• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

TYCZYW

Użytkownik
Mam nadzieję, że te czerwone rurki będą ostatecznie czarne, wg mnie średnio to wygląda, a ten wlaśnie model planuję kupić jako jedyny parowóz w kolekcji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czy te lokomotywy, które jeździły na PKP w 3 a potem 4 epoce bardzo się różniły od niemieckich oryginałów?
Na początku III epoki (w latach 1940. i wczesnych 1950.) prawie się nie różniły, w IV epoce bardzo, jak wszystkie poniemieckie parowozy, które przetrwały do lat 1970. Więcej trudno powiedzieć dla tak długiego okresu czasu.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
PIKO opublikowało dziś na swoim kanale film prezentujący tegoroczną nowość - model prototypowej lokomotywy 120 005-4 kolei zachodnioniemieckich DB - poniżej wspomniany film:


Moim zdaniem model jest bardzo dobry :D ! Dlaczego koniecznie chciałem się podzielić z Szanownymi Kolegami tym filmem? Otóż ogarnęło mnie zupełne zaskoczenie, gdy usłyszałem i zobaczyłem na filmie, że model ma... podświetlany pulpit maszynisty :eek: ! Skąd my to dobrze znamy :niepewny: ? Z modeli produkowanych przez manufaktury... z modeli, które kosztują od 3000 zł wzwyż... a tu mamy model fabryczny, wielkoseryjny za 1/4 tej kwoty :D ! To kolejny krok w rozwoju modeli PIKO - nigdy wcześniej bym nie przypuszczał, że pokuszą się o taki "bajer", a jednak... nadal potrafią zaskoczyć ;) . W kontekście powyższego warto zadać sobie pytanie jaka seria typowo polskich lokomotyw jako pierwsza otrzyma w modelu wielkoseryjnym taki "bajer" :gwizd: ...

Na koniec kilka zdjęć wspomnianego modelu 120-ki oraz fotografia pierwowzoru:

27535_51320_id=21527.jpg
27541_51320_mg_0512_id=22544.jpg
27539_51320_mg_0510_id=22542.jpg
27554_51320_mg_0513_id=22557.jpg
27540_51320_mg_0511_id=22543.jpg
27937_51320-fuehrerpultbeleuchtung_id=22545.2.jpg
26208_51320_id=21527.jpg
- źródło: piko-shop.de
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Model 120 005-4 był pokazany w Sonnebergu w ostatnią sobotę, a jego parę fotek zamieściłem tu: http://forum.modelarstwo.info/threa...e-piko-–-22-czerwca-2019-r.47002/#post-801152
Model prezentuje się bardzo dobrze i pewnie znajdzie się w mojej kolekcji. Warto zwrócić uwagę na dobrze odwzorowane pantografy francuskiego typu, jakie początkowo zastosowano na prototypowych lokomotywach tej serii. No, ale o podświetlanym pulpicie nie wiedziałem, to faktycznie jest spore zaskoczenie.
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Ciekawostka jest taka jeszcze, że model przedstawia oryginał, który istniał w jednym tylko egzemplarzu. Właśnie numer 005 miał lekko różniącą się czoło. Załamanie właśnie na czole jest trochę niżej niż w pozostałych lokomotywach tej serii. To pokazuje potęgę rynku niemieckiego.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Wyjścia na dekoderze obsługujące dotychczas podświetlanie przedziału maszynowego - których tutaj nie ma - obsługują teraz podświetlany pulpit ;)
Jak pytasz o polską lokomotywę z taką atrakcją to pewnie będzie to taka, która ma zamknięty przedział maszynowy ;);)
Tak podejrzewałem :) . "Nie mogli" zrobić podświetlanego przedziału maszynowego to zrobili inny "bajer" jako "rekompensatę" co by "poziomu" nie zaniżać :podstepny: , a jednocześnie zaproponować "coś nowego" ;) . Powiem tak - mam nadzieję, że nie zrezygnują z tego w kolejnych modelach, nawet tych, które będą mieć podświetlany przedział maszynowy :gwizd: . à propos takich "bajerów" to w modelach lokomotyw serii 151 PIKO zrobiło oświetlenie przedziału maszynowego oraz "nadprogramowy" "bajer" w postaci oświetlenia rewizyjnego :D ! Poniżej film i zdjęcia wspomnianego modelu:


24241_51300_id=19011.jpg
0000_0_51300_BR151.jpg
24410_img_5608_51300_kl_id=20172.jpg
24372_img_5610_51300_id=20060.jpg
- źródło: piko-shop.de

W związku z powyższym można stwierdzić, że jedno nie wyklucza drugiego i można pogodzić w jednym modelu oświetlenie przedziału maszynowego, oświetlenie kabiny i jeszcze jakieś w postaci oświetlenia rewizyjnego czy też oświetlenia pulpitu maszynisty :) . Jestem więc dobrej myśli co do przyszłych modeli :D . Oby nas tylko nie pokonała "ekonomia", która na pewno ma w tym przypadku decydujące znaczenie :confused: .

Tak na marginesie to powyższy model był pierwszym modelem firmy PIKO, w którym wykonano w pełni przestrzenny ("na przelot") przedział maszynowy :) - na tej samej zasadzie jest wykonany przedział maszynowy w modelach lokomotyw serii SU46 :D !
 

DRACULA

Znany użytkownik
Czyli BR 232 DB AG w malowaniu ... East West Railway ! Ciekawa propozycja ...
Po klasyce bordo DR , chyba najelegantsze malowanie . Przypominam że ten model Roco został opracowany min.24 lata temu.
W 1995r posiadałem wersję DR BR130 ...minęło ćwierć wieku ! :oops:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Firma Aminitiri Feroviare (ACME?) wydaje wagony typu Y/B70. Czy te modele odpowiadają jakimś konstrukcjom będącym na stanie PKP?
https://www.modellbahnshop-lippe.co...2003-0-0-41-4-2-0-grp-de-p-0/ein_produkt.html
Miniatury pokazane na zdjęciu zdecydowanie wyglądają mi na modele firmy TILLIG - charakterystyczne tarcze zderzakowe, stopnie wejściowe, ściana czołowa, ramki okien, wózki i pomalowane na czerwono imitacje świateł sygnału końca pociągu.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Tak, dlatego zmieniłem mój wpis. Dopiero po chwili zauważyłem że jest info (po Polsku informacja) że to są wagony Tilliga :ostrozny:
Faktycznie, na stronie jest informacja, że producentem jest TILLIG. Przyznam, że nie wczytywałem się w ogóle w opis - wystarczyło mi jedno "rzucenie okiem" na zamieszczone zdjęcie, by jednoznacznie stwierdzić, że to modele wspomnianej firmy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki