• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

Tigrek

Aktywny użytkownik
No ale nie kazdy obecny model Roco jest do d...py. Tam gdzie na duzej powierzchni nie jest nakladany druk 3d, modele sa ok. Chocby parowozy. No i mam BR 118 i tez jest ladnie.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Wracając jeszcze do wagonów NMJ/Robo, a ściślej wagonów węgierskich - na stronie niemieckiego sklepu Naumann Online zapowiedzi kolejnych serii wagonów pochodzących z naszego kraju - tym razem w wykonaniu firmy Heris.
Długo czekaliśmy na kolejne polskie igreki od Herisa i się nie doczekaliśmy. Zapewne też już się i nie doczekamy. Obserwując działania tego akurat niemieckiego sklepu i jego aktywną współpracę z pomniejszymi producentami modeli (a także nie tylko tego sklepu, ale i innych sklepów/dystrybutorów niemieckich np. Vedes czy P.I.R.A.T.A.) wyraźnie widać, że "o swoje" trzeba aktywnie zadbać. Co najważniejsze jednak, to można! Szczęśliwie i w naszym kraju przynajmniej jedna firma też to zauważyła, dostarczając regularnie niskonakładowe serie modeli. Czy ten trend się u nas bardziej rozwinie? Portfele wypchane złotówkami aż trzeszczą... ;-)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Cysterny wojenne na pełnej ramie, tzw Uerdingen.
Co prawda duńska firma Dekas, ale sądzę, że są to właśnie zapowiedziane modele Exact-Train.
http://dekas.dk/modeltog/2019/09/02/produktionsproever-af-tankvogne/
i
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9044307
Błąd !
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Błąd !
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
Dobrze, że masz Carstensa. Tylko co to znaczy "Różnią się konstrukcją podwozia " ?
 

404W

Znany użytkownik
Błąd
To nie są cysterny typu " Uerdingen " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - UERDINGEN Bauart .
To są cysterny typu " Einheitsbauart " - pełna nazwa : 30m2 Leichtbau - EINHEITSBAUART .
Różnią się konstrukcją podwozia i zdecydowanie mniej liczne ... wyprodukowano ich 20 razy ! mniej niż typu Uerdingen .
Dokładnie stosunek produkcji wojennej ( 1943/44 Einheitsbauart i 1941-43 Uerdingen ) wynosi 180 szt : ca.3700 szt .
Na PKP obecne w śladowych ilościach.
Tak się źle składa że inż.Klein prowadząc firmę Klein Modellbahn opracował model Einheitsbauart sprzedając go ( opisy na pudełkach ) jako Uerdingen . Pewnie nie rozróżniając tych typów . W tą "wykoleinę" wchodzi druga firma ...
A prawdziwego Uerdingen jak nie było tak nie ma ...
Chyba że Exact Train opracuje dwie wersje .
No więc jeszcze raz zapytam. Co to znaczy "Różnią się konstrukcją podwozia" . Ponieważ masz Carstensa to zapewne nie chodzi Ci o Deutze, ale ludzie mogą tak pomyśleć. To czekamy. Bo w przypadku cystern problem tkwi naprawdę w szczegółach. Jak np. czym różnią się pruskie cysterny sprzed 1918 roku, od niemieckich z lat dwudziestych. I czy Brawa robi wersję przed- i wojenną swojej dwuosiowej, czy też już powojenną?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 209
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki