• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2018

OP
OP
Lyntog

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
Łał, to Rumuni też robią modele? Szacuneczek :) Ciekawe jak z jakością, miał ktoś może styczność z modelami z tej firmy?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Było o tej firmie na forum, ma coś wspólnego z ACME, wg relacji kolegów na forum modele są podobnej jakości. Nie wiem, czy nie można powiedzieć, że jest to rumuńska filia ACME, wypuszczająca modele taboru kolei z tamtej części Europy.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Ta cena jest jak najbardziej normalna. Wagon w cenniku kosztuje 32,50EUR i po odliczeniu 10% rabatu jaki oferuje Lippe wychodzi dokładnie 29,25EUR.
Ten wagon G(h)Kassel-Munchen-Karlsruhe w epII i G(h)10 w ep.III i Gklm191 w ep.IV ukazuje się od kilku lat w nienagannym bardzo filigranowym wykonaniu. Można powiedzieć że jest to wagon sztandarowy dla hasła Brawy "Ich liebe detail".
Zwłaszcza że jest to wagon nr 1 w historii niemieckich kolei , jako konstrukcja nr 1 w historii polskich kolei które również skorzystały z pruskiej konstrukcji Musterblatt IId8. I ilościowo nr 1 w historii europejskich kolei - 121.770 sztuk !
Niestety w świadomości społecznej , zwłaszcza polskiej ten wagon ma monopol na "czarną legendę" z okresu II W.Św.
A przecież nie tylko nim wożono transporty z cywilną ludnością najczęściej przymusowo.
.
Małe sprostowanie. DRG = G Kassel / Munchen i Gh Karlsruhe w epII, oraz DB = G(h)10 w ep.III i Gklm191 w ep.IV, to pierwotnie blatt DWV A2. Natomiast pruski blatt IId8 i podobny blatt IIb3, to późniejsze DRG G Hannover / Sttetin, DB G02 [wraz z innymi wagonami kolei państewek niemieckich]. Niby prawie takie same, ale chociażby na PKP po 1950 miały odrębne serie Kdt i Kdn.
Faktycznie ludność cywilna była wożona przymusowo. Chociaż nijaki Ryba z Finny twierdził ostatnio, że Polakom w Rzeszy pod Hitlerem było dobrze, i chyba chętnie wyjeżdżali takimi wagonami na roboty.
 
Ostatnio edytowane:

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
do swobodnego "pomacania". Niestety :(
I to jest jeden z powodów dlaczego nie zamawiam modeli które nie zalegają na półkach w polskich sklepach tylko wole taki model kupić za granica. Nie chcę aby przed wysyłką do mnie wszyscy kolesie właściciela sklepu i jego pracowników z ciekawości "macali" sobie dla mnie sprowadzony model, którego bez wyjazdu do Niemiec na własne oczy nie zobaczą.
Do tej pory mam niesmak po tym, gdy zamówiłem w popularnym polskim sklepie modelarskim pewien zestaw wagonów który oczywiście nie był normalnie na stanie żadnego sklepu w naszym kraju. Czekałem na niego bardzo, bardzo długo a właściciel co trochę mnie zwodził, że już, że za chwilę przyjdzie do niego towar. Nieopatrznie jeden z jego kolesi lub klientów zamieścił informację o tym zestawie, że "zapoznał się z nim bliżej" i bardzo mu się podoba. Zapoznał się w tym sklepie. Nie będę wymieniał nazwy sklepu bo 100% pewności nie mam (ale 95%) lecz przypuszczam, że nim właściciel poinformował mnie o tym że towar już ma (musiał by go wówczas do mnie wysłać) najpierw sprosił kolesi do "macania".
Więc ja "macaniu" w sklepie mówię stanowcze nie !!!. Kupuje, wyciągam z pudełka. Coś jest nie tak, zwracam.
 

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
Trochę lepszych zdjęć zestawu:)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki