Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ale należy zwrócić uwagę, iż wiele z obecnie eksploatowanych maszyn posiada reflektory innego typu, kształtu, a nawet i niejednokrotnie umieszczenia. Gdyby brać ten fakt pod uwagę, ilość możliwych do odwzorowania maszyn bardzo mocno się zmniejsza. Gdyby zaś cofnąć się do przeszłości, czyli czasów sprzed modernizacji oświetlenia tych maszyn, a jednocześnie i sprzed wejścia prywaciarzy na rynek, okazałoby się zapewne, że możliwych do odwzorowania malowań jest ledwie kilka, bądź może nawet i mniej.
Kilkanaście dni temu ten temat akurat ogarniałem, gdyż na rynku czeskim pojawiła się niedawno ładna miniatura tej maszyny i również z typowymi reflektorami i oczywiście wnikałem w możliwość przemalowania na jakąś z maszyn eksploatowanych w naszym kraju.
Jak już w Roco forma powstanie, to każdy rynek zbytu może być dla nich szansą na dodatkowe zarobienie. Pod warunkiem, że Roco nie uzna wtedy naszego rynku za niewartego by na niego coś wrzucać.
Tak na szybko znalazłem 4 i to takie, które śmigają po szlakach, nie tylko po bocznicach. Jednak wszystko w rękach Roco, czas pokaże czy jesteśmy dla nich interesującym rynkiem
O tym właśnie modelu wspominałem dwa posty wcześniej.
Porównywałem go do maszyn eksploatowanych u nas. Oczywiście tylko do tych z reflektorami jak ma model. Ale okazało się, że detale ścian bocznych się nieco różnią.
Witam Roco zapowiada w tym roku wypust czeskich Y w epoce czwartej,piątej.Mam pytanie czy tego typu wagony jeździły w składzie pociągu ,,SILESIA'' .Pamiętam jak ten skład wyróżniał się zielonym malowaniem na PKP jeszcze w 1999roku
Sory że zapytam - ale kto powiedział że nie odziedziczyło?? Swojego czasu była taka informacja i to nawet oficjalnie było to wiadomo, żadna tajemnica to nie była. To JEST na pewno forma Kleina, tak samo jak kilka innych. Tamponiarki z firmy Klein Modellbahn były wystawione na Austriackim potralu ze sprzętem poleasingowym, nie pamietam dziś gdzie ale nawet z Adamem-Modellbauem dyskutowaliśmy na ten temat.
Sory że zapytam - ale kto powiedział że nie odziedziczyło?? Swojego czasu była taka informacja i to nawet oficjalnie było to wiadomo, żadna tajemnica to nie była. To JEST na pewno forma Kleina, tak samo jak kilka innych.
Pojawiła się ulotka LS Models z nowymi zestawami rosyjskich wagonów sypialnych: Moskwa-Berlin, Moskwa-Nicea i Moskwa-Paryż. Model wagonu typu WLSRmee będzie posiadał otwory pod dodatkowe wywietrzniki na dachu, nowe okna z otworami pod firanki lub rolety do wyboru oraz inny układ wnętrza z czterema przedziałami (z łazienką i prysznicem) i barem z stolikami i krzesłami. Roleta do zamknięcia baru także będzie dołączona... http://www.hetspoor.com/dokumenten/lsm_Folder_RZD.pdf
Na targach Intermodellbau w Dortmundzie pokazano dwie nowości LS Models, które mogą być interesujące dla modelarzy, interesujących się kolejami w Polsce w epoce III i IV. Pierwsza, już dostępna w handlu, to zestaw (nr 46 142) dwóch wagonów pasażerskich DB ze składu D 347 Kolonia - Berlin: wagon 2 kl. Bm 234 i wagon bagaż/2kl BDms 272, w malowaniu tzw. kremowo-morskoniebieskim. Z tego zestawu szczególnie interesujący jest dla mnie ten drugi wagon, ponieważ w latach 1970-tych taki wagon przyjeżdżał regularnie do Polski w składzie pociągu Frankfurt - Drezno - Wrocław - Warszawa (dyskutowaliśmy o tym na str. 31 wątku "Absurdy na alledrogo (cz. 2)"). Wprawdzie model ma przydział Köln Deutzerfeld (wagony przychodzące do Warszawy miały stację macierzystą Franfurt), ale nie można za dużo wymagać.
Modele są najwyższej klasy, do czego LS Models już nas chyba przyzwyczaił. Powiem tylko tyle, że są to pierwsze wielkoseryjne modele wagonów osobowych, jakie znam, mające stopnie ażurowe! Pewnie inne ostatnie produkty firmy mają podobne detale, ale ja zobaczyłem to pierwszy raz i jestem pod wrażeniem.
Drugą nowością LS Models są dwa kolejne wagony sypialne CIWL. I znowu, są one interesujące, bo w latach 1960 i 1970-tych oryginały przyjeżdżały do Warszawy w pociągu "Chopin" z Wiednia. Pierwszy to wagon typu Yb. Wprawdzie model przedstawia z późniejszej serii produkcyjnej, ale praktycznie niewiele różnią się one od starszych wersji, jakie pojawiały się w Polsce. Drugim modelem jest wagon typu SG. LS Models wypuścił już wcześniej model tego wagonu, ale z opisami częściowo w języku tureckim, ponieważ był to wagon w zarządzie SNCF, przeznaczony do pociągu "Orient Express" Paryż - Stanbuł. Na ten rok zapowiadane są inne wersje tego wagonu i być może któryś z nich bardziej nadawał się będzie do składu "Chopina". O wagonach pociągu "Chopin" też była mowa w tej samej dyskusji w wątku "Absurdy na alledrogo (cz. 2)", a zdjęcie wagonu typu SG w składzie "Chopina" można znaleźć tu: http://www.flickr.com/photos/32253634@N05/3938663118/sizes/l/). Na pierwszych dwóch zdjęciach wagon typu SG, na ostatnim - typ Yb.
Pojawiła się ulotka LS Models z nowymi zestawami rosyjskich wagonów sypialnych: Moskwa-Berlin, Moskwa-Nicea i Moskwa-Paryż. Model wagonu typu WLSRmee będzie posiadał otwory pod dodatkowe wywietrzniki na dachu, nowe okna z otworami pod firanki lub rolety do wyboru oraz inny układ wnętrza z czterema przedziałami (z łazienką i prysznicem) i barem z stolikami i krzesłami. Roleta do zamknięcia baru także będzie dołączona... http://www.hetspoor.com/dokumenten/lsm_Folder_RZD.pdf