właśnie w zakresie geometrii. Ale i tak merytoryczne wpisy wraz ze wstawionymi przeze mnie zdjęciami dokumentujacymi ten fakt naraził mnie tylko na krytykę. Podobne merytoryczne elaboraty na inny temat.
 
Reakcje
211 85 35
Cóż, merytoryczne wpisy też wielu tu drażnią. Pamiętam gdy próbowałem przekonać do BR132 Piko. Bardzo dużo czytałem przed zakupem i zdecydowałem się właśnie na Piko z uwagi na najlepszą geometrię pudła w tym przede wszystkim czoło. ESU spartoliło ten model doszczętnie właśnie w zakresie geometrii. Ale i tak merytoryczne wpisy wraz ze wstawionymi przeze mnie zdjęciami dokumentujacymi ten fakt naraził mnie tylko na krytykę. Podobne merytoryczne elaboraty na inny temat.
Bo przekonywałeś do Piko, zobacz jakie cięgi dostaje @Remaj ... Za Piko...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No prosze bardzo, w wózkach Roco BR 103 DB są nieprzestrzenne odlane razem z ramą hamulce, same ramy wózkow są pościnane, przewody również odlane, stopnie wejściowe, również brzydkie... można tak wyliczać dlugo... jakie nowe opracowanie? W tym modelu to tylko bude zmodernizowali, dół został jaki był...
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 4 2
Cóż, merytoryczne wpisy też wielu tu drażnią. Pamiętam gdy próbowałem przekonać do BR132 Piko. Bardzo dużo czytałem przed zakupem i zdecydowałem się właśnie na Piko z uwagi na najlepszą geometrię pudła w tym przede wszystkim czoło. ESU spartoliło ten model doszczętnie właśnie w zakresie geometrii. Ale i tak merytoryczne wpisy wraz ze wstawionymi przeze mnie zdjęciami dokumentujacymi ten fakt naraził mnie tylko na krytykę. Podobne merytoryczne elaboraty na inny temat.
Jeżeli u Ludmiłach mowa pozwolę wtrącić się z tematem wagi modeli i siły ciągu tych lokomotyw od Piko ,Roco i Esu na bazie tego co wyszperałem w sieci . Pomijając inne różnice w odwzorowaniu modeli tej lokomotywy . Jeżeli chodzi o uciąg to Piko wypada najsłabiej z tej trójki z wagą ok 500 gram i ,maksymalnym obciążeniem haka 80 gram . Lokomotywa Roco jest cięższa ok. 540 gram i na haku można zawiesić 110 gram .Najlepiej w tym zestawieniu wypada ESU z wagą ponad 650 gram i obciążeniem 130 gram na haku.
BR132.png
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
ESU spartoliło ten model doszczętnie właśnie w zakresie geometrii. Ale i tak merytoryczne wpisy wraz ze wstawionymi przeze mnie zdjęciami dokumentujacymi ten fakt naraził mnie tylko na krytykę.
Pamietam tę dyskusję o Ludmiłach i pamiętam, że była pełna zwrotów typu jedni spartolili, inni mistrzostwo itp. - wyolbrzymienia dla podniesienia temperatury własnej wypowiedzi jakby merytoryki było mało i trzeba było sobie pomagać frazeologią. Prowadzi to tylko do niepotrzebnych napięć.
ESU rzeczywiście gorzej poradziło sobie z geometrią czoła i przejścia czoła w dach. Mają też parę innych baboli wynikających z próby zmiksowania różnych wersji i epok z jednej formy. Mają jednak też swoje zalety, których próżno szukać u Piko czy Roco - funkcje pozwalające na dużo efektowniejszą zabawę w prawdziwym ruchu na torach - sensorykę w zakrętach i imitację „dymu z komina”. Napewno Piko, a szczególnie Roco są dużo tańsze co bardzo często jest głównym kryterium wyboru, tylko niewielu się do tego przyznaje. A już abstrahuję od faktu, że większość chwali swoje :p

A co do BR 103 - zdjęcia Piko, Märklina i Roco poniżej. Światło słabe, wózki niestety słabo widoczne, ale odlane wycieraczki szyb owszem - moim zdaniem wyglądają najbardziej filgranowo.
E019ECC3-A2F8-4D3D-B77E-0759073216E0.jpeg FEDB8A12-C4C8-4AC5-BB13-37919AD246AB.jpeg 4A454723-9951-44E2-80E4-0048BC4A93F3.jpeg BB7B89DA-762B-4263-B8E7-E3C79DDFE7F5.jpeg
PS. Tylko to nie są nowości 2020...
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki