• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości 2011 w N

  • Inicjator wątku wiygN1
  • Data rozpoczęcia
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#23
kiersNo napisał(a):
czy Husarz ma prawidłowy układ drzwi
Wygląda w miarę przyzwoicie.

Zauważyłem:
• brak numeru na czole po prawej stronie, pod PKP Intercity a nad SIEMENS
• klamki obrócone o 90° względem zdjęć
• brak żółtego ostrzeżenia na lewym krańcu czołownicy

Coś jeszcze?
 

Załączniki

OP
OP
H

hugwa1

Gość
#25
wiygN napisał(a):
klamki obrócone o 90°
Skucha straszna :)
wiygN napisał(a):
brak żółtego ostrzeżenia
Może nie chciało im sie jeszcze jednego koloru pakować?

Co do BWE to jakos mi nie pasuje ten pierwszy. Mamy w ogóle takie wagony?
Pozostałe tak z grubsza wyglądają podobnie, choć nasze mają chyba szare wózki.
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#26
hugwa napisał(a):
Co do BWE to jakos mi nie pasuje ten pierwszy. Mamy w ogóle takie wagony?
Nie mamy takich. Znaczy PKP nie ma. I to się akurat zgadza bo to model BordBistro-Wagen mit 1. Klasse-Sitzabteilen "Berlin-Warszawa-Express" der DB AG :) i dzięki temu może się okazać najlepszym modelem w serii bo reszta to też niemieckie (niemieckiej konstrukcji) wagony tyle, że pomalowane na PKP. Z tego co się orientuję to w oznaczeniach PKP jeżdżą w tym pociągu polskie konstrukcje. Zapytałem Matu. Zobaczymy co odpowie.
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#28
wiygN napisał(a):
Układ okien pasuje, wózki podobne, ale ten ze zdjęcia poważnie zmodernizowany...
Wydaje się być dużo bardziej obwieszony bebechami pod podwoziem, ma inny dach, inne okna...
Pewnie po prostu się czepiamy ;-)
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#33
MaTu napisał(a):
Zerknąłem. A zatem; co oczywiste, robią "tylko" przemalunki niemieckich wagonów - brak polskich pudeł (patrz: Z1B-porównanie). Poza tym, fleischmann ma czasem manię jakichś nieuzasadnionych uproszczeń- patrz: Porównanie. Nie wiedzieć czemu skraca drzwi i nie robi tego jakby błotnika tuż przed nimi - moim zdaniem to bardzo razi. Dodatkowo, nie odwzorowany prawie w ogóle panel sterowania drzwi. Czoła we wszystkich modelach prócz 861605 (Bistro) nieprawidłowe - nowe przejścia których w realu PKP BWE nie ma. Należy też dodać że łączenie wszelkich wagonów pulmanowskich FL z np. Rocowskimi (które są wierniej wykonane) wiąże się ze swego rodzaju niekompatybilnością - wagony FL są za wysoko zawieszone i ich krawęd¼ dachu jest wyżej niż wynika to ze skali. Zobacz, że zderzaki dzieli od "harmonii" duża przestrzeń a w rzeczywistości (w modelach innych firm - w tym matu;) jest na styk. Znaczy to, że przejścia i całe nadwozie są za wysoko. Pomijam toporność ram okiennych. No a ceny są niezłe jak na seryjne modele. Relatywnie najlepiej prezentuje się bistro, reszta to estetyczna namiastka
 

Załączniki

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#34
Rysunek kwasiarki na stronie Fleischmanna ma naniesione oznaczenia eksponatu z Chabówki.

Niezgodności jakie zauważyłem:
• brak na modelu drabinki na ścianie za pomostem
• za wysoko lewa tablica z oznaczeniami
• za mała prawa tablica z oznaczeniami
• na modelu dodatkowa tablica u góry w środku
• brak w modelu tablicy przestawczej hamulca Westinghouse'a
 

Załączniki

OP
OP
H

hugwa1

Gość
#35
Oryginalna barierka nie ma słupków i jest z rury.
Z hamulcem to może i dobrze że nie ma bo byłby pewnie Oerlikon.
To samo z drabinką - gdyby była odlana to by były schody a nie drabinka.
Ta środkowa tablica jest pewnie z wersji KPEV albo jakiejś innej pierwszoepokowej, i to trochę razi, tak jak grubość tych tablic.
No ale jest.

Ogólnie to jest bardzo smaczny model, znaczy kwasiarka w ogóle.



...a tak już poza konkursem, to mam wrażenie że to jest model w H0 z dofotoszopowanym sprzęgiem.
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#37
Oprócz tego do łask wracają "Bipy" DR - ceny na rynku wtórnym raczej niestety nie spadną - sugerowana cena czteropaku 189,95 €. Ciekaw jestem bardzo czy Trix wprowadził w nich jakieś ulepszenia czy dalej będą tłuc z form Piko?
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#38
hugwa napisał(a):
Oryginalna barierka nie ma słupków i jest z rury
Faktycznie. Ciekawe czy tak było od urodzenia czy tez wagon został naprawiony metodą gospodarczą?

hugwa napisał(a):
Z hamulcem to może i dobrze że nie ma bo byłby pewnie Oerlikon.
To samo z drabinką - gdyby była odlana to by były schody a nie drabinka.
Tak, trawione dorobię.

hugwa napisał(a):
Ta środkowa tablica jest pewnie z wersji KPEV albo jakiejś innej pierwszoepokowej, i to trochę razi, tak jak grubość tych tablic.
To mnie najbardziej boli. Usunięcie tej tablicy może nie być trywialne.

hugwa napisał(a):
...a tak już poza konkursem, to mam wrażenie że to jest model w H0 z dofotoszopowanym sprzęgiem.
Bardzo prawdopodobne bo w N póki co chyba bez budki nie było tego modelu?

Dołączam real foto kwasiarki niemieckiej w N.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 118
Tabor 54
Tabor 8
Tabor 24
W
Tabor 62

Podobne wątki