• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
Faktycznie wersja DRG (Roco 73026, 73027 ) nie ma trzeciej laterni. Przydalo by sie zdjecie z gory zeby podejrzec wciecie w skrzyni wodnej niedochodzacej do kotla (fragment przy budce).
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Tak trzeci reflektor to jedyny dodatkowy w stosunku np. do wersji DRG duży mankament jeśli chodzi o konwersję na PKP.
Drugim takim dużym mankamentem wszystkich niemieckich wersji jest przegrzewacz ...
Ja wybrałem DB właśnie ze względu na trzeci reflektor i wogóle DB to "mój zarząd" obok PKP .


Z tytułu zakupu BR86 pożegnam się z BR74 DRG Roco - mój najstaszy parowóz zakupiony w 1996 ! ( cena 220.000 zł ! ) gdzie elektronik wykonał przyłącze DSS wpiął zwykły dekoder z tzw.kompensacją obciążenia a ja polakierowałem w tym modelu koła lakierem RAL 3002 Karminrot Weinert .
Drugim kandydatem do wykreślenia z inwentarza jest BR62 DRG Liliput - zakupiony w 2005r .

Szkoda się robi obu parowzów ...
Niestety wymóg jaki postawił prof.Maseczka -


" WSZYSTKIE PAROWOZY Z DŹWIĘKIEM JESZCZE PRZED UKOŃCZENIEM II LINII METRA W Wwie ! " o_O - jest nie ubłagany ! :rolleyes:

A raz ! że nie stać mnie na udźwiękowienie wszystkich posiadanych parowozów ( na dotacje unijne nie mam co liczyć ;) ) .
Dwa : doinwestowywanie przestażałych technologicznie konstrukcji jak w przypadku BR74 gdzie w grę obok kosztów dekodera dźw. wchodziłby jeszcze koszt dodatkowej robocizny lub czas ! mojej robocizny...
Tak więc dziś na torach przyjęć/odejść stoi 23 letnia technologiczna staruszka BR74 i zakupiony wczoraj BR86 ...
Na szczęście parowozy nie są w Wilczycy Książęcej ;) zastępowane elektrycznymi i spalinowymi świniami jak to miało miejsce w spalinowych republikach i bantustanach kolejowej Posteuropy ... (n)
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
Panie Hrabio! Poprosze o zdjecie z gory.

W niektorych egzemplarzach TKt3 dochodza jeszcze do zrobienia plaskie drzwi dymnicy. To chyba wiekszy mankament do usuniecia niz trzecia laternia. Chyba, ze dymnica jest odzielnym elementem kotla tak jak np. ma to miejsce w BR42 Liliputa.
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Problem jest dużo większy, są bowiem parowozy z dawnych lat, których poziom techniczny ,detal, a szczególnie jakość kół,
czy malatura jest obecnie nie do osiągnięcia przy dzisiejszej produkcji wywiezionej gdzieś na daleki wschód.
A to , że wypchane są elektroniką , mega mainbordem włącznie ze świeceniem złotego zęba maszynisty czy dynamicznym dymem to nie wszystko. Mnie to nie bawi.
Dźwięk można w każdym założyć.
Natomiast kół na perfekcyjnie odlane i pomalowane dobrze kryjąca farbą nie matową , czy malaturę modelu w satynie bez paprochów i bez werniksu tuszującego klejenia detali nie da się podmienić.
Krótko , jest problem.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Tak to prawda co pisze Fenix ...
Właśnie nowo wydane opracowanie BR86 - biorąc pod uwagę że Modelleisenbahn München GmbH Roco und Fleischmann ma w swojej stajni model BR86 Fleischmann'a . Budzi szczególne zaciekawienie na ile jest ten model lepszy technologicznie ... ?
Że pokuszono się o nowe opracowanie ! W tym oczywiście jakość malatury, silnika , kół ect ...
 

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
196 264 5
Tak to prawda co pisze Fenix ...
Właśnie nowo wydane opracowanie BR86 - biorąc pod uwagę że Modelleisenbahn München GmbH Roco und Fleischmann ma w swojej stajni model BR86 Fleischmann'a . Budzi szczególne zaciekawienie na ile jest ten model lepszy technologicznie ... ?
Że pokuszono się o nowe opracowanie ! W tym oczywiście jakość malatury, silnika , kół ect ...
Ludzie, ale po co wy chcecie jakieś PKP jeśli chodzi o parowozy? Dajcie sobie z PKP siana. Roco już się raz pooślizgnęło na Oi2 (BR24) Parowóz jest ślicznie zrobiony, kocioł, armatura typowo polska, lecz nie jest pomalowany na czarno zgarniacz, a który stanowi z czołownicą (pomalowaną na pomarańczowo ) jeden element. Tender tej maszyny to już typowa wersja DRG z nakładkami polskich lamp ( za duży koszt, aby przerabiać formę) tego tendra na typowo PKP... I nawet na taką maszynę nie było ZBYTU, więc teraz nawet malowanek nie chcą robić, choć jest to koszt dużo dużo mniejszy. Dla mnie parowóz MUSI mieć napęd w kotle, a nie być pchany przez TENDER. Co do poboru napięcia przez osie toczne, to miała go już Oi2 (BR24), BR64, 85 no i 86, więc nie jest to żadna nowość. Standardem już jest od czasu powstania modelu serii 85 podtrzymanie napięcia za pomocą kondensatora(tylko i wyłącznie w wersji z dźwiękiem). Jest to baardzo dobre rozwiązanie, przemyślane. O to właśnie chodzi. Fleischmann natomiast to stare bardzo zacofane dziadostwo z 3 polowym gigantycznym silnikiem w ostoi, który się nie nadaje do sterowania cyfrowego. Bardzo dobrze, że się skończył, bo dla takiego starego dziadostwa nie powinno być miejsca. Fleischmann zawsze był zacofany technologicznie.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
"lecz nie jest pomalowany na czarno zgarniacz, a który stanowi z czołownicą (pomalowaną na pomarańczowo ) jeden element. Tender tej maszyny to już typowa wersja DRG z nakładkami polskich lamp ( za duży koszt, aby przerabiać formę) tego tendra na typowo PKP..." No i polecieli po kosztach i mieli co chcieli. Druga sprawa to dobor typu parowozu. Czy byl wlasciwy? Mysle, ze takie typowo 'polskie' BR52 (Ty2), BR42 (Ty3/43) rozeszly by sie jak swieze buleczki.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
Zaraz będzie, że odchodzimy od tematu. Pal licho.
Pamiętam sprzed kilkudziesięciu dni wiadomość tu z forum, gdzie wspominano, że poczekamy kilka miesięcy i możemy być usatysfakcjonowani poczynaniami Roco, jeśli chodzi o parowóz PKP. Pytanie, czy ktoś sobie robił jaja, czy na poważnie są jakieś przecieki?
Zawsze to łatwiej rozplanować finanse na 2020 r. :gwizd:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
(...)
Pamiętam sprzed kilkudziesięciu dni wiadomość tu z forum, gdzie wspominano, że poczekamy kilka miesięcy i możemy być usatysfakcjonowani poczynaniami Roco, jeśli chodzi o parowóz PKP. Pytanie, czy ktoś sobie robił jaja, czy na poważnie są jakieś przecieki?
Zawsze to łatwiej rozplanować finanse na 2020 r. :gwizd:
Nie wiem kogo masz na myśli ... ?
Ja podawałem info kilka miesięcy temu że do Roco - na ich życzenie ! ( pytali jaką lokomotywę mogliby zrobić ) - poszła wstępna dokumentacja od PMR.K.Koj .
Ponieważ do dziś Roco nie odezwało się w tym temacie - chyba można zdradzić temat do końca i doprecyzować ...
Chodziło o Ty23 w PKP III i IV ep. DRG II ep. DB III ep. i chyba DR III ep. ( co do obecności na DR nie jestem w tej chwili pewien ) .


udzie, ale po co wy chcecie jakieś PKP jeśli chodzi o parowozy? Dajcie sobie z PKP siana. Roco już się raz pooślizgnęło na Oi2 (BR24) Parowóz jest ślicznie zrobiony, kocioł, armatura typowo polska, lecz nie jest pomalowany na czarno zgarniacz, a który stanowi z czołownicą (pomalowaną na pomarańczowo ) jeden element. Tender tej maszyny to już typowa wersja DRG z nakładkami polskich lamp ( za duży koszt, aby przerabiać formę) tego tendra na typowo PKP... I nawet na taką maszynę nie było ZBYTU,

Może rzeczywiście ta seria znana jedynie na Pomorzu Wsch sprzedawała się powoli ... ale się po 2-3 latach sprzedała.
Natomiast przemalowań parowozów wykonano kilkanaście i sprzedawały nie źle i bardzo dobrze .
Zbyt radykalne wyciągasz wnioski ....
 
Reakcje
1.611 378 7
Wrócę do firmy ACME, która w ramach nowości zapowiedziała wypuszczenie wagonów DR w wersji "Lange Halberstädter" - lub jak kto woli UIC-Z, w malowaniu zielono-beżowym. Nie wiem z czego te wagony są wykonane ale na stronie MM cena ich kręci się wokół tysiąca zeta /sic!/.
Mimo że kolekcjonuję tabor DR - ale dla mnie ta cena jest zaporowa. I tutaj znowu nabędę te wagony w wykonaniu Roco.


A co do tematu BR86 - też mam na nią chęć ale również w wersji DR. Jest zapowiadana na 4. kwartał ale chyba na święta jej nie uświadczymy bowiem na stronie producenta figuruje jako rycina.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki