• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

JRobert

Aktywny użytkownik
Wracając jeszcze do wagonów NMJ/Robo, a ściślej wagonów węgierskich - na stronie niemieckiego sklepu Naumann Online zapowiedzi kolejnych serii wagonów pochodzących z naszego kraju - tym razem w wykonaniu firmy Heris.
Długo czekaliśmy na kolejne polskie igreki od Herisa i się nie doczekaliśmy. Zapewne też już się i nie doczekamy. Obserwując działania tego akurat niemieckiego sklepu i jego aktywną współpracę z pomniejszymi producentami modeli (a także nie tylko tego sklepu, ale i innych sklepów/dystrybutorów niemieckich np. Vedes czy P.I.R.A.T.A.) wyraźnie widać, że "o swoje" trzeba aktywnie zadbać. Co najważniejsze jednak, to można! Szczęśliwie i w naszym kraju przynajmniej jedna firma też to zauważyła, dostarczając regularnie niskonakładowe serie modeli. Czy ten trend się u nas bardziej rozwinie? Portfele wypchane złotówkami aż trzeszczą... ;-)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Cysterny wojenne na pełnej ramie, tzw Uerdingen.
Co prawda duńska firma Dekas, ale sądzę, że są to właśnie zapowiedziane modele Exact-Train.
http://dekas.dk/modeltog/2019/09/02/produktionsproever-af-tankvogne/
i
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9044307
Błąd !
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Błąd !
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
Dobrze, że masz Carstensa. Tylko co to znaczy "Różnią się konstrukcją podwozia " ?
 

404W

Znany użytkownik
Błąd
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
No więc jeszcze raz zapytam. Co to znaczy "Różnią się konstrukcją podwozia" . Ponieważ masz Carstensa to zapewne nie chodzi Ci o Deutze, ale ludzie mogą tak pomyśleć. To czekamy. Bo w przypadku cystern problem tkwi naprawdę w szczegółach. Jak np. czym różnią się pruskie cysterny sprzed 1918 roku, od niemieckich z lat dwudziestych. I czy Brawa robi wersję przed- i wojenną swojej dwuosiowej, czy też już powojenną?
 

OLF

Aktywny użytkownik
5812 005-7|2412 805-1|2412 505-7|4812 005-0|2412 305-2|2412 005-8|9812 005-9|6412 005-9|8812 005-1|1412 005-3|1812 005-6|0812 005-8
A najprościej będzie zgodnie z numeracją wagonów w drzwiach :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki