Wspomniane nowości GPM. Tarpan 237D pickup i Tarpan 239D skrzyniowy. Pierwsza rzecz jaka rzuciła się w oczy, to cieńsze osi przy piastach kół (w Nysach były trochę grubsze). A rzuciła się w oczy, bo dwie piasty w jednym egzemplarzu się wyłamały i nie dało się tego nie zauważyć
Prawdopodobnie w transporcie się za bardzo obijało
Poza tym jest nowy, bardzo dobry patent szybami wydmuszka, która po przycieciu od dołu wypełnia całą kabinę, a wytłoczone szybki ładnie wskakują na swoje miejsce i w sumie chyba wystarczy kropla kleju na suficie kabiny do zamocowania.
Podobny patent jest w modelu DT-75 firmy Z&Z, ale w Tarpanie jest lepiej dopasowany, a szyba wyjątkowo przejrzysta.
W modelu skrzyniowym 239D delikatnym elementem jest rama pod skrzynią. Z tego co widać to dość filigranowa konstrukcja i dopiero wklejenie skrzyni ja wzmocni.
No i skrzynia jest pewnym minusem i plusem jednocześnie: jest zintegrowana z plandekom co jest minusem, ale za to ma ładnie odwzorowane sznurowanie plandeki przy burtach co jest plusem. Dobrym wyjściem by było zrobienie skrzyni bez plandeki jako alternatywy do kupienia osobno, albo wersji zestawu bez plandeki.
Koła odwzorowane bez zarzutu, felgi bez kapsli z widocznymi śrubami
Teraz tylko dobrać kolor był w miarę klasyczny coś jakby pomarańcz, albo zieleń jasna, może ktoś ma pomysł?
A tak to wygląda na surowo:
Zobacz załącznik 784807
Zobacz załącznik 784808