• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości GPM

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
#42
Super! szyby są wytłoczką?

Stara 200 wydał A&S Projekt, Mafo pomylił chyba producentów ;)
Niestety w tym moim zestawie nie było szybek, ale wycinałem folię na poszczególne ścianki i wklejałem od wewnątrz.
Naprawdę można przy tym zestawie podłubać i zrobić efektowny model. Zapewne Tomek @Flotoma się tym zajmie ;), ja to po prostu tylko zmontowałem.
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#45
Teraz ładowarka Ł-34 ma w zestawie wytłoczkę z szybami. No i pojawiły się dwie wersje Nysy milicja/WSW/SW (konwojowa i operacyjno-wypadowa) - można zrobić wersję z otwartymi drzwiami bocznymi, bo są osobnymi elementami. Ta ostatnią ma tylne drzwi dwuskrzydłowe jak sanitarka, więc zapewne niebawem i sanitarka się pojawi w ofercie.

01-Nysa 522OW.jpg


06-Nysa 522OW.jpg
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#47
A jak sam wydruk? Bo Grzegorz-Astro pisał że bardzo delikatny.
Z Nysami mikrobusami nie miałem problemu przy usuwaniu podpór i robieniu (nie ryzykowałem szlifowania), ale w przypadku milicji jest kilka wrażliwych miejsc: bardzo delikatny wydruk stopnia-rury pod bocznymi drzwiami (i tylnymi przy operacyjnej) - przy odcinaniu podpór wszystykei strzeliły z jednej strony razem z kawałkiem nadwozia (które jest cieńsze w tym miejscu z uwagi na otwarte drzwi) - Astro z tego co wiem chyba też miał problem z tym miejscem. W drugim egzemplarzu Nysy milicyjnej delikatnie iglakiem wypiłowałem podpory w tych miejscach i udało się wydobyć nadwozie bez strat (na zdjęciu z pierwszego mojego wpisu widać miejsca która przecinałem). A niżej zdjęcie pierwszej Nysy z zaznaczonymi miejscami pęknięć, na szczęście nadwozie udało się pokleić, a z rurami pomyślę - może z drutu zrobię:

nysa mo.jpg
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
686 1 0
#50
Oby tylko otwory w kołach były dobrej średnicy, bo w Żukach trzeba było je lekko poprawiać, żeby dało się poprawnie założyć. Ktoś wspominał chyba, że w Nysie był ten sam problem.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#53
Na zdjęciach GPM-u widać nyski z "kogutami". Kolego @newermind , sam dorabiałeś tego koguta czy coś takiego w zestawie jest?
Ktoś wie gdzie można kupić jakąś lampę UV do potrzeb j.w. ?
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
#54
Na zdjęciach GPM-u widać nyski z "kogutami". Kolego @newermind , sam dorabiałeś tego koguta czy coś takiego w zestawie jest?
Ktoś wie gdzie można kupić jakąś lampę UV do potrzeb j.w. ?
W ofercie jest zestaw przeznaczony dla pojazdów uprzywilejowanych, w postaci "koguta" z galeryjką lub bez, oraz wszelakich "trąbek i gwizdków".
W pierwszej Nysie te elementy dorobiłem własnoręcznie, gdyż był to zestaw wersji cywilnej.
20210110_105321.jpg
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#55
Próbuję coś tam zakupić na stronie GPM. Niestety, po pierwsze nie można się zarejestrować, po drugie chcąc kupić bez rejestracji na końcu doczekałem się komunikatu "bład bazy danych". Figa, po zakupach. Pytanie na stronie GPM na fejsie pozostało bez odpowiedzi.
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#56
Próbuję coś tam zakupić na stronie GPM. Niestety, po pierwsze nie można się zarejestrować, po drugie chcąc kupić bez rejestracji na końcu doczekałem się komunikatu "bład bazy danych". Figa, po zakupach. Pytanie na stronie GPM na fejsie pozostało bez odpowiedzi.
Miałem to samo tydzień temu i w końcu telefonicznie zamowiłem i zapłaciłem przelewem. Mówiłem, że jest problem z bazą danych, ale jak widać nie naprawili. Trzeba dzwonić, bo na maila i wiadomosc ina fb też nie dostałem odpowiedzi, a telefonicznie nie ma problemu.
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#57
Wspomniane nowości GPM. Tarpan 237D pickup i Tarpan 239D skrzyniowy. Pierwsza rzecz jaka rzuciła się w oczy, to cieńsze osi przy piastach kół (w Nysach były trochę grubsze). A rzuciła się w oczy, bo dwie piasty w jednym egzemplarzu się wyłamały i nie dało się tego nie zauważyć
Prawdopodobnie w transporcie się za bardzo obijało

Poza tym jest nowy, bardzo dobry patent szybami wydmuszka, która po przycieciu od dołu wypełnia całą kabinę, a wytłoczone szybki ładnie wskakują na swoje miejsce i w sumie chyba wystarczy kropla kleju na suficie kabiny do zamocowania.
Podobny patent jest w modelu DT-75 firmy Z&Z, ale w Tarpanie jest lepiej dopasowany, a szyba wyjątkowo przejrzysta.
W modelu skrzyniowym 239D delikatnym elementem jest rama pod skrzynią. Z tego co widać to dość filigranowa konstrukcja i dopiero wklejenie skrzyni ja wzmocni.
No i skrzynia jest pewnym minusem i plusem jednocześnie: jest zintegrowana z plandekom co jest minusem, ale za to ma ładnie odwzorowane sznurowanie plandeki przy burtach co jest plusem. Dobrym wyjściem by było zrobienie skrzyni bez plandeki jako alternatywy do kupienia osobno, albo wersji zestawu bez plandeki.
Koła odwzorowane bez zarzutu, felgi bez kapsli z widocznymi śrubami
Teraz tylko dobrać kolor był w miarę klasyczny coś jakby pomarańcz, albo zieleń jasna, może ktoś ma pomysł?
A tak to wygląda na surowo:
01-Tarpan237D.jpg
02-Tarpan239D.jpg
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#58
Wspomniane nowości GPM. Tarpan 237D pickup i Tarpan 239D skrzyniowy. Pierwsza rzecz jaka rzuciła się w oczy, to cieńsze osi przy piastach kół (w Nysach były trochę grubsze). A rzuciła się w oczy, bo dwie piasty w jednym egzemplarzu się wyłamały i nie dało się tego nie zauważyć
Prawdopodobnie w transporcie się za bardzo obijało

Poza tym jest nowy, bardzo dobry patent szybami wydmuszka, która po przycieciu od dołu wypełnia całą kabinę, a wytłoczone szybki ładnie wskakują na swoje miejsce i w sumie chyba wystarczy kropla kleju na suficie kabiny do zamocowania.
Podobny patent jest w modelu DT-75 firmy Z&Z, ale w Tarpanie jest lepiej dopasowany, a szyba wyjątkowo przejrzysta.
W modelu skrzyniowym 239D delikatnym elementem jest rama pod skrzynią. Z tego co widać to dość filigranowa konstrukcja i dopiero wklejenie skrzyni ja wzmocni.
No i skrzynia jest pewnym minusem i plusem jednocześnie: jest zintegrowana z plandekom co jest minusem, ale za to ma ładnie odwzorowane sznurowanie plandeki przy burtach co jest plusem. Dobrym wyjściem by było zrobienie skrzyni bez plandeki jako alternatywy do kupienia osobno, albo wersji zestawu bez plandeki.
Koła odwzorowane bez zarzutu, felgi bez kapsli z widocznymi śrubami
Teraz tylko dobrać kolor był w miarę klasyczny coś jakby pomarańcz, albo zieleń jasna, może ktoś ma pomysł?
A tak to wygląda na surowo:
Zobacz załącznik 784807
Zobacz załącznik 784808
Dzięki za info o telefonie. Widać mają za duży zbyt ;-( . Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.
Co do kolorów Tarpana to tu jest link do moich Tarpanów z pomniejszone.pl . Kolory jak najbardziej uwzględniające kolory Tarpanów 1:1 ;-) .
 

saaro

Aktywny użytkownik
Reakcje
374 5 0
#59
Dotychczas odstraszała mnie od zakupu modeli jakość szyb. Dlatego fajnie, że GPM zmienił szyby na wydmuszki. Ten patent ma Piotr66 w swoich modelach. Piękna sprawa :)
 

Podobne wątki