• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2014

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
#21
Acha! I pewno Sommerfeldt zarobi na patykach! PIKO ma ten element w permamentnym poważaniu. Ciągle ładuje te pogrzebacze.... Zastanawia mnie tylko czy to nie będzie tylko i wyłącznie 193 z czterema patykami (coś tam majaczy na tej foteczce). Nam pasuje raczej wersja tylko z dwoma....Poczekamy - zobaczymy.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
#22
A czy ten który jeździ od paru dni z aparaturą pomiarową 193 820 jest czwarty z testowych? Widziany był koło Gliwic 11.12.
Najprawdopodobniej jest to następna lokomotywa na testach. By uzyskać dopuszczenie stałe, muszą przejechać odpowiednią ilość kilometrów. Z wagonami osobowymi załatwili sprawę z PKPIC, teraz muszą objeździć z towarowymi.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#24
Ależ szkoda, że tego nie ma żaden polski prywaciarz, bo mi się ta maszyna naprawdę podoba. Dla mnie są to kształty niemal idealne jak na maszynę elektryczną. Nawet i bez ACME, a byłyby modele Piko do przerabiania. Słabe, ale zawsze.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#25
Technicznie ES499.0 od PIKO faktycznie rewelacją nie są w dzisiejszych czasach, ale wizualnie...
Zobacz sam co można wycisnąć z tej budy:
15245209.jpg 16783721.jpg 42493788.jpg
Dla mnie to jedna z najładniejszych konstrukcji elektrycznych lokomotyw :oops:
 

Slawek K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Skoro wspomniano tu o ACME to chyba trzeba zasugerować im wypuszczenie 060DA . Wielu by się cieszyło zwłaszcza że ACME ma na koncie trochę rumuńskiego taboru.

Ja zapytałem - podziękowali za sugestię i stwierdzili że się zastanowią ...
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#27
Możliwe, że już w styczniu zobaczymy w sklepach lokomotywę od ACME E499.2 (czeska CD 150/151)
Zobacz załącznik 159455
Na wizualizacji są węże piasecznic. Mam nadzieję, że uda im się je zrobić. Tego mi właśnie brakuje w modelach lokomotyw. Oby modele miały ładnie odwzorowane koła szprychowe.

Poniżej zdjęcie surowego modelu.

- źródło: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=15&t=7309



Dodam jeszcze zdjęcia lokomotywy serii 350 kolei słowackich - ZSSK. Model oczywiście produkcji ACME.

- źródło: http://www.modely.biz/magazin/clanek-elektricka-lokomotiva-rady-350-001-4-zssk-od-a-c-m-e/











Więcej zdjęć na stronie sklepu i jednocześnie autora zdjęć: http://www.modely.biz/magazin/clanek-elektricka-lokomotiva-rady-350-001-4-zssk-od-a-c-m-e/

Skoro biorą się za czeskie 150/151 to może zrobią kiedyś także lokomotywy serii 162/163/263/362/363. Ciekawe jak by się sprzedawały? W Czechach jeździ ich przeszło 400, nie licząc lokomotyw serii 131, o mnogości malowań nie wspomnę. Do tego dochodzą jeszcze Škody eksploatowane przez koleje słowackie. Marzy mi się model Škody pracującej w Polsce w Przewozach Regionalnych.

Szkoda, że PIKO nie pokusiło się o zrobienie modeli lokomotyw produkcji zakładów Škoda w segmencie EXPERT. Byłaby to ciekawa oferta. Niestety 254,99 euro za model Škody serii 230/180/372/371 w tym wykonaniu, to niestety zdecydowanie za dużo. W listopadzie trafiła do sprzedaży kolejna Škoda:
- producent: PIKO
- numer katalogowy: 51045
- numer inwentarzowy: 371 001-9

- źródło: http://www.makieciarz.pl/piko-51045-elektrowoz-br371-cd-id-79287.html



Co ciekawe, model poza malowaniem nie różni się niczym od modelu Škody serii 230 kolei wschodnioniemieckich (PIKO 51044), a jest droższy o 21 euro, ale co tam, Czesi i tak kupią. Lokomotywy w tym schemacie malowania jeżdżą także u nas w spółce Przewozy Regionalne, to jest: "Edyta", "Beata", "Gabrysia".

- źródło: zbiory własne
- autor: Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - Škoda 163 026-8 "Gabrysia" czeka gotowa do odjazdu z ostatnim pociągiem interREGIO "Flisak" do Warszawy Wschodniej na stacji początkowej, przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym. Jako goście specjalni, zaraz za lokomotywą w skład włączone są dwie bonanzy z przydziałem w Lublinie. W oddali czai się SA134-001, zaś na tor 7 wjechał właśnie SA133-022 jako pociąg 55465 do Gardeji."

2013.12.14..jpg


Zapytam przy okazji. Czy lokomotywy serii 150/151 mają inny rozstaw osi w wózku oraz inny rozstaw czopów skrętu w stosunku do lokomotyw serii 162/163/263/362/363?
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#32
To teraz tylko czekać i mieć nadzieję, że producent zdecyduje się wypuścić modele czeskich lasek. Napęd ma, jeszcze buda i odpowiedni moduł do świateł. Pantografy są również te same, prawda?
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
#39
Myślę, że to nie błędy, tylko rachunek ekonomiczny. Niestety, a dla nas stety, musi podnosić jakość, jeśli chce w XXI wieku istnieć na rynku.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#40
No tak, ale Piko podnosi jakość przy umierkowanej cenie za model. Na ten przykład Roco wciąż robi to samo, a nawet jak ostatnio zauważamy pogarsza jakość swoich wyrobów, przy jednoczesnym podnoszeniu cen i tworzeniu wizeruku ekskluzywnego produktu, jakim niestety nie jest.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 187

Podobne wątki