• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2016

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#1
Kilka zapowiedzi na rok 2016 jest już powszechnie znanych.
Dla mnie zdecydowanym przebojem będą węglarki grup Villach i Linz, które ma wypuścić Roco. Co prawda są już wagony tego typu od Liliputa, i niedawno wydane przez francuską firmę R37. Ale może dzięki roco w końcu doczekamy się tych wagonów w barwach PKP.
 

Załączniki

OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#2
Dodam, że Roco z tymi typami ma konkurencję:
Firmy - R37
http://r37.fr/Tombereaux_Linz.html
http://r37.fr/Tombereaux_Villach.html
http://r37.fr/Villach_métallisés.html
Oraz
- Exact Train
http://www.exacttrain.eu/index.php/en/neuheiten-2015-exacttrain

Mamy też pierwsze katalogi n 2016
https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/roco/Roco_Winterneuheiten_2015.pdf
Nowe konstrukcje to lokomotywa BR85 [ale będzie dopiero w 2017 roku], oraz podwójny wagon kontenerowy typu T2000. Ma być wydany w całej palecie malowań. A uzupełniać go będą inne typy modeli wagonów kontenerowych Roco.
https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/fleischmann/FLM_Winterneuheiten_2015.pdf
Fleischmann w H0, przy Roco wygląda raczej słabo. Szczególnie, że ma wydać 5 starych modeli [ex Rowa] jako pruski pociąg osobowy. Podejrzewam, że mogą to być te same wagony, które były niedawno w ofercie Roco, i prawdopodobnie nie zeszły. Więc ...:ninja:
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#3
Wydaje mi się że nie przypadkowo będzie BR85 w 2017r wtedy ma też być już na chodzie prawdziwa lokomotywa. Nie zdziwię się jak prezentacja modelu zbiegnie się z festynem kolejowym organizowanym co roku w drugą niedzielę sierpnia w Seebrugg. W tym roku na linii Dreiseebahn i Hollentalbahn jeżdziła BR52 7596 i BR 86 333.
http://www.3seenbahn.de
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#10
Ponieważ nie miałem dotąd kontaktu z lokomotywami tego producenta, więc zapytuję czy będzie warto? ;)
Firma ma do tej pory jedną małą saksońską lokomotywę - BR 98.70 (sä. VIIT), oraz spalinówkę V75/ BR107 - DR [alboT435 - CSD] w H0. Inne w skali H0e lub TT , więc na forum TT może prędzej ktoś odpowie. Model T7 powinien być chyba dopracowany.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#12
Hmmm...o_O

PIKO:
Ceny :confused:...
Ilość nowych modeli z nowych form :eek:...
Rozmach i rozpęd :cool:...

Roco:
Ceny :confused:o_O:niepewny:(y)...
Ilość nowych modeli z nowych form (y)...
Ofensywa o_O:p...

Generalnie po obejrzeniu obu katalogów dochodzę do dwóch wniosków:
1. PIKO - czuje się pewnie - wprowadza na rynek kolejne modele z nowoopracowanych form oraz podwyższa ceny.
2. Roco - wyciąga wnioski - obniża ceny niedrogich w produkcji produktach i zachowuje umiarkowany rozwój wprowadzając na rynek kilka nowych modeli z nowych form

Długo by mi zajęło podsumowanie wszystkiego, zatem egoistycznie :mamdola: pochylę się tylko nad kilkoma rzeczami.

Jeden z modeli, o których chciałbym porozmawiać to model lokomotyw serii 243 (143)/112/114/212.

Roco modele z tej rodziny produkuje już od lat. Jeśli mam rację, to pierwszym modelem o nr katalogowym 43681 (43979 w wersji cyfrowej) był model lokomotywy 112 010-4 w malowaniu orientrot i oznakowaniu DR, wydany w 1993 roku. Także model nie jest już pierwszej świeżości. Nie miałem do tej pory okazji zetknąć się z nim - nie mam więc na jego temat wyrobionego zdania. Tutaj prosiłbym kolegów, którzy model posiadają o wyrażenie opinii na jego temat. Wracając do... w tym roku ukaże się chyba już 37 i 38 [!] model z tej rodziny. Poniżej wycinek katalogu:

BR243BR114.JPEG
BR243Roco.JPEG
BR114Roco.JPEG

Tym razem model - podobnie jak inne - został przeceniony i obecnie jego cena ma wynieść 179 €. Dla przykładu:
- tegoroczny model lokomotywy 243 354-8 (nr kat. 73322 - wersja analogowa, 73323 - wersja z dźwiękiem, 79323 - wersja dla systemu zasilania AC):

230216.jpg

...kosztował 219 € [!], czyli 40 € więcej, co na "nasze" stanowi różnicę bliską 170 zł! Dla przykładu pomiędzy tegoroczną edycją tego modelu z dźwiękiem oraz zapowiedzianą na przyszły rok, różnica w cenie wynosi 45 €, czyli niemalże 190 zł. Ciekawe... dekodery nagle potaniały :gwizd:? Co warto zauważyć - model obecnie posiada już gniazdo dekodera cyfrowego w standardzie PluX-22 - wcześniej standardowo, 8-pinowe gniazdo dekodera w standardzie NEM652. Silnik - chyba standardowo jak u Roco - pięciobiegunowy (pięciobiegunowy?) z kołem zamachowym.

Jak widać, konkurencja robi swoje ;), a ta nie śpi i wprowadza na rynek swój, zaprojektowany od nowa model. Na 2016 rok zapowiedziane zostały na razie 2: 243 576-6 oraz nieznana 112. Poniżej fragmenty katalogu:

BR243BR112.JPEG
BR243PIKO.JPEG
BR243BR112PIKO.JPEG
BR112PIKO.JPEG

PIKO chwali się m.in. pięciopolowym (pięciobiegunowym?) silnikiem PIKO (ciekawe kto robi te silniki dla PIKO, bo raczej nie podejrzewam ich o to, a jednak firmują je swoją marką?) z dwoma "dużymi precyzyjnie dobranymi" kołami zamachowymi. Chyba standardem w nowych modelach firmy PIKO stało się już gniazdo dekodera cyfrowego w standardzie PluX22.

Ciężko teraz porównywać oba modele ze sobą, gdyż nie wiemy do końca jak będzie się prezentował model konkurencji. Wiadomo jednak, że będzie o 14 € tańszy w wersji analogowej i o 26 € droższy w wersji cyfrowej z dźwiękiem. Nie wiem jakiej jakości jest dźwięk do tych lokomotyw oferowany przez Roco, ale sądząc po jakości/ofercie dźwięków, które robi/oferuje obecnie PIKO (pod sygnaturą PIKO SOUND) można spodziewać się naprawdę fajnego dźwięku - proponuję posłuchać sobie próbek dźwięku z lokomotyw serii 102, 103, E 50, 130, 187, V200, 245.

Jakiś czas temu, można było zauważyć, że nowo wprowadzane do oferty modele w skali H0, ukazywały się po pewnym czasie również w skali TT, a czasem także N. W przypadku modelu, o którym chcę powiedzieć jest inaczej. Został wprowadzony do oferty modeli w skali TT jako tegoroczna nowość. Zaś w roku 2016 ukaże się w skali H0 i G. O jakim modelu mowa? Mowa o wagonie silosie do przewozu cementu:

silowagenDR.JPEG
silowagenGATX.JPEG

W odniesieniu do oferowanych obecnie wagonów silosów - których formy wywodzą się jeszcze z czasów NRD - będzie to skok jakościowy, mimo iż cena będzie wyższa tylko o 3,5 € o_O. Różnica nieduża, bo cena "zmodernizowanych" NRD-owskich modeli jest sztucznie i nienaturalnie zawyżona :confused:. Wszystko to zaczyna pachnieć absurdem kiedy spojrzymy na - w prawdzie nieco inny, ale też tego samego rodzaju - dużo lepiej wykonany model firmy Roco, kosztujący 30 € (model PIKO jest o połowę droższy - kosztuje 45 €). Biorąc to pod uwagę pozostaje pewien niesmak, bowiem niektóre detale w tej skali firma PIKO mogła by bez problemu odwzorować (w nowych cysternach pokazała, że potrafi), a już w dodatku w tej cenie (n)... Poniżej model (nr kat. 66276) konkurencji:

182138.jpg
Pojawił się katalog nowości od Roco na 2016 rok i niestety zabrakło nowych wagonów YB w malowaniu kolei czeskich.
Zabrakło (n), zabrakło też "naszych" :(, a tymczasem TILLIG będzie robił kolejne o_O - już się ich nie mogę doczekać :confused:.
Za to jest kilka YB w barwach DR
Od czegoś trzeba zacząć o_O? Może w drugiej połowie roku :niepewny:?

Z ciekawszych rzeczy, które mnie zaskoczyły... PIKO opracowuje model chińskiego spalinowozu o_O:

DF7C.JPEG

Tym ciekawym akcentem :rolleyes: na razie zakończę ;). Bardzo proszę posiadaczy modeli lokomotyw serii 243/143, 112, 114 firmy Roco o opinie na ich temat :). Myślę, że odpowiednim tematem, w którym powinny się znaleźć owe opinie, będzie temat: Modele kolei wschodnioniemieckich DR.

Fragmenty katalogu PIKO pochodzą z: http://www.piko.de/KAT_PDF/99506.pdf; zdjęcia modeli Roco pochodzą ze strony: http://www.roco.cc/de/home/index.html

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
#13
Według włoskiej strony, gdzie można chyba znaleźć wszystkie lokomotywy/wagony pasażerskie Europy:
http://gamos81.altervista.org/Estero/Loco_elettriche/DB/E11-E42_DR.htm
Edycji modeli 243/112... było jeżeli dobrze policzyłem już 40, a te które Roco teraz zapowiedziało mają być kolejnymi. W podanym linku nie ma jeszcze wymienionych modeli Piko, ale to chyba dlatego, że to jest informacja bardzo świeża - ale jestem pewien, że bardzo szybko się to zmieni.
Miałem kiedyś model Roco 63555. Br 112 w standardowym czerwonym malowaniu DB AG z końca lat 90-tych. Model był bardzo dobrze wykonany - miał sporo elementów dodatkowych - jedynie poręcze wejścia do budy troche "odstawały" wyglądem do reszty - znaczy się wyglądały "plastikowo" (zupełnie jak koszmarnie krzywe i prześwitujące czerwone zderzaki w Eu07 Schlesienmodelle).
Model miał gniazdo cyfrowe 8-pinowe. Był niesamowicie ciężki, wagi St44 albo nawet i więcej, i niesamowicie szybki. Nie pamiętam ilu polowy tam był silnik, ale model jeździł bardzo płynnie i bardzo cicho. Jedyny (jak dla mnie osobiście jest to bardzo istotnie) mankament to brak gniazda krótkiego sprzęgu - gniazdo umiejscowione było w wózku. Piko wydaje się mieć kinematykę krótkiego sprzęgu.
Nie chce mi się sprawdzić, czy poza zmianą gniazda DCC na 21 pinowe Roco coś jeszcze ulepszyło w najnowszej wersji - np. wprowadziło kinematykę krótkiego sprzęgu.
Tutaj kilka fot tej maszyny
Roco635554.jpg

Roco635555.jpg

Roco635556.jpg

Roco635553.jpg
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#14
Mam dokładnie tę samą maszynę. Kupiłem lat temu kilka od jednego z forumowych Kolegów. Modelowi faktycznie trudno cokolwiek zarzucić . Dzięki wadze ponad 500 g przyjemnie "leży" w dłoni. Kultura pracy na najwyższym poziomie. Porusza się cichutko a do tego wykazuje niesamowitą tolerancję dla brudnych szyn i odbioru prądu na różnych kombinacjach rozjazdów. Wizualnie nie odstaje niczym od współczesnych produkcji poza wycieraczkami odlanymi wraz z szybą. Minusem jest brak tłumików wężykowania, które seria 112 w przeciwieństwie do serii 143 powinna posiadać. Plusem są odbieraki o wzmocnionej konstrukcji w stosunku do 143.
Elektrowozem tym najczęściej ciagnę (lub pcham) wagony piętrowe Hobbytrade. Doskonale pasuje również do pociągów IC, IR a także nocnych, takich jak "nasz" Ost-West.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki