Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Mozę ktoś napisze jak to jeździło w "Breslau Hbf" ? Czyli w jakich latach, jakich relacjach i w jakim składzie, bo nie wiem czy tylko solo czy z doczepnymi wagonami?
W nowościach 2014 Heris zapowiadane są: czterowagonowy zestaw Moskwa - Berlin (Heris 17050) oraz dodatkowe wagony: bagażowy (17051) oraz restauracyjny (17052).
Mozę ktoś napisze jak to jeździło w "Breslau Hbf" ? Czyli w jakich latach, jakich relacjach i w jakim składzie, bo nie wiem czy tylko solo czy z doczepnymi wagonami?
Do czasów, kiedy wagon był testowany we Wrocławiu pasuje wersja VT 762 (Brawa 44400 - 03). Malowanie i trzecia chłodnica na dachu zmieniły się, kiedy wagony wylądowały już w Norymbergii.
Ale Fleischmanny to nieco nowsze wagony, a nie stare dobre bohuny Za taką cenę raczej to, co widzimy na zdjęciu - pełne detale na wózkach, pomalowane ramy okien, białe okno WC, wierniejsze oznakowanie i inne szczegłuły których nie ma w wagonach Hobby. Mi osobiście to odpowiada ze względu na fakt, że dotychczas w ofercie Modelmanii były tylko wersje Hobby.
Fleischmanny są skrócone w długości do skali ok. 1:100. Ja niedawno na Allegro upolowałem w wersji Piko Classic takiego właśnie "bohuna" DB AG w malowaniu czerwonym za mniej, niż 100zł
A dokładnie 1:93,5. Nawiasem mówiąc, wagony 26,4 m w tej skali wychodzą praktycznie dokładnie jak wagony 24,5 m w pełnej skali 1:87. A te piętrusy Piko faktycznie trochę drogie. Ale teraz cena 60-70 euro za wagon osobowy to zaczyna być norma.
A dokładnie 1:93,5. Nawiasem mówiąc, wagony 26,4 m w tej skali wychodzą praktycznie dokładnie jak wagony 24,5 m w pełnej skali 1:87. A te piętrusy Piko faktycznie trochę drogie. Ale teraz cena 60-70 euro za wagon osobowy to zaczyna być norma.
Czy mowa o piętrowych Fleischmanna? Ja miałem na myśli standardowe wagony X czy Z, o długości 26,4 m, co daje 282,4 mm. Może Fl uprościł sobie robotę i wykorzystał podwozie od takiego wagonu i tak wyszło, bo te piętrowe są o 40 cm dłuższe? Informacja o skali 1:93,5 pochodzi z katalogu Fleischmanna. Takie samo skrócenie stosuje Märklin/Trix.
W którymś katalogu Fl czytałem uzasadnienie przyjęcia tej dziwnej skali: wagony robią wystarczająco dobre wrażenie wzrokowe, a jednocześnie dobrze przechodzą łuki. Szczególnie chodzi o mijanie się dwóch wagonów na sąsiednich łukach o promieniach typowych dla torów Fleischmanna. Z tego prawdopodobnie wyszło, że maksymalna długość to ok. 282 mm. Ponieważ piętrowe są nieco dłuższe, żeby zmieścić się w tej długości modelu trzeba było zastosować skalę 1:95,3. To są moje przypuszczenia, ale myślę, że uzasadnione.