• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2013

OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#41
Warto dodać, że wszystkie te wagony można / można było zobaczyć na polskich torach, np:

7048594529_895412bc7b_c.jpg

CHOPIN, Warszawa Wschodnia, 2012

6902505844_781db688a3_c.jpg

EC PRAHA, Warszawa Zachodnia, 2012

5520660234_5c02072300_z.jpg

EC PRAHA, wagon bezpośredni do Budapesztu, Warszawa Wschodnia 2011
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#42
Jeszcze rok temu taki jak na pierwszym zdjęciu widziałem na WR. GŁ.
A co do zdjęcia jakie wkleiłeś, fajna mieszanka! MÁV, ČD, PKP...
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#43
Jeszcze rok temu taki jak na pierwszym zdjęciu widziałem na WR. GŁ.
Całkiem niedawno temu czeskie wagony Bmee planowo jeździły w EC Praha w komplecie z Ampz i WRmz. Wkrótce będzie można skompletować taki skład z lokomotywą serii 151 (również w planach ACME).
 
K

krokodyl

Gość
#44
kilka nowinek roco- których nie ma w katalogu z blondyną 2013.

nowy zestaw OBB -standardowy multimaus - pomarańczowy czyli z kabelkiem:D

51223.jpg

Nowe filmikI ze świeżutkimI zestawami - 41499, 41498- czyli zestawy z centralkami z21- polecam oglądać w hd.



i kolejne zestawy z z21;

2GRSgh.jpg


roco-roco-41507-digitalis-kezdokeszlet-dizelmozdony-v-200-gyorsvonattal-db--z21-vezerlovel-e3.jpg


roco-roco-41508-digitalis-kezdokeszlet-dizelmozdony-br-110-tehervonattal-dr--z21-vezerlovel-e4.jpg


centralka z21 pojawiła się też w zestawach których tabor pozostał taki sam albo z niewielkimi modyfikacjami
-w tym roku Roco ostro promuje z21- multimaus odchodzi do lamusa;

71584_digital-startset_diesellok_r_0.jpg
182302_b.jpg


centralkę dostał nawet kolorowiutki zestaw z dźwigiem...:D

gf.jpg
 
K

krokodyl

Gość
#46
taką strategię marketingową obrali- większość zestawów ma z21...

oczywiście masa ludzi ma MM...ale za kilka lat wymienią...tak jak dziś nikt nie pamięta świetnych wizualnie sterowników z 2005/2006 roku...

sterownik ma tą zaletę że jest sterownikiem- takim fajnym pilotem:rolleyes: - do z21 potrzebny tablet- bo na smartfonie to komedia a nie sterowanie- dziwna decyzja z tym z21- może za jakiś czas będą dodawać ekran LCD z wgraną aplikacją do loka który jest w zestawie- ciągła ewoluca(y)
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#48
Mnie się z kolei wydaje, że łatwiej byłoby sterować smartfonem czy iPodem niż tabletem. Bo do obsługi tabletu potrzebne obie łapy.
Ściągnąłem sobie swego czasu na iPoda aplikację Z21 i tak "na sucho" obsługa wydaje mi się całkiem wygodna.
No ale to tylko takie teoretyzowanie z mojej strony
 
K

krokodyl

Gość
#49
trochę dziwnie bym się czuł sterując lokiem komórką
klimat jest jak ma się do tego porządny panel/urządzenie
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#53
PIKO chyba postawiło jakiś czas temu ostro na marketing.
Widzę, że reaktywacja ich modeli z przed lat to strzał w 10-tkę.
W tej cenie znajdzie się bardzo wielu kupców, bo te stare modele, mimo że dziś są już przestarzałe technologicznie, to dalej cieszą oko i budzą sentyment - niestety ja pozbyłem się już wszystkich starych modeli :(
Szacunek dla producenta.
Kiedyś PIKO było uważane za tandetę (ja zawsze broniłem tej firmy), teraz można się kłócić z tym stwierdzeniem.
 
K

krokodyl

Gość
#54
PIKO chyba postawiło jakiś czas temu ostro na marketing.
Widzę, że reaktywacja ich modeli z przed lat to strzał w 10-tkę.
W tej cenie znajdzie się bardzo wielu kupców, bo te stare modele, mimo że dziś są już przestarzałe technologicznie, to dalej cieszą oko i budzą sentyment - niestety ja pozbyłem się już wszystkich starych modeli :(
Szacunek dla producenta.
Kiedyś PIKO było uważane za tandetę (ja zawsze broniłem tej firmy), teraz można się kłócić z tym stwierdzeniem.
br 130 jest kultowa -ale w granicach 130-150 zł można mieć kolekcjonerską na allegro...gorzej z Taigatrommelem- też już jest super kultowy- i jego cena w granicach 299 zł jest zwykle zawyżona -sprzedający zaznaczają "polski" akcent- możliwość przeróbki na pkp...

co do nowości piko- to mam jedno zastrzeżenie- mianowicie te silniki trójpolowe- jeżeli taka br 130 ma kosztować 400 zł z takim silnikiem to już lepiej rocowską albo brawunię zakupić...

czy w tym roku jakiś producent używa jeszcze takich silników...jeżeli ktoś się orientuje- proszę napisać i ostrzec kupujących- czasem model jest tani nie bez powodu...takie ludmiły brawy są też tanie- bez dźwięku i dekodera - fakt nie mają kinematyki ale silnik to tam już powinien być dobry- jak jest naprawdę nie wiem i fajnie byłoby wypisać w tym wątku producentów ze słabymi napędami...

podejrzewam że bachmann basic czy hornby mogą mieć takie silniki- ale ekspert niech się wypowie...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#55
Mi tam te trójpolowe nie przeszkadzają.
Ja tam nie używam modeli do liczenia podkładów.
SM42 z takim silnikiem jaki jest w zupełności mi odpowiada.
Fakt, że lepiej jakby wsadzili tam lepszy napęd, ale ja po prostu nie mam w tych cenach wygórowanych wymagań.
 
K

krokodyl

Gość
#56
widziałem filmiki stoneczek pięknie łykających dechy...stonce dajmy spokój- jest ok - altenratywy z lepszym silnikiem nie ma...;)

ale stonka to stonka- br 130 nie tylko piko tłucze- lepiej w tej samej cenie lepszy silnik zakupić...

zresztą nie sądzę by na br 130 był taki szał jak na stonki...no chyba że jakieś polskie malowanie wypuszczą z tamtych lat- o ile w pkp ludmiłki pomykały...za młody jestem jeszcze by to pamiętać...:niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#57
zresztą nie sądzę by na br 130 był taki szał jak na stonki...no chyba że jakieś polskie malowanie wypuszczą z tamtych lat- o ile w pkp ludmiłki pomykały...za młody jestem jeszcze by to pamiętać...:niepewny:
Na PKP nigdy ich nie było, pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, tylko u prywatnych przewoźników.
 
D

Docteur

Gość
#58
widziałem filmiki stoneczek pięknie łykających dechy...stonce dajmy spokój- jest ok - altenratywy z lepszym silnikiem nie ma...;)

ale stonka to stonka- br 130 nie tylko piko tłucze- lepiej w tej samej cenie lepszy silnik zakupić...

zresztą nie sądzę by na br 130 był taki szał jak na stonki...no chyba że jakieś polskie malowanie wypuszczą z tamtych lat- o ile w pkp ludmiłki pomykały...za młody jestem jeszcze by to pamiętać...:niepewny:
A któryż to producent jeżdżący model BR130 w H0 tłucze? Bo ja oprócz starego PIKO i zapowiedzi nowego modelu z Sonneberga jakoś 130-tki nie uświadczyłem. Brawa, Roco, TRIX tłuką BR132, ewentualnie BR142 (a to wbrew pozorom, nie jest to samo).

A co do porównania modeli PIKO z lat 80. i obecnych to postaw przed sobą chociażby BR118 ze starej produkcji i model produkowany obecnie - sprawdzisz organoleptycznie czym różnią się te produkty pod względem techniki, wykonania, detalizacji i wyposażenia.
 
K

krokodyl

Gość
#59
A któryż to producent jeżdżący model BR130 w H0 tłucze? Bo ja oprócz starego PIKO i zapowiedzi nowego modelu z Sonneberga jakoś 130-tki nie uświadczyłem. Brawa, Roco, TRIX tłuką BR132, ewentualnie BR142 (a to wbrew pozorom, nie jest to samo).

A co do porównania modeli PIKO z lat 80. i obecnych to postaw przed sobą chociażby BR118 ze starej produkcji i model produkowany obecnie - sprawdzisz organoleptycznie czym różnią się te produkty pod względem techniki, wykonania, detalizacji i wyposażenia.
nie twierdzę że obecne modele to synonim produkcji lat 80- zresztą nigdzie tego nie napisałem
ale ładowanie silnika trójpolowego do tak czy owak drogiego towaru w 2013 roku to skandal i chciwa oszczędność

akurat br118 dobrze znam i jeżeli porównywać wersję hobby i tą którą miałem w latach 90- nie sześcioosiowego "experta" czy u-boota - to wielkich różnic między nimi nie ma- na pewno nie takich które tłumaczą 4-krotnie wyższą cenę za ten sam odlew no i czarne wózki zamiast szarych- tudzież plastikowe bufory zamiast kondomików;)

piko została ta naleciałość- nazywanie "expertem" coś co do końca nim nie jest...

nabor_08_a_water_enl (1).jpg


a co do br 130...to roco wypuściło br130 101 pod numerem katalogowym 62753...ja radziłbym pozostać przy roco...a nie potem wsłuchiwać jęków trójpolówki...napisz proszę czym się różnią te loki...bo w sumie mnie to zaciekawiło - skoro roco wypuściło ją jako 130-stkę -to co z niej czyni 142-ójkę...w sumie ciekawa sprawa- zobaczymy czy te drobne detale nadrobią różnicę w napędzie...

roco-62753-diesellok-br-130-dr-spur-h0-neuheit-2012_z1.jpg


DSC_8871.JPG
DSC_8870.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#60
akurat br118 dobrze znam i jeżeli porównywać wersję hobby i tą którą miałem w latach 90- nie sześcioosiowego "experta" czy u-boota - to wielkich różnic między nimi nie ma- na pewno nie takich które tłumaczą 4-krotnie wyższą cenę za ten sam odlew no i czarne wózki zamiast szarych- tudzież plastikowe bufory zamiast kondomików
BR118 w wersji expert jest też 4-osiowa i ma niewiele wspólnego ze starą produkcją PIKO, a już na pewno nie jest z tej samej formy. Wózki faktycznie ma czarne, ale czy powinny być szare? Wydaje mi się, że w oryginale też były czarne. I o co chodzi z tymi "kondomikami"?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297

Podobne wątki