• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości Brekina

pierek

Znany użytkownik
#41
Gdyby na sovieckich naczepach niemiaszki pokusiły się o napisy cyrylicą to troszkę poprawiłoby wygląd tej naczepy -taka moja sugestia ale nie zmienny jest fakt że naczepa psuje całość modelu.
 

koland

Aktywny użytkownik
#44
Nieśmiało zwrócę uwagę, żeby przed konwersją Ikarusów od Brekiny na polskie zwrócić uwagę na układ drzwi. Wydaje mi się, że nasze 66 miały inne. Ikarus 55 z Befamy zaś miał na pewno inny układ drzwi niż ten w modelu od Brekiny.
Zdjęć Ikarusów 66 z WPK Katowice jest niewiele, a jeszcze mniej takich na których byłoby widać drzwi. Wiem, że dominowały trzydrzwiowe, ale przynajmniej jeden był dwudrzwiowy z układem jak u Brekiny:

Zobacz załącznik 513336 http://phototrans.eu/14,365968,0,Ikarus_66_290.html
Interesuję się historią komunikacji miejskiej na Śląsku, stąd moja wiedza o ikarusach 66. Tylko pierwsze ikarusy 66 na Śląsku miały układ drzwi 1-1-1, i nie było ich dużo może do 20, były też ale przypuszczalnie kilka sztuk w układzie drzwi 1-0-1. Najbardziej popularne to te w układzie drzwi 1-1-0 i pod tym kątem model brekiny kremowo-czerwono-kremowy się nadaje ale nie tylko tym się różniły śląskie Heki. Ten modelik ma inny układ klap na burcie od strony kierowcy, te z WPK miały jedną, max dwie klapy na dole pomiędzy przednią a tylną osią. Jeszcze jeden ważny element to oświetlenie kierunkowskazy i obrysówki. Model brekiny prezentuje Ikarusa 66 z ostatnich lat produkcji, brak łezkowych kierunków i brak stylizowanych obrysówek na dachu. Takie ikarusy też jeździły na Ślasku między innymi w Częstochowie.
Jeśli chodzi o lusterka pierwsze 66 miały lusterka powieszane na dole, późniejsze miały podwieszane na dachu. W WPK często to przerabiano stąd na różnych zdjęciach różnie to wygląda.
1-0-1

1-1-1

Wersja z brekiny ostatnie lata produkcji

Powszechna Heka



Przepraszam za off top.
 

daromaro

Aktywny użytkownik
#45
Poprosze wiecej takich off topow. Przynajmniej mozna sie czegos ciekawego dowiedziec o tamtych czasach i maszynach w nich jezdzacych. Moze sie tez to przydac do zrobienia przerobek na poloniki.
 

koland

Aktywny użytkownik
#48
Zna kolego numer RAL czerwonego jakim były malowane Ikarusy66?
Niestety nie znam jaki to był RAL. trzeba byłoby poszukać na węgierskich stronach. Jak znam życie to w tamtych czasach to co dostawa kolory były zróżnicowane wynikało to pewnie z jakości tamtych farb. Zresztą WPK robiło własne naprawy i tutaj bywało już bardzo różnie. Więc można użyć trochę swojej fantazji. Góra wpadająca w krem , dół cieniejsza czerwien. Chociaz byla tez partia kilku ikarusow 66 w kolorze khaki. Byla to jedna z ostatnich dostaw do wpk. Przypuszczalnie byly to wozy ktore mialy isc na Węgry a trafily do Polski. Niestety nie ma kolorowgo zdjecia takiego autobusu w Wpk.
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#54
Szkoda, że kolejna wersja Liaza 706 też jest dużym kompromisem jak wcześniejszy ciągnik siodłowy. Tym razem przyczepa, podwozie i skrzynia z plandeką pochodzą od modelu M.A.N.'a 10. Tylko kabina jest właściwa dla Liaza :(.
 

Podobne wątki