• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Norma H0e

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.496 33 0
Miejmy nadzieje że Kapitan wybrał 10 mm otwór :D

Co do ukręcenia śruby 6 mm to bym też tak nie przesadzał. Wszak jaką siłą trzeba skręcić dwa segmenty, aby im łby pourywać albo co innego. Stare śruby w klubie były 6 mm ale ze względu na ich cieńkość i lichość w oczach odstąpiliśmy od nich. Do tego trzebabyło ujedolicić otwory z innymi posiadaczami makie,t aby ograniczyć kombinacja. Tu śruba 6 mm tam 8mm i odrazu kilka kompletów kluczy.

BTW. Misiek co za problem rozwiercić kilka otworów z 6 mm na 8 mm

Co do fi 12 mm to racja już lekkie przegięcie. 10 mm starczy.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
oj, bo nie doczytalem tego o ukręceniu...
kurde, w N-ormie stosujemy fi6 od zarania dziejów i jakoś się nie zdażyło ukręcić śruby, mimo tego, że niektórzy mają kombinerki w rekach ;-)

pado napisał(a):
BTW. Misiek co za problem rozwiercić kilka otworów z 6 mm na 8 mm
chodzi o zasady i niechęć szpecenie czoła/profilu tak ślicznie wypalonego przez Kapitana ;-)

żart oczywiście, bo jak będzie trzeba to trudno i darmo ;-)
 
K

Kpt.Nemo

Gość
pado napisał(a):
Miejmy nadzieje że Kapitan wybrał 10 mm otwór :D.

To złośliwe bydle wypaliło otwory o średnicy 9mm, pod śruby M8.
Ale następne w dalekiej przyszłości mogą miec otwór 10mm.
 

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
Kpt.Nemo napisał(a):
To złośliwe bydle wypaliło otwory o średnicy 9mm, pod śruby M8.
"Kapitanie" takie otwory w profilu H0e i przy śrubie M8 są idealne.
Moje zdanie : śruby M8 są wygodniejsze ze względu na wielkość motylka skręcającego. Większy motylek większa siła ścisku.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Nie chce mi się przekopywac kartonów za książką Pokropińskiego o kolejach wąsk. Polski Północnej, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że całą seria ''Rugen'' można by zaadoptowac na PKP.
 

projectps

Użytkownik
H0e
Reakcje
72 0 1
PROŚBA DO ADMINA:
- Proszę umieścić "Normę H0e" w miejscu dla normy przeznaczonym. Jeżeli będzie dalsza dyskusja to niech się toczy tutaj, ale norma po 14 dniach "vacatio legis" może być już obowiązującą ??
- Makieta "rurki" zasługuje na odrębny wątek !! szkoda, żeby była ukryta na wątku dyskusyjnym.
 

projectps

Użytkownik
H0e
Reakcje
72 0 1
Dziękuję za uwagi, wprowadzane są do tekstu.

W takim razie powstanie wersja końcowa z datą 2009-06-14 ALE nadal jest to pierwsza wersja (zgodnie z sugestią GBB - 1.0).
Zmiana polega na wprowadzeniu nowego punktu 5 w "Zasilaniu" i "przenumerowaniu" dalszych punktów w tej części normy bez zmiany ich treści.
Zapis pkt.11 w części "Profil czołowy" - usunięto zbędny fragment niedokończonego zdania.
W stopce normy wpisano w wersji dokumentu "1.0" zamiast "v-01"

POPRAWIONA WERSJA 1.0 będzie przesłana do Admina w dniu dzisiejszym.
 

projectps

Użytkownik
H0e
Reakcje
72 0 1
SZANOWNI FORUMOWICZE,
określmy proszę ramy czasowe na dyskusję, bo inaczej opinie i uwagi (często sprzeczne) będą się ciągnąć bez końca.
Pierwotnie zakładano termin do końca czerwca 2009 (ukazania się ostatecznej wersji) - czy możemy się tego trzymać ??
Jeżeli tak to najusilniej nalegam aby dyskusję zakończyć do 28-go czerwca dając szansę na ostateczną redakcję do 30-go.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
Aleś odkopał.. zresztą, lepiej tu niż w osobnym temacie.

Aktualizacja co do profilu czołowego - ustaliliśmy, że pasuje 350mm profil FREMO bez rowów (czyli po prostu prostokąt z wyciętymi otworami).
 

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
Fisz napisał(a):
Tak, rozmieszczenie otworów zgodnie ze standardem FREMO, jedyne zmiany to szerokość profilu i brak rowów
Szerokość profilu (350 mm) zostaje taka jak w normie H0e PL. Natomiast po dyskusjach w Poznaniu stwierdziliśmy, że warto by wprowadzić pewne zmiany do tej normy. Poza usunięciem rowów (które w Polsce na wąskim torze występowały rzadko, i zazwyczaj tylko z jednej strony toru) proponował bym jeszcze dodanie niewielkiego nasypu o wysokości ok. 5 mm (rysunek poniżej). Taki profil najlepiej odzwierciedlałby przebieg linii przez pola, a zazwyczaj w takich okolicach występuje łączenie modułów.
Wprowadzenie tych zmian (szczególnie nasypu) narusza zgodność z FREMO, ale z drugiej strony zwiększa zgodność z rzeczywistością. A że modułów o tym profilu nie zdążyło powstać zbyt dużo, to może jednak warto trochę "spolszczyć" normę, zanim zostanie oficjalnie zatwierdzona przez PZMK?
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 6
Wąskotorówka 19
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 119
Wąskotorówka 7

Podobne wątki