• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości GPM

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.862 386 20
#26
Koledzy!
To jest temat o nowościach, a nie dywagacje co jest lepsze plastik lub żywica z druku, czy karton lub blaszki fototrawione. Nie bawcie się w forum kolejowe, tam się ciągle koledzy sprzeczają i kłócą. Za chwilę tu posprzątam i proszę o wpisywanie postów zgodnie z tematem. Jeśli się nie zastosujecie to będą odpoczynki od pisania.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
#27
Pisałem wcześniej o sanitarce i pomimo przymusowej przerwy w pracy warsztatowej, ten akurat model z wydruku GPM-u, udało mi się skończyć. Konwersja Nysy 522 w wersji mikrobus, z odtworzonym wnętrzem i dorobionymi atrybutami pojazdu uprzywilejowanego.
Pojazd w oryginale służył w JW 2773 w Jeleniej Górze.
20201103_220249.jpg
20201103_220219.jpg
20201103_220307.jpg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.862 386 20
#28
Całkiem ciekawa jest ta Nysa. Zastanawia mnie tylko oszklenie. Czy nie ma przezroczystych szyb? Nie znam technologii produkcji oszklenia dla tej Nysy, ale dla mnie to takie matowo-mleczne szyby są nieakceptowalne. Producent dał tu niestety "ciała",:(:mad: żeby nie napisać dosadniej... :cenzura:
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
#29
Maćku, zdjęcia są w trybie makro i wszystko jest przejaskrawione, ale faktycznie nie są idealne. To jest "wacu", więc są nieco porowate, ale mają za to jedną zaletę, że pasują niemal idealnie w otwory okienne. Moim zdaniem dopasowanie przednich szyb w Nysie z kawałków idealnie przejrzystej folii, będzie bardzo trudne do zrobienia, ale dla chcącego nic trudnego! ;) Zapewne pamiętasz Nysy @Terebesz, to tutaj w porównaniu jest akceptowalnie.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.862 386 20
#30
Zapewne pamiętasz Nysy @Terebesz, to tutaj w porównaniu jest akceptowalnie.
Pamiętam, bo mam te Nysy.
Niestety, przestaje mi się podobać ten producent.
- Jak się okazuje to ma błędy w wydrukach - nie poprawia pomimo zgłoszeń.
- Okazuje się, że wydruki trzeba jeszcze samemu naświetlać, żeby utwardzić.
- A teraz jeszcze nie do końca przezroczyste szyby.
Jak na razie nie dla mnie. Przykre... :(
 

Paweł.W-wa

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.474 17 0
#31
Więc dzisiaj (z "przed chwili") sprawdziłem temat. W jednym z wątków - chyba Flotomy - pytałem o naświetlania "UV". Pisałem o swoich uwagach, lub też bardziej spostrzeżeniu - wydruk był/jest jakiś taki lepki (?) - nie wiem, jak to bardziej określić:niepewny:. Ale sedno sprawy: naświetlanie UV wyraźnie poprawia jakość (organoleptyczną - plastyczność) wydruków. I nie dotyczy to tylko tych zestawów, gdzie w ich "instrukcyjnym" opisie jest, że "trzeba", ale również pozostałych (wcześniejszych). Naświetlanie robiłem "lampą do pazurów", w sumie 3 x po 240 sekund z trzech stron.
Wnioski:
- "wyrób" po naświetlaniu jest wyraźnie mniej plastyczny
- "lepkość" o której wspominałem - ustępuje całkowicie
- po "maniu paczki w łapkach" koniecznie trzeba sprawę szybciutko "załatwić (naświetlić).

Nie powiem absolutnie, że ten wyrób z GPM-u /wydruki 3D jest czymś złym. Tylko Firma mogłaby się bardziej postarać, "przyłożyć" (w sensie "gotowości wyrobu do prac". To tak, jakby kupować auto i usłyszeć, że "koła to se Pan sam załóż"...... No ja akurat mam czym naświetlać. Ale .....

No mimo wszystko i tak mi się to podoba ;)
 

MK87

Aktywny użytkownik
Reakcje
583 1 0
#32
newermind bardzo ładna konwersja, a jak to bywa z fotkami w trybie makro, ten tryb wyłapuje wszystko to, co "nieuzbrojonym" okiem byśmy nie zauważyli ;) Jestem przekonany, że wykonując zdjęcia bez tej opcji i nie z takiego bliska, odbiór byłby znacznie lepszy.
Szybki moim zdaniem są dobrej jakości, tak jak wspomniano są to wytłoczki i jakością w niczym nie ustępują innym producentom.
Wykonałem już kilka modeli z drukarki 3D, dlatego pozwolę sobie wtrącić jeszcze swoje przysłowiowe 2 grosze.
Na początku również byłem trochę poirytowany tym, że wydruki są nie utwardzone, ale teraz uważam to za plus, ponieważ dzięki temu łatwo jest usunąć model z podpór. Wydruk utwardza się najlepiej pod lampą UV, po takim naświetlaniu części robią się twarde i są odporne na odkształcenia, swoją drogą, to taką lampę można kupić już za niewielkie pieniądze. Całość dodatkowo odtłuszczam i po tym zabiegu wszystko jest suche jak pieprz :)

Tek prezentuje się wytłoczka szyb do Nyski. Fotka zrobiona na szybko.
20201104_105822.jpg
 

Paweł.W-wa

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.474 17 0
#33
Odezwę się raz jeszcze w temacie wydruków 3D GPM-u. Dzisiaj dokończyłem sprawę naświetlania UV. I - możecie wierzyć lub nie - nawet wydruki , które kupiłem ponad miesiąc temu, zanim jeszcze pojawiła się Nyska i uwagi w instrukcji (pisałem o tym wcześniej postów 5-6 temu), wymagają naświetlań (według mnie bezapelacyjnie). Dzisiaj zrobiłem 8, zostało jeszcze 4. To absolutnie nie jest przestroga przed zakupem. Bardziej jako rada "po zakupie", z której skorzysta ten, kto będzie chciał. ;) I już milczę:rolleyes:
Serdecznie pozdrawiam
Paweł
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.862 386 20
#34
a jak to bywa z fotkami w trybie makro, ten tryb wyłapuje wszystko to, co "nieuzbrojonym" okiem byśmy nie zauważyli ;) Jestem przekonany, że wykonując zdjęcia bez tej opcji i nie z takiego bliska, odbiór byłby znacznie lepszy.
Tek prezentuje się wytłoczka szyb do Nyski. Fotka zrobiona na szybko.
Niestety, pomimo tego, że Twoje zdjęcie jest małe i nie można go powiększyć to i tak przezroczystość tej wytłoczki nie jest taka jak powinna być i producent jeszcze dużo musi się nauczyć.
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#36
Coś mi się wydaje że GPM wszedł z butami w biały dywanik manufaktur budujących auta PRL. Myślę, że to dopiero początek. GPM obserwuje rynek i zwęszył swoją szansę na zarobek. Jednym słowem zaleją rynek modeli aut 3D w przystępnej cenie. To spore i solidne wydawnictwo które wie jak kalkulować ceny. Stać ich na porządne materiały i drukarki. Dla modelarzy to dobrze się stało. Można pisać do GPM-u swoje uwagi dotyczące modeli. Zapewne z czasem będą tylko coraz lepsze. Mogą być nawet droższe byle by trzymały wysoki poziom. Ja cieszę się że można je nabyć już w takiej ilości bez czekania miesiącami. A jakość końcowa i tak zależy od czasu poświęconego modelowaniu.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
#39
Gpm wypuszcza ładowarkę ł34 w skali h0. Co koledzy myślą o tym projekcie ?
https://pl-pl.facebook.com/pages/ca...noweModele-wycinanie-laserem-530071230679035/
Ja myślę, że pomimo kilku niedoskonałości technologicznych, to sam model jest bardzo okazały i łatwy w montażu.
Wyjęty wczoraj z pudełka dziś już stoi zmontowany, choć przyznam, że budowany był jako typowy PZPR (Prosto z pudełka robiony).;)
W zasadzie dodałem od siebie tylko tylne lampy.
20201124_100026.jpg
20201124_100059.jpg
20201124_095951.jpg
20201124_100048.jpg

Tak, można, tylko jak się zgłasza swoje uwagi, to Pan z GPM odpowiada - jak się nie podoba model to może Pan zwrócić. Ja tak zostałem potraktowany przy zgłoszeniu nieprawidłowo umieszczonych błotników w skrzyni od Stara 200. Po kilku miesiącach, spotkałem tego Pana w Gliwicach, zapytałem, czy zmienili te błotniki, to odpowiedział, że nie bo nie miał czasu... :mad: Zapomnij, że modele będą lepsze...
Mam wątpliwości, czy GPM robi STAR-a 200?
 

Podobne wątki