• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2017

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Zgadzam się, że Roco mają dwie wady (wyginanie się końcówek i długość), ale nie ma rzeczy idealnych. Ja nie miałem z nimi większych problemów, jeśli chodzi o łączenie i rozłączanie, niż np. z Fleischmannami (choć zgadzam się, że też są bardzo dobre). Jeśli chodzi o tzw. "uniwersalne" Roco, to ich pewną wadą jest rozłączanie się na ciasnych łukach, gdy są połączone ze zwykłymi oczkowymi - a kompatybilność ze standardowymi sprzęgami to ich podstawowa zaleta. Pod tym względem najlepsze są sprzęgi Märklin/Trix. Ale i jedne i drugi, z powodu tej kompatybilności, nie dają się rozłączać przez wyjęcie wagonu do góry. Tak, że nie ma ideałów...
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Zgadzam się, że Roco mają dwie wady (wyginanie się końcówek i długość), ale nie ma rzeczy idealnych. Ja nie miałem z nimi większych problemów, jeśli chodzi o łączenie i rozłączanie, niż np. z Fleischmannami (choć zgadzam się, że też są bardzo dobre). Jeśli chodzi o tzw. "uniwersalne" Roco, to ich pewną wadą jest rozłączanie się na ciasnych łukach, gdy są połączone ze zwykłymi oczkowymi - a kompatybilność ze standardowymi sprzęgami to ich podstawowa zaleta. Pod tym względem najlepsze są sprzęgi Märklin/Trix. Ale i jedne i drugi, z powodu tej kompatybilności, nie dają się rozłączać przez wyjęcie wagonu do góry. Tak, że nie ma ideałów...
Gdybym miał pozostać z Roco to bym przeszedł tylko na uniwersalne. Oczkowe zalegają u mnie w "częsciach zamiennych", jeśli były założone fabrycznie albo nie wychodzą na światło dzienne z "woreczka".
Mam kilka wagonów Märklina (PKP samowyładowcze) i BWE, do tego PCC Szczakowa diesel Trix'a, pozostawiłem oryginalne sprzęgi, żeby mieć coś innego.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
No bez jaj, 50zł za 1 odbierak? To już chyba bardziej opłaca się kupić Vectrona Roco :p ........
Zdecydowana większość pantografów (np. DSA350) kosztuje jako część w katalogu Roco dokładnie 21,85€. To więcej niż 50PLN. Ich jakość (Roco) wprawdzie znamy, ale PIKO chyba chce konkurować na tym polu mam nadzieję, nie tylko ceną niższą o te prawie 7€. Dodatkowym atutem dla zakupu jednak pantografów od PIKO do Vectrona, będzie mam też nadzieję przekładka bez konieczności wykonywania i maskowania otworów w dachu. Zawsze to mniej roboty.
Co do Vectrona od Roco - ja wiem tylko o zapowiedziach w H0, więc trudno z kolei porównać dzisiaj jak będzie się prezentował ten model. Mam Vectrona CAPTRAIN od PIKO i bardzo chętnie porównam go tym co zapowiada Roco:

roco_73937.jpg
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
W planach ESU jest jeszcze BR232 w malowaniu aktualnym malowaniu Captrain ;). Ciekawe czy PIKO jest w stanie zrobić SM42 w tym malowaniu czy jednak przy ich formie jest to niemożliwe?
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
No tak, ESU nie ma tanich rzeczy, ale jakość chyba też na wysokim poziomie. Ciekawe jak będzie oznaczona ta Ludmiła, czy PL czy D, ale nie zmienia to faktu, że barwy firmy są bardzo fajne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki