• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowe bajery w dekoderach ESU i Soundtraxx

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
106 1 0
#1
W ostatnim czasie te dwie firmy zaanonsowaly podobne nowe funkcjonalnosci w swoich produktach.

Soundtraxx przedstawil nowy produkt pod nazwa Tsunami 2. Generalnie poprzednia generacja Tsunami bylo troche krytykowana za kiepskie sterowanie silnikiem. Dzwieki i efekty byly ok ale sama kontrola predkosci byla kiepska. Konkurencja (ESU, TCS) miala znacznie lepsze notowania. W nowym Tsunami 2 - ma byc znacznie lepiej. Pozyjemy zobaczymy ale to co jest najwieksza nowoscia to Dynamic Digital Exhaust (DDE) - czyli automatyczne dostosowanie glosnosci i obrotow do zasymulowania lokomotywy pracujacej pod wiekszym obciazeniem. Procesor wykrywa wieksza obciazenia silniczka (np. model gdy model jedzie pod gorke albo ma ciezszy sklad za soba) i zwieksza obroty przy tej samej predkosci. Vice versa gdy loko zacznie zjezdzac i procesor wykryje mniejsze obciazenie model "wrzuci na luz" ;-)
Na filmiku mozna zobaczyc jak przytrzymany paluchem model wykrywa obciazenie i jak na to reaguje.
Do tego symulacja trzech roznych sposobow hamowania ( Independent, Train, and Dynamic Braking) oraz HEP mode czyli tryb w ktorym lokomotywa dostarcza elektrycznosc do skladu a wiec obroty sa wyzsze ale niezwiazane z predkoscia.
Wszystkie efekty mozna mozna zobaczyc na filmiku.


Podobne funkcje zaoferowalo ESU. U nich nie ma nowego dekodera tylko aktualizacja oprogramowania - dzwieki i sterowanie z opcja FT (Full Throttle). Tutaj tez mozna oddzielic dzwieki od predkosci modelu. Nie dzieje sie to automatycznie ale po uzyciu odpowienich przyciskow mozna sterowosc niezaleznie - predkosc zostaje ta sama a zmieniamy glosnosc i liczbe obrotow symulujac prace pod wiekszym/mniejszym obciazeniem lokomotywy.
Opis efektow, ktore mozna zaimplementowani tutaj :
http://www.sbs4dcc.com/images/LokSoundSelect_FullThrottle_Features-Description_NEW.pdf

Filmik z prezentacja efektow

PS
Nowa wersja dzwiekow ESU z opcja FT na razie dostepna tylko do modeli amerykanskich.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.619 141 0
#2
W przypadku ESU, teoretycznie było NotchUp i Notch Down z ręki (klawiszy funkcyjnych), ciekawe "w praktyce" jak to się różni.
 
B

bobby74

Gość
#3
No to ciekawe zadanie dla @karol_mar i @Elvis - rzekomo od LokProgrammera 4.4.22 jest już możliwość zaimplementowania Full Throttle na LokSound V4.0.
Jeśli dobrze zrozumiałem z filmików powyżej działa to w dwie strony, tzn. na zjeździe z górki "obroty silnika" będą spadać mimo stałej prędkości (?)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 24
DCC 19
DCC 35
DCC 2
A
DCC 71

Podobne wątki