• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości Brekina

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#61
Model jest w/g mnie bardzo poprawny, tyle że u nas turystyczne były w innej konfiguracji, wszystkie szyby z obu stron miały otwieranie i ja pamiętam że przednie drzwi były otwierane pneumatycznie a nie na klamkę.
To masz na myśli Ikarusa 256:

http://phototrans.pl/14,252735,0,Ikarus_256_GCH_C906.html

A Brekina zrobiła 255, który jest nieco starszy i nieco się różni detalami np. nadkola. Tego typu autobusy również w Polsce były, np. w niektórych PKS, zwłaszcza w latach 90-tych, odkupione z NRD.

EDIT: Tutaj fotka jednego z 255 eksploatowanych u nas:

http://phototrans.pl/14,165155,0.html
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 1 0
#69
Jest też dostępny kolejny nr katalogowy (59559) Ikarus-a 66, tym razem w malowaniu i konfiguracji zachęcającej do konwersji na pojazd np. WPK Katowice:

Zobacz załącznik 597176
Wystarczy zmienić koła na Trilex-y, kaleczki i... voilà
Zobacz załącznik 597177 Zobacz załącznik 597178
Faktycznie model do szybkiej konwersji. Podpowiem tylko bo znam bardzo dobrze, że w WPK w Katowicach z reguły ikarusy 66 nie posiadały bagaznikow dachowych. Wyjątkiem była partia autobusów z 1971r o numeracji 290-299 + kilka wyjątków. Pokazany model pasuje pod tą numeracje ale trzeba byłoby jeszcze usnąć przednie środkowe halogeny. Być może ale tego nie widać na pokazanym zdjeciu układ klap na burcie od strony tez wymagałby korekty. Ale to są już drobne szczegóły.
Odnośnie kołpaków na kołach przypuszczalnie pierwsze dostawy z lat 60-tych takie kołpaki mogły posiadać, na pewno numery 1 i 6 takie kołpaki posiadały ale te autobusy rózniły się wieloma szczegółami szczegółami od pokazanego modelu.
Model bardzo ładny, gdybym bawił się skalą 1:87 chętnie bym go przytulił do kolekcji.
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#71
No to czekamy teraz aż zrobią ogórka w kolorze niebieskim :) Będzie piękny model do przeróbki na PKS-y :D

Ale z Ikarusami to jest jakiś dramat, dwa malowania 255 i koniec? Chyba nie tylko ja liczyłem na 260, lub chociaż innego turystyka - 250 czy 256 :)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.566 386 20
#74
I nie zapomni o przednich światłach.;)
Światła wyglądają na przezierne, a mając parę już modeli Brekiny w kolekcji śmiem twierdzić, że tu będzie dobrze odwzorowane. Z resztą zobaczymy jak model się pokaże w sprzedaży. Teraz to tylko ocena zdjęć, a to jest wielokrotnie złudne... ;)
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.345 47 0
#76
A swoją drogą czy takie Skody używał dajmy na PKS? Miejskie wersje to były używane w Warszawie, ale takich międzymiastowych jakoś nie widziałem.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
439 18 0
#77
Czy używał? oczywiście, że tak. Umowa podpisana w 1959 roku owocowała w pierwszej kolejności zakupem takich właśnie pojazdów w wersji 043 DAL (i 272 MEX, która mam nadzieję również powstanie) i równoczesnym rozwijaniem produkcji w powołanych zakładach w Jelczu. Pierwsze auta złożone w Polsce nie różniły się niczym (!) w stosunku do Karosy. Jedynie na masce i z tyłu pojawił się napis Jelcz. Lampy przednie, wlot powietrza, lampy wewnętrzne, tylne i wiele innych elementów wyposażenia ulegały stopniowej "polonizacji" w ciągu wielu lat produkcji. Wszystkie one były formą "pomysłu racjonalizatorskiego", za który pomysłodawcy otrzymywali procentowo od zaoszczędzonych rubli transferowych wyliczoną nagrodę.
Zapowiedziane przez Brekinę auto jak najbardziej pasuje do innych naszych polskich modeli zarówno jako Karosa jak i, po ewentualnym wymazaniu napisu, Jelcz.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.028 108 2
#79
A swoją drogą czy takie Skody używał dajmy na PKS? Miejskie wersje to były używane w Warszawie, ale takich międzymiastowych jakoś nie widziałem.
Za dzieciaka pamiętam że w Szczecinie były wersje miejskie które były wyposażone w ręcznie otwierane drzwi przednie i tylne, bez drzwi środkowych, jeździły one na trasie z Basenu Górniczego na prawą stronę Szczecina.
 

Podobne wątki