• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2019

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#1
Stało się! Choć nie ma jeszcze IV kwartału 2018 roku, znamy już specjalny jubileuszowy zestaw PIKO, który będzie wydany z okazji Dnia Drzwi Otwartych w PIKO, zbiegający się w przyszłym roku z jubileuszem 70-lecia działalności firmy z Sonnebergu! Jest już plakat/baner/zaproszenie promujący to spotkanie:

25377_toft_2019_id=20885.jpg


Poniżej zdjęcie składu pociągu, który będzie stanowić zestaw specjalny PIKO 58114:

25384_58114_214_toft_set_2019_id=20890.jpg


Nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących samego modelu pociągu, ale myślę, że nie pomylę się, jeśli napiszę iż będzie on przedstawiał jeden z "Interzonenzug"-ów, które kursowały między NRD i RFN. Poniżej zdjęcie jednego z takich pociągów:

- źródło: http://www.bahnbilder.de/bild/deuts...301-dr-132/487689/dr-132-380-7-mit-dem-d.html
- autor: Klaus Pollmächer
- opis: "DR 132 380-7 mit dem D 302 von München-Hbf nach Berlin-Stadtbahn, mit Kurswagen aus Stuttgart, bei der Ausfahrt in Saalfeld (Saale); 17.06.1980"

1980.06.17. - Saalfeld (Saale) - ''Ludmiła'' 132 380-7 z poc. D 302 rel. München Hbf - Berli...jpg


Jest to pierwsza zapowiedź nowości firmy PIKO z 2019 roku otwierająca jak mniemam bardzo ciekawy jubileuszowy rok działalności tej firmy. Mam nadzieję, że i wspaniałych jubileuszowych polskich akcentów również nie zabraknie w ofercie firmy PIKO, a 2019 rok będzie przez nas długo wspominany i będziemy chętnie do niego wracać wspomnieniami przy okazji oglądania, korzystania i podziwiania modeli, które zostaną w nim wydane :) .
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#2
Jak można zauważyć od jakiegoś czasu, firma Roco ma problemy z dotrzymywaniem terminów, które sama ustaliła i nie raz wielokrotnie je zmienia. W 2018 roku jako nowości miały ukazać się modele wagonów Reko oraz dedykowany do nich model lokomotywy serii 112. Jeśli chodzi o wagony to termin ukazania się jednego z nich został zmieniony z 47. tygodnia 2018 roku na 5. tydzień 2019 roku. Co zaś się tyczy modelu lokomotywy - pierwotnego terminu niestety nie znam. W tzw. międzyczasie sam producent nie wiedział kiedy model się ukaże i "status" modelu był koloru czerwonego. Obecnie termin ukazania się modelu w sprzedaży to 7. oraz 8. tydzień przyszłego roku:

Roco 73759 (8. tydzień - wersja analogowa) / 73760 (7. tydzień - wersja z dekoderem dźwiękowym):

roco_73759.jpg

Na stronie producenta podana jest informacja, że model będzie odwzorowywał lokomotywę 112 301-7. W tym miejscu zaczyna się "problem", bowiem owa lokomotywa oznakowana wcześniej jako 110 301-9 została przebudowana dopiero w czerwcu 1981 roku, zaś jej model ma być dedykowany do składu wagonów, które przechodziły naprawy rewizyjne w 1970, 1973 i 1974, co z racji długości okresu międzynaprawczego wagonów będzie niemożliwe (pomijam "rozbicie" dat napraw wagonów...), ale to nic nie znaczący dla Roco szczegół ;) , bo przecież model lokomotywy będzie dedykowany :ROFL:, a klienci i tak kupią... nie byłbym tego taki pewien :podstepny: ...

Pozostając w temacie wagonów Reko - jako kolejną nowość 2019 roku Roco zapowiedziało zestaw dwóch wagonów pocztowych:

Roco 74111 (13. tydzień):

roco_74111.jpg

Do modeli mają zostać dołączone tablice z relacjami dwóch pociągów do wyboru: E769 relacji Leipzig Hbf. - Zwickau lub 2259 ze stacji Berlin Postbf przez Eisenach do stacji Erfurt.

Inną przyszłoroczną nowością jest model dwuosiowego wagonu towarowego przystosowanego do kursowania ze zwiększoną szybkością (100 km/godz.) i oznaczonego symbolem przesyłem ekspresowych.

Roco 76836 (4. tydzień):

roco_76836.jpg

Przy założeniu, że naniesione oznakowanie raczej się nie zmieni model odwzorowywałby wagon po naprawie wykonanej w 1974 roku, a więc okresowo pasowałby do wydawanych w tym roku modeli wagonów Reko. W tym momencie chciałbym postawić pytanie, które adresuję do osób interesujących się koleją byłego NRD, czy taki wagon mógłby się znaleźć w składzie pociągu zestawionego z 6-8 wagonów Reko, czy raczej byłby włączony do składu innego mniejszego pociągu? Niestety póki co nie spotkałem fotografii, na której byłoby uwiecznione takie zestawienie, stąd wątpliwości co do poprawności tak zestawionego składu.

Dla zobrazowania tematu dwie fotografie (niestety z późniejszego okresu):

- źródło: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,7974990,7974990#msg-7974990
- autor: Jürgen Wensorra
- opis: "DR 110 304-3 kommt mit ihren Personenzug aus Gera Hbf, die Aufnahme ist in der Steigung von Gera-Süd nach Ronneburg kurz vor dem Halt im Hp Gera-Kaimberg entstanden. Aufgenommen am 26.03.1978"

1978.03.26. - 110 304-3 kommt mit ihren Personenzug aus Gera Hbf, die Aufnahme ist in der Stei...jpg

- źródło: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,7974990,7974990#msg-7974990
- autor: Jürgen Wensorra
- opis: "Zuerst kam dieser Personenzug am 12.05.1982 in Hohenfichte uns vor die Kamera gefahren,da ich aber die DR V100 nach Nummern sortiert habe kommt diese Aufnahme von DR 110 508-9 als zweite Aufnahme in Hohenfichte."

1982.05.12. - Zuerst kam dieser Personenzug in Hohenfichte uns vor die Kamera gefahren,da ich ...jpg

Na drugiej fotografii na końcu składu widoczny jest kryty wagon towarowy - prawdopodobnie oznakowany właśnie jako wagon do przesyłek ekspresowych. Niestety nie widać jakiego typu jest to wagon. Porównując długości wagonów podejrzewam, że mimo wszystko jest to wagon serii Gbs. Czy tak oznakowany Oppeln mógł się pojawić w takim składzie, ewentualnie do którego roku mógł być w eksploatacji?
 

Ropu

Ostrzeżony
#3
Firma ESU przy okazji publikacji informacji o wydaniu całkowicie nowej konstrukcji lokomotywy V60 DB pisze o nowej generacji dekoderów LokSound 5.0. W sprzedaży podobno już od stycznia-lutego.
Szczegóły na temat lokomotywy i co nieco na temat dekodera TUTAJ
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#8
W połowie roku Lima chce wydać ETR610. Wiadomo, że Lima to nie jest nie wiadomo co(cena to wyraża ) ale lepszy rydz niż nic i pokuszą się wersję PKP.
Z nieprawidłowym układem pantografów i innym układem wnętrza plus jeszcze kilka mniejszych szczegółów, przemalowanka jak Piko Hobby
Nie bardzo rozumiem, czy Lima zamierza wydać wersję PKP, czy to tylko czyste spekulacje kolegów?
 
#9
Na którymś niemieckim forum czytałem post jednego z użytkowników dotyczący rozmowy z przedstawicielami Limy na IMA w Kolonii, że chcą wydać ETR 610 w polskich barwach, jeżeli „w końcu dogadają się z PKP” - więc może...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#12
Z nieprawidłowym układem pantografów i innym układem wnętrza plus jeszcze kilka mniejszych szczegółów, przemalowanka jak Piko Hobby
A czy ktoś z Was wie, że Lima ma zamiar zrobić wersję PKP tylko przez przemalowanie wersji włoskiej, bez dostosowania szczegółów, czy to tylko takie nasze tradycyjne narzekanie na coś, czego jeszcze nikt nie widział?

A z tym stwierdzeniem
Lima w grupie Hornby, znaczy właśnie tyle co HOBBY w Piko.
nie mogę się zgodzić, wystarczy obejrzeć recenzję tego "Pendolino", do której link podał kolega Noah wyżej.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
#18
Na razie nie napiszę dużo zbytnio, bo ani Roco, ani np. Esu nic nie zapowiedzieli z nowości... za to Piko zapowiedziało BR 120 DR w IV epoce, ciekawe czy zmodernizują tą paskudną przednią szybę...
 
#19
ESU i owszem - zapowiedzieli na nowo przekonstruowaną V60 DB. Zapowiada się ciekawie i będzie konkurować z nową konstrukcją Piko oraz Brawy, które wyjdą w tym roku.
V60 z epoki III już pojawia się w sklepach i w przyszłym tygodniu będzie również u mnie.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#20
Na razie nie napiszę dużo zbytnio, bo ani Roco, ani np. Esu nic nie zapowiedzieli z nowości... za to Piko zapowiedziało BR 120 DR w IV epoce, ciekawe czy zmodernizują tą paskudną przednią szybę...
Na pewno nic się nie zmieni na tym etapie. Jeżeli wybrany pierwowzór miał osłony, to szyba w modelu będzie identyczna jak w modelu z pierwszej edycji w oznaczeniach z III epoki (seria V200), natomiast jeśli oryginał takowych osłon nie posiadał to szyba będzie taka jak w polskim modelu. Kolega @Tigrek nie należy do tego segmentu rynku, do którego PIKO zaadresowało swój model. Wiadomo, że jest "żal", bo Kolega "nie może" go kupić, a generalnie rzecz ujmując model bardzo dobry i tylko wykonanie dwóch czy trzech detali nie odpowiada preferencjom potencjalnego klienta - strata producenta? Pewnie tak, choć z punktu widzenia firmy pewnie nie, gdyż taki klient "nie był brany pod uwagę" w momencie, gdy decydowano nad ostatecznym kształtem i wykonaniem modelu, tak więc w głównej mierze "niepocieszony" jest "nieszczęśliwy" klient, który nie kupi modelu przez jeden czy dwa detale, które nie odpowiadają wykonaniem jego wymaganiom. Ja też jestem przykładem takiego "nieszczęśliwego" niedoszłego klienta, ale w moim przypadku "problematyczne" są modele Škód serii 163 firmy MTB. Zrezygnowałem z zakupu trzech modeli w głównej mierze ze względu na nieprawidłowo odwzorowaną szerokość lokomotywy - nie mogę spokojnie spojrzeć na "spuchniętą" Škodę... dlatego z wielkim "bólem" zrezygnowałem z zakupu, mimo iż jest to moja ulubiona lokomotywa elektryczna!
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki