• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości Brekina

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.550 68 0
O! Nie wiedziałem, ale akurat ta wersja jest poza moimi "zainteresowaniami".
Poczekam na klasyka, białoczerwonego, z białymi kołami i może białymi i drugiego żółtymi zderzakami.:p
Oczywiście tego z czerwonymi zderzakami też bym chętnie przytulił i mam nadzieję, że się jeszcze pojawi...

Jest jeszcze coś. Zauważyłem, że wnętrze tych Ikarusów co się pojawiły w ostatnim czasie (przegubowe 280), jest delikatnie mówiąc słabsze, w porównaniu do turystycznych solówek (255). Łączenie autobusu z doczepą i przejście; brak pomalowanej ramy przegubu (dzielącej harmonię),
a do tego brak kabiny kierowcy. Kolejna sprawa, to w białych z czerwonym pasem, reflektory nie są "szkliste" jak to ma miejsce w solówkach,
tylko w przegubowcach jest jakby pomalowane srebrzanką.
Trochę słabo jak na Brekinę.
Tomku,
brak kabiny w 280.02 nie jest błędem ani wybrakiem, to jest wersja przeznaczona dla NRD i kilkadziesiąt z nich trafiło do Polski
Bielsko, Katowice, Częstochowa, Wrocław, kabiny w nich montowano dopiero po remontach.
Fabrycznie były montowane od wersji 280.11 i wyższych.
Co do dwudrzwiowego Ikarusa 280.03, to ze "śląskiego" punktu widzenia jest to bardzo wartościowy model;
Jastrzębie-Zdrój;
http://phototrans.eu/14,373734,0.html
Tychy;
http://phototrans.pl/14,367495,0.html
Pszczyna;
http://phototrans.pl/14,45999,0.html
 
Ostatnio edytowane:

zyraf82

Znany użytkownik
Reakcje
36 0 0
A ja jestem ciekaw czy razem z Fiatem wypuszczą to Ferrari, czy to tylko zdjęcie pogladowe. Czas pokaże.
 

zyraf82

Znany użytkownik
Reakcje
36 0 0
Najlepiej jakby wydali cztery Ferrari, każdy z innym numerem bocznym. Byłby ciekawy komplet.
Mogą wydać z kalkami do samodzielnego nałożenia ;)
Oczywiście to tylko marzenie, ale jakby poszli w tym kierunku to mają duże pole do popisu. A i klientów na pewno mało by nie mieli. Tylko co na to Ferrari i prawa licencyjne?!
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.935 386 20
Brekina nie kooperuje z BoS-em, tylko stała się sprzedawcą modeli BoS-a. Nie mam dokładnych informacji, ale to wygląda tak jakby Brekina wykupiła BoS-a i teraz sprzedaje te modele w swojej sieci. Być może wykupiła BoS w skali 1:87. Podobnie sprawa ma się z Ricko.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.409 47 0
Być może, nie wnikam aż tak w działania producentów. No ale skoro mają wydać ten model to widać będą robili Ferrari i zapewne te ze zdjęcia też zrobią. Już wydali jakiegoś chyba Fiata furgon w malowaniu Ferrari, więc widać temat nie jest im obcy. A generalnie od jakiegoś czasu włoski nurt jest im coraz bliższy.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Tomku,
brak kabiny w 280.02 nie jest błędem ani wybrakiem, to jest wersja przeznaczona dla NRD i kilkadziesiąt z nich trafiło do Polski
Bielsko, Katowice, Częstochowa, Wrocław, kabiny w nich montowano dopiero po remontach.
Fabrycznie były montowane od wersji 280.11 i wyższych.
Co do dwudrzwiowego Ikarusa 280.03, to ze "śląskiego" punktu widzenia jest to bardzo wartościowy model;
Jastrzębie-Zdrój;
http://phototrans.eu/14,373734,0.html
Tychy;
http://phototrans.pl/14,367495,0.html
Pszczyna;
http://phototrans.pl/14,45999,0.html
A to z tą kabiną to nie wiedziałem, chociaż jechałem kiedyś Ikarusem (nie pamietam czy przegubowym czy solówką), który faktycznie nie miał kabiny, ale za kierowcą była ścianka, albo stelaż(?) z zwieszoną kotarą(?), albo jakaś sklejka, laminat (nie pamiętam już, dokładnie):niepewny:, ale z tego co zapisało mi się w pamięci, jeszcze od najmłodszych lat, to kierowca zawsze miał coś za plecami, co przynajmniej wizualnie oddzielało go z tyłu od pasażerów.
W każdym bądź razie, bardzo Ci dziękuję Tomku, za wyjaśnienie tej kwestii. (y)
Wstyd się przyznać, ale jako pasjonat tych autobusów, jak widać nie znam, bądź nie pamiętam wszystkich bądź co bądź ciekawych szczegółów.:X3:
Tych dwudrzwiowych przegubowców, to za chiny nie mogę sobie przypomnieć... Takiego co nie miał tylnych (ostatnich) drzwi to pamietam, takiego co nie miał środkowych też, ale takiego przegubowego nie mogę załapać, albo po prostu nigdy nie zwróciłem na to uwagi, albo nie miałem szczęścia go zobaczyć, przynajmniej w tych miejscach po których się przemieszczałem i dominowały standardowe klasyki 3 i 4 drzwiowe (260 i 280)
Mam nadzieję, że pojawią się także wyższe wersje Ikarusa i Brekina odwzoruje przynajmniej ten fragment (ścianki)za kierowcą.
 

Podobne wątki