Młodzikowski napisał(a):
Osobiście, w projekcie normy nic bym już nie zmieniał. Był na to czas i toczyła się dość burzliwa dyskusja. Po ewentualnej zmianie profilu czołowego - to byłby już czwarty
Od czasu zamieszczenia projektu normy, Pawełek trochę tych profili "wyprodukował"
Tak myślę, że jeśli ktoś chciałby na swoich skrzynkach wykonać wyższe podtorze - nie będzie miał z tym żadnego problemu i profil czołowy nie będzie stanowił żadnej przeszkody.
Może zewnętrzne profile (mam na myśli moduł, czyli dla niewtajemniczonych cóś składającego się z segmentów) niech zostaną jak w projekcie normy Piotrka S. a wewnętrzne proszę bardzo, jakie kto sobie wymyśli, uzasadnienie, nasyp jest wyżej i przy średnicy otworów takiej jak jest w profilach, aby połączyć to z "normowym" trzeba by zastosować śrubę M6 a może nawet M5, chudzitkie śrubki, a i łączenie takie jakieś z uskokiem, mało estetyczne.
Ja na nowych skrzynkach robię nasyp o wysokości 2 mm, ale końcowe profile jak dawniej, a i w środku zwiększam szerokość do 400 mm.
I jeszcze słowo do Pana Digitrax-a, Pomorska Makieta Modułowa, jako twór w pełni doskonały i samonapędzający się, przyjęła narzucony profil, mało tego tenże jest na stronie PZMK jako oficjalny(bez konsultacji publicznych), budując segmenty, moduły na niesłychanie wysokim poziomie, do którego My usiłujący zająć się wąskim torem, nijak przenigdy nie zbliżymy się nawet, i niechaj tak pozostanie, muszą wszak być miszczowie i plebs, aby ten pierwszy z pogardą mógł z wyżyn, na ten drugi spoglądać.
Nie sądzę jednak aby doszło do połączenia tychże, dwóch sytemów i nie z naszej winy, możemy łączyć się z każdym, kto tego zapragnie, ale wiadomo nie od dziś że nie każdy tego pragnie, z tamtej strony.
Lecz jak wszystko zmienne jest, tak i chimeryczno-chisteryczne podejście do tematu współpracy, może ulec przemianie, na co liczymy, choć jako ludzie małej wiary, raczej nie wierzymy.
I na zakończenie, najbardziej zależało by Nam aby prawdziwy mistrz czyli Pan Andrzej Sadłowski, przyjechał ze swą makietą, bo i honor i nauka tylko z tego dla "młodych" adeptów WT*
Pracujemy intensywnie, bo gołe dechy nie mają wstępu.
* WT-Wąski tor