Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zależy, który. Typu nie ma podanego.
Nawet, jeśli szczotkowy, to nie ma nigdzie napisane, co i jak z wymianą szczotek. W typowo rocowskich silnikach szczotki są jako oddzielna częśc zamienna, i mają swój numer katalogowy.
Powinniśmy używać polskich określeń technicznych, to silnik trój biegunowy.
Szczotki nie występują jako wymienny element ponieważ w obecnych czasach taniej jest dla producenta zastąpić niesprawny silnik, niż ponosić koszty zalegania szczotek w magazynie. Silniki, zapewne wspólne dla wielu modeli, produkuje się na bieżąco.
Powinniśmy używać polskich określeń technicznych, to silnik trój biegunowy.
Szczotki nie występują jako wymienny element ponieważ w obecnych czasach taniej jest dla producenta zastąpić niesprawny silnik, niż ponosić koszty zalegania szczotek w magazynie. Silniki, zapewne wspólne dla wielu modeli, produkuje się na bieżąco.
Ma Kolega rację. Trójbiegunowy. Oczom nie wierzę - myślałem, że już się tego nie używa
No i stoi jak wół, że szczotkowy. Chociaż to bardziej kwestia kultury pracy, a nie konieczności wymiany szczotek. Nie wiem, ile trzeba jeździć, by musieć wymieniać szczotki. Owszem, czyścić komutator czasem trzeba.
Jak najbardziej w tym konkretnym modelu szczotki są wymiennie. Chodziło mi o podejście wielu producentów w zakresie części zamiennych lub napraw. Jeśli nie ma możliwości wymiany drobnych elementów, zastępuje się je całym podzespołami.
Swego czasu nabyłem odtwarzacz Blu ray firmy Oppo, który pracował z płytami wszyskich regionów. Po jakimś czasie nie mógł rozpoznać żadnej płyty. Odesłałem sprzęt do naprawy. Już po dwóch tygodniach otrzymałem go z powrotem. Z tym, że przysłano zupełnie nowy. Taniej było, niż naprawa.