• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowa lokomotywa na polskich torach

Krzysiek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
A ja się podepnę pod wątek, dzisiaj wracając z Wrocławia zobaczyliśmy z kolegą coś takiego. Nie wie ktoś, co to ostatnio zakupiło sobie PTK? Niestety, specjalistą od niemieckich lokomotyw (bo to chyba niemiecki lok?) nie jestem, a zdjęcie, na którym chciałem uchwycić oznaczenia, wyszło strasznie poruszone :sad: :???: . Jeszcze dzisiaj wieczorem, albo już jutro wrzucę jakieś foty tego elektrowozu ;) .

PS
Aha, i przepraszam za mojego kolegę, jakoś dopiero teraz zauważyłem, że mi wyskoczył przed "kamerę" :razz: .
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#6
Ten PTKowski to austryjacki 1822 z rybnika, mają chyba 3 sztuki, a ten czarny CTL to niemiecki Siemens który był oklejany na czarno w ZNLE w Gliwicach. Pierwszym malowaniem było Dispolok. Tak na marginesie to świetna maszynka jak na nasze realia, no i w środku świetna.
Pozdrawiam.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#8
Były chyba 3 bo po chali jakiś czas temu chodziły plotki że jedną wypalili na cacy dlatego są dwie w ruchu.
Obie lokomotywy (CTL i PTK) posiadają rozruch na falownikach i są technologicznie o jakieś 100 lat przed polskimi lokomotywami.
Pozdrawiam.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Miałem okazję podziwiać tego CTL-owskiego SIEMENSA i powiem tak wielosystemowy, silniczki asynchroniczne, ciekłokrystaliki w kabinach i mnóstwo miejsca, i przetwornice.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#14
To co jest na zdjęciu to bardzo stara skoda. Czesi zamiast je złomować to wydzierżawili je polskim prywatnym przewoźnikom i zarabiają na nich kasę na modernizację własnego taboru. Są to bardzo wysłużone lokomotywy bo produkowane mniej więcej w tych samych latach co polskie sputniki (ET21 lub 3E,3E/1) i jak tylko wrócą do właściciela to zostaną zezłomowane, ale niewiadomo kiedy wrócą bo znając nasze realia to pojeżdżą jeszcze następne 30 lat aż zaczną się rozpadać. Dla obsługi są strasznie niebezpieczne bo szafa WN jest niczym nie osłonięta, a poza tym to żeby przejść z kabiny A do B to trzeba przejść przez szafę WN która może być pod napięciem 3000V, bo pantografy opuszczają się po otwarciu drzwi od przedziału maszynowego, a po zamknięciu patyk znowu się podnosi, a maszynista może być w środku. W lokomotywach polskiej produkcji jak się wejdzie do przedziału maszynowego to wszystkie elementy na napięcie 3000V są zabezpieczone a wejście do przedziału WN (do którego są jedne drzwi) powoduje spuszczenie powietrza z kanału głównego, opuszczenie pantografów i uziemienie całej lokomotywy. I chyba były już w Polsce wypadki śmiertelne na tych lokomotywach ale ile to nie jestem w stanie powiedzieć.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#16
Jest też takie cacko na polskich torach:

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/29052.jpg

Jeździ z takimi wagonami:

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/29056.jpg

Foty pochodzą z TWB.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#18
Ale tu mamy do czynienia z lokomotywą dzierżawioną bo widzę że jest dostosowana do kilku krajów bo jest niemiecki i czeski SHP, a tylko polska antena łączności radiowej. No i mamy wysoki numer boczy. A poza tym którego z naszych prywatnych przewoźników stać na taką lokomotywę. Ale maszynka klawa. Ciekawe jak brzmi ten diesel. :D
 

miki

Użytkownik
Reakcje
7 0 0
#20
mauser napisał(a):
.... jest dostosowana do kilku krajów bo jest niemiecki i czeski SHP, a tylko polska antena łączności radiowej.......
Bo takie są zamierzenia FPL - grzać z bruttami po 4000 ton 120 km/h po całej Europie, nie przejmując się systemem zasilania i te pe....
 

Podobne wątki