• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

daromaro

Znany użytkownik
NIe wiem czy ktos to zauwazyl ale na naszym rynku dostepna jest lokomotywa spalinowa DF7C chinskiego operatora 'Guangzhou Railway'. Nawet calkiem ladnie wyglada.
 

Fictorque

Nowy użytkownik
NIe wiem czy ktos to zauwazyl ale na naszym rynku dostepna jest lokomotywa spalinowa DF7C chinskiego operatora 'Guangzhou Railway'. Nawet calkiem ladnie wyglada.
Tak z ciekawostek: Guanzgzhou, obok Pekinu (Beijing), jest chińskim miastem posiadającym spolszczoną nazwę: Kanton.
Tak więc operatora możemy przetłumaczyć na "Kolej Kantońska", który jest korporacją wydzieloną ze struktur Kolei Chińskich.
 
Ostatnio edytowane:

Fictorque

Nowy użytkownik
No prosze. Zawsze mozna sie cos ciekawego dowiedziec. A moze ktos wie czy ta lub inne lokomotywy prowadza pociagi do Polski (https://kolejchiny.pl).
Okej, to pytanie mnie dopadło, i nie mogłem przejść obok niego obojętnie.

Po ponad godzinie wielojęzykowych poszukiwań znalazłem to:

Lokomotywa DF7C №5278 rusza z pociągiem W439 X8062 - terminal kontenerowy Chengdu* 16 pażdziernik 2018

Napis na przedniej tablicy:

中欧班列
成都 — 波兰 · 罗兹

Pociąg do Europy centralnej
Chengdu — Polska · Łódź




Napisu bocznego, nie będę rozszyfrowywał, bo nie jest dość czytelny, w każdym razie z artykułu wynika,
że był to tysięczny pociąg do Europy w 2018 roku. Jechał 11dni.

Tak, na szybko model PIKO 52701 kolorystycznie pasuję, do powyższej lokomotywy. Różni się oczywiście numerem, napisami pod szybami w budce,
(PIKO to "DOKP" pekińska, powyższy to "DOKP" chengduańska), kształtem reflektorów na czołownicy, oraz brakiem osłony górnego reflektora.

Pierwszy pociąg witany, przez naszego prezydenta w 2016 też wyruszył z Chengdu.

Zakładałbym, że DF7C przygotował i wyprowadził z bocznicy terminalu ten pociąg, ale na wskroś Chin był już prowadzony
normalną dwukabinową lokomotywą.

linki:
http://www.sohu.com/a/260017458_99951836
http://scnews.newssc.org/system/20181016/000915035.html

*(mam nadzieję, że nie mają więcej niż jednego terminalu w mieście)
 
Roco 73759 (8. tydzień - wersja analogowa) / 73760 (7. tydzień - wersja z dekoderem dźwiękowym):



Na stronie producenta podana jest informacja, że model będzie odwzorowywał lokomotywę 112 301-7. W tym miejscu zaczyna się "problem", bowiem owa lokomotywa oznakowana wcześniej jako 110 301-9 została przebudowana dopiero w czerwcu 1981 roku, zaś jej model ma być dedykowany do składu wagonów, które przechodziły naprawy rewizyjne w 1970, 1973 i 1974, co z racji długości okresu międzynaprawczego wagonów będzie niemożliwe (pomijam "rozbicie" dat napraw wagonów...), ale to nic nie znaczący dla Roco szczegół ;) , bo przecież model lokomotywy będzie dedykowany :ROFL:, a klienci i tak kupią... nie byłbym tego taki pewien :podstepny: ...
BR 112 DR już/w końcu dostępna. Ostatecznie numer 112 301-7 i jeśli dobrze odcyfrowałem ze zdjęć to z okresu 1981 i dalej
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
BR 112 DR już/w końcu dostępna. Ostatecznie numer 112 301-7 i jeśli dobrze odcyfrowałem ze zdjęć to z okresu 1981 i dalej
Co ciekawe na stronie producenta nadal widnieją jako oczekujące na pojawienie się w sprzedaży (10. i 11. tydzień), aczkolwiek z informacją, że już są wyprzedane (wszystkie wersje)...

Roco również podaje informację, że model lokomotywy odwzorowuje maszynę z numerem inwentarzowym 301. Według informacji zamieszonych na stronie v100-online.de przebudowa lokomotywy 110 301-9 i zmiana oznaczeń na 112 301-7 została zakończona 9 czerwca 1981. Wówczas lokomotywa miała być na stanie Bw Leipzig Hbf Süd. Pod względem przydziału model pasowałby do przygotowanych/dedykowanych wagonów Reko, ale okresowo... już nie. Roco popełniło fundamentalny błąd dedykując do modeli wagonów w stanie z początku lat 70-tych maszynę serii 112, która powstawała od początku lat 80-tych w wyniku przebudowy maszyn serii 110. Zdecydowanie należało wybrać jedną z maszyn serii 110, zakładając, że wpierw zadecydowano, że wagony będą odwzorowywać pierwowzory po naprawach z początku lat 70-tych...
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Co ciekawe na stronie producenta nadal widnieją jako oczekujące na pojawienie się w sprzedaży (10. i 11. tydzień), aczkolwiek z informacją, że już są wyprzedane (wszystkie wersje)...
A dla sprzedawców widać informację:
nr 73759 (analog) - 10 tydzień 2019 - można zamawiać (nowość);
nr 73760 (dcc+dźwięk) - 34 tydzień 2019 (!) - można zamawiać (nowość);
Wychodzi na to, że na model z dźwiękiem jeszcze trzeba będzie poczekać.
Nie znalazłem adnotacji, że modele są już wyprzedane u producenta (co w ostatnim czasie się zdarzało np. przy modelach Fleischmanna KPEV, zanim się ukazały na rynku, cały ich nakład był już zamówiony przez sklepy).
Kończą się natomiast w magazynie wagony Reko. Wyprzedane są już nr kat. 74451; 74453 i 74454. Na niskim stanie 74452.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
A dla sprzedawców widać informację:
nr 73759 (analog) - 10 tydzień 2019 - można zamawiać (nowość);
nr 73760 (dcc+dźwięk) - 34 tydzień 2019 (!) - można zamawiać (nowość);
Wychodzi na to, ze na model z dźwiękiem jeszcze trzeba będzie poczekać.
Nie znalazłem adnotacji, że modele są już wyprzedane u producenta (co w ostatnim czasie się zdarzało np. przy modelach Fleischmanna KPEV, zanim się ukazały na rynku, cały ich nakład był już zamówiony przez sklepy).
Kończą się natomiast w magazynie wagony Reko. Wyprzedane są już nr kat. 74451; 74453 i 74454. Na niskim stanie 74452.
Z ciekawości dzisiaj ponownie sprawdziłem dostępność modeli wspomnianej lokomotywy i... zonk o_O . Dziś już modele są jako oczekujące na wdrożenie do sprzedaży i faktycznie model w wersji na prąd stały z zamontowanym fabrycznie dekoderem dźwiękowym ma podany termin ukazania się... 34. tydzień roku. Zmienia się to wszystko jak w kalejdoskopie :ROFL: ... żałuję tylko, że wczoraj jak sprawdzałem dostępność i pisałem poprzednią wiadomość nie zrobiłem zrzutu ekranu... bo za sprawą żonglowania terminami i dostępnością przez Roco wychodzi na to, że opowiadam bajki :cenzura: ...
 
Wszystko chyba troszkę inaczej.
Lokomotywy 73759/73760 miały wyjść w 7/8 tygodniu i np. u Lippe - choć z opóźnieniem się pokazały - są dostępne.
Z tego co widzimy na stronie Roco dzisiaj najważniejsza jest jedna uwaga w opisie - ponowne wydanie na rok 2019 z nowym numerem lokomotywy - bo przecież pierwotnie BR 112 - ta która jest dostępna u Lippe - planowana była na koniec 2018. Nawiasem mówiąc dopisek ten znajduje się tylko w opisie po niemiecku.
Trochę to zagmatwane, ale chyba konsekwentne - wygląda na to, że lada niedługo wyjdzie ta sama BR 112, ale z innym numerem.
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Świetna cena tej lokomotywki:D. Tak fajna że zastanawiam się nad wersją dźwiękową. Jako że za tę stronę ponownie odpowiada Henning Sound ktoś się orientuję jakie jest stanowisko niemieckich modelarzy? Zarówno V120 jak i V180 nie były pod tym względem ciepło przyjęte.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Wszystko chyba troszkę inaczej.
Lokomotywy 73759/73760 miały wyjść w 7/8 tygodniu i np. u Lippe - choć z opóźnieniem się pokazały - są dostępne.
Z tego co widzimy na stronie Roco dzisiaj najważniejsza jest jedna uwaga w opisie - ponowne wydanie na rok 2019 z nowym numerem lokomotywy - bo przecież pierwotnie BR 112 - ta która jest dostępna u Lippe - planowana była na koniec 2018. Nawiasem mówiąc dopisek ten znajduje się tylko w opisie po niemiecku.
Trochę to zagmatwane, ale chyba konsekwentne - wygląda na to, że lada niedługo wyjdzie ta sama BR 112, ale z innym numerem.
Tak, wczoraj w opisie modelu był numer 112 301-9 i miał on status - wyprzedany. Dzisiaj za to model oczekuje na rozpoczęcie sprzedaży i jest informacja o nowym numerze inwentarzowym... moje niedopatrzenie :oops: , ale tylu zmian w ciągu jednej nocy to się nie spodziewałem :confused: ... najwidoczniej opóźnienie w produkcji spowodowało podjęcie decyzji o wyprodukowaniu od razu obu modeli w momencie, w którym zamówienia przekroczyły nakład pierwszej edycji. Pytanie czy model z nowym numerem ukaże się już teraz, czy Roco jeszcze nie zaktualizowało terminów.
Zarówno V120 jak i V180 nie były pod tym względem ciepło przyjęte.
Taka mała uwaga - nie ma lokomotyw serii V120. Były lokomotywy serii 120 ("Taigatrommel"), które przez 1970 rokiem były oznaczone serią V200, analogicznie V180, później 118. Jako ciekawostka - pierwsza "Ludmiła" dla DR miała oznaczenie serii V300, ale tylko podczas prezentacji na Targach Lipskich w 1970 roku - w trakcie eksploatacji posiadała standardowe oznaczenie serii 130.
 

404W

Znany użytkownik
REE modeles.
Zapowiedzi były znane od Norynbergi, ale firma jakoś ociągała się z upublicznieniem katalogów w innej formie niż papierowa.
Więc
http://catalogues.ree-modeles.com/2019-ree/#p=1
http://catalogues.ree-modeles.com/2019-REE-ACCESS/REE-ACCESS.pdf
Lub normalny pdf
http://eyro.ch/downloads/news19/ree_2019.pdf
Oprócz tego można zwrócić uwagę na niebywałe tempo u Herisa. Zaledwie rok czy może dwa temu była zapowiedź a już mamy prototypy, które jak mi się wydaje zostaną wydane w tym roku. Są to zrekonstruowane z drewnianych na metalowe wagony francuskich kolei ETAT. Niestety nie jestem pewien czy te są akurat przebudowy powojennej czy jeszcze przedwojennej.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Na targach Intermodellbau w Dortmundzie ACME pokazało prototyp wagonu sypialnego SŻD UIC starszego typu (nazwanego "typ 1957", ale są wątpliwości, co do roku 1957). Wagon w nowszej (lub zmodernizowanej) wersji, bez fartuchów, z wałkami gumowymi w przejściach i na wózkach nowszego typu. Model ma się ukazać w sklepach w lecie (przedstawiciel wspominał o lipcu). Kilka zdjęć, niestety, niezbyt udanych:

IMG_4710a.JPG

IMG_4712a.JPG

IMG_4714a.JPG


Wygląda na to, że jeden zderzak obrócił się o 180 stopni, albo został źle włożony. :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki