• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2014

Reakcje
0 0 0
Żadne z powyższych. Poszukam i może znajdę. To były długie białe cysterny połączone wężem w dokładnie ten sam sposób co TankTrain.

Recenzja Athearnów:


Na końcu pan recenzent narzeka na cenę 34 dolce za sztukę...ech niech do Europy przyjedzie:)
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
A takie coś jak VT 761:
vt761.JPG


Mozę ktoś napisze jak to jeździło w "Breslau Hbf" ? Czyli w jakich latach, jakich relacjach i w jakim składzie, bo nie wiem czy tylko solo czy z doczepnymi wagonami?
 
OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
Zaczynają pojawiać się "stodoły" z firmy Heris. W Niemczech, w sieci sklepów Spiele Max dostępny jest zestaw czterech wagonów SZD ep. IV pociągu wojskowego relacji Moskwa - Wünsdorf (Heris 80020 i w katalogu Herisa jako 17055). Zestaw ten ma być rozbudowywany - zapowiedziany jest już zestaw Heris 80104, w skład którego wchodzą dwa wagony: bufetowy i dowodzenia.
http://www.spielemax.de/heris-4er-set-russische-weitstreckenwagen.html
http://www.spielemax.de/heris-russische-weitstreckenwagen.html
80020_01.jpg heris_80020_1.jpg heris 80020_2.jpg heris_80020_3.jpg



W nowościach 2014 Heris zapowiadane są: czterowagonowy zestaw Moskwa - Berlin (Heris 17050) oraz dodatkowe wagony: bagażowy (17051) oraz restauracyjny (17052).
heris_17050.jpg
 

ABP

Użytkownik
Reakcje
83 0 0
A takie coś jak VT 761:
Zobacz załącznik 221021

Mozę ktoś napisze jak to jeździło w "Breslau Hbf" ? Czyli w jakich latach, jakich relacjach i w jakim składzie, bo nie wiem czy tylko solo czy z doczepnymi wagonami?
Do czasów, kiedy wagon był testowany we Wrocławiu pasuje wersja VT 762 (Brawa 44400 - 03). Malowanie i trzecia chłodnica na dachu zmieniły się, kiedy wagony wylądowały już w Norymbergii.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
za podobne Fleischmanna płaciłem połowę ceny.
Ale Fleischmanny to nieco nowsze wagony, a nie stare dobre bohuny ;) Za taką cenę raczej to, co widzimy na zdjęciu - pełne detale na wózkach, pomalowane ramy okien, białe okno WC, wierniejsze oznakowanie i inne szczegłuły których nie ma w wagonach Hobby. Mi osobiście to odpowiada ze względu na fakt, że dotychczas w ofercie Modelmanii były tylko wersje Hobby.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Fleischmanny są skrócone w długości do skali ok. 1:100.
A dokładnie 1:93,5. Nawiasem mówiąc, wagony 26,4 m w tej skali wychodzą praktycznie dokładnie jak wagony 24,5 m w pełnej skali 1:87. A te piętrusy Piko faktycznie trochę drogie. Ale teraz cena 60-70 euro za wagon osobowy to zaczyna być norma.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
A dokładnie 1:93,5. Nawiasem mówiąc, wagony 26,4 m w tej skali wychodzą praktycznie dokładnie jak wagony 24,5 m w pełnej skali 1:87. A te piętrusy Piko faktycznie trochę drogie. Ale teraz cena 60-70 euro za wagon osobowy to zaczyna być norma.
Na opisie wagony te mają 26,80 m, model ma 281 mm, co daje skalę 1:95,3 :)
Chyba, że coś źle liczę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Czy mowa o piętrowych Fleischmanna? Ja miałem na myśli standardowe wagony X czy Z, o długości 26,4 m, co daje 282,4 mm. Może Fl uprościł sobie robotę i wykorzystał podwozie od takiego wagonu i tak wyszło, bo te piętrowe są o 40 cm dłuższe? Informacja o skali 1:93,5 pochodzi z katalogu Fleischmanna. Takie samo skrócenie stosuje Märklin/Trix.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
W którymś katalogu Fl czytałem uzasadnienie przyjęcia tej dziwnej skali: wagony robią wystarczająco dobre wrażenie wzrokowe, a jednocześnie dobrze przechodzą łuki. Szczególnie chodzi o mijanie się dwóch wagonów na sąsiednich łukach o promieniach typowych dla torów Fleischmanna. Z tego prawdopodobnie wyszło, że maksymalna długość to ok. 282 mm. Ponieważ piętrowe są nieco dłuższe, żeby zmieścić się w tej długości modelu trzeba było zastosować skalę 1:95,3. To są moje przypuszczenia, ale myślę, że uzasadnione.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 187

Podobne wątki