Możliwe, że już w styczniu zobaczymy w sklepach lokomotywę od ACME E499.2 (czeska CD 150/151)
Zobacz załącznik 159455
Na wizualizacji są węże piasecznic. Mam nadzieję, że uda im się je zrobić. Tego mi właśnie brakuje w modelach lokomotyw. Oby modele miały ładnie odwzorowane koła szprychowe.
Poniżej zdjęcie surowego modelu.
- źródło:
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=15&t=7309
Dodam jeszcze zdjęcia lokomotywy serii 350 kolei słowackich - ZSSK. Model oczywiście produkcji ACME.
- źródło:
http://www.modely.biz/magazin/clanek-elektricka-lokomotiva-rady-350-001-4-zssk-od-a-c-m-e/
Więcej zdjęć na stronie sklepu i jednocześnie autora zdjęć:
http://www.modely.biz/magazin/clanek-elektricka-lokomotiva-rady-350-001-4-zssk-od-a-c-m-e/
Skoro biorą się za czeskie 150/151 to może zrobią kiedyś także lokomotywy serii 162/163/263/362/363. Ciekawe jak by się sprzedawały? W Czechach jeździ ich przeszło 400, nie licząc lokomotyw serii 131, o mnogości malowań nie wspomnę. Do tego dochodzą jeszcze Škody eksploatowane przez koleje słowackie. Marzy mi się model Škody pracującej w Polsce w Przewozach Regionalnych.
Szkoda, że PIKO nie pokusiło się o zrobienie modeli lokomotyw produkcji zakładów Škoda w segmencie EXPERT. Byłaby to ciekawa oferta. Niestety 254,99 euro za model Škody serii 230/180/372/371 w tym wykonaniu, to niestety zdecydowanie za dużo. W listopadzie trafiła do sprzedaży kolejna Škoda:
- producent: PIKO
- numer katalogowy: 51045
- numer inwentarzowy: 371 001-9
- źródło:
http://www.makieciarz.pl/piko-51045-elektrowoz-br371-cd-id-79287.html
Co ciekawe, model poza malowaniem nie różni się niczym od modelu Škody serii 230 kolei wschodnioniemieckich (PIKO 51044), a jest droższy o 21 euro, ale co tam, Czesi i tak kupią. Lokomotywy w tym schemacie malowania jeżdżą także u nas w spółce Przewozy Regionalne, to jest: "Edyta", "Beata", "Gabrysia".
- źródło: zbiory własne
- autor:
Remaj12
- opis: "14 grudnia 2013 - Toruń Główny - Škoda 163 026-8 "Gabrysia" czeka gotowa do odjazdu z ostatnim pociągiem interREGIO "Flisak" do Warszawy Wschodniej na stacji początkowej, przy ostatnim peronie, na ostatnim torze osobowym. Jako goście specjalni, zaraz za lokomotywą w skład włączone są dwie bonanzy z przydziałem w Lublinie. W oddali czai się SA134-001, zaś na tor 7 wjechał właśnie SA133-022 jako pociąg 55465 do Gardeji."
Zapytam przy okazji. Czy lokomotywy serii 150/151 mają inny rozstaw osi w wózku oraz inny rozstaw czopów skrętu w stosunku do lokomotyw serii 162/163/263/362/363?