• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Nogi, nogi, setki nóg.

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#1
Mój "patent: na wykonanie nóg nie jest ani lepszy, ani gorszy od jakiegokolwiek z prezentowanych wcześniej lub tu w tym wątku, bo mam nadzieję że Koledzy pochwalą się swoimi dokonaniami.
Ten sposób nie jest tani, jest pracochłonny i niemożliwy do realizacji dla kogoś kto nie posiada kilku specjalistycznych urządzeń, za to sprawdził sie zarówno w warunkach pokojowych, jak i w boju na imprezach, czas montażu nóg do Szadku zmniejszył się o ponad połowę, jeśli nie wiecej, a makieta klubowa wygląda mniej szpetnie niż przed wymianą wszystkich nóg, w czasie trwania klubu powstało kilka rodzajów nóg, dedykowanych do konkretnych skrzynek, kłopotliwe, stresujące, teraz bierzemy nogę z transportera i wkładamy w dowolnie wybrane gniazdo, o dziwo pasuje, ale dość tych peanów, bierzemy się do roboty.

Płyta z poliamidu, dlaczego, ponieważ mam dużo odpadów takiej płyty, o grubości od 18 do 24 mm, trasuję położenie otworów prowadzących, wiercę otwór wiertłem fi 10,3 mm, następnie wiertłem quasi koronowym, własnej konstrukcji,z dwóch stron wywiercam to co mi potrzebne.

P1260133.JPG


P1260135.JPG


P1260136.JPG


Mam takie kółeczka których zastosowanie wyjaśnią następne zdjęcia.

P1260137-crop.JPG


W prawym rzędzie w środku jest taki wywiercony półfabrykat, nad nim stoi przyrząd do tocznie kółek na wymiar, odpowiadający wymiarowi wewnętrznemu rury aluminiowej z której jest wykonana noga, na sworzeń zakładam trzy kółka i toczę, na dole jest gotowe kółko, montowane w przedłużce nogi.

Środkowy rząd nieobrobione kółko i wkrętka do drewna z wewnętrznym gwintem M8, która wkręcam w półfabrykat i korzystając z kolejnego przyrządu obtaczam na wspomniany wymiar, to kółko montowane będzie we właściwej nodze, wkrętka pozwala na dołączenie przedłużki w przypadku montażu makiety na wysokości 1300 mm najczęściej na imprezach Fremo.

Lewy rząd, frezowane na ploterze z lignofolu kółko z gniazdem sześciokątnym (w środku) wciskana i wklejana na klej epoksydowy śruba M8X40, bo związaniu kleju przy pomocy tulei z gwintem toczę w celu uzyskania średnicy rury, ten element mocowany jest tez w przedłużce.

Wygląda to tak.

P1260138.JPG


P1260142-crop.JPG


P1260143.JPG


Oczywiście zarówno rura do przedłużania nóg jak i właściwa (długa ) noga posiadają sworzeń widoczny na jednej z nich, pełniący rolę elementu zabezpieczającego rurę przed wypadnięciem.
Rura jest docięta na odpowiedni wymiar, który determinuje głębokość skrzynki mierzona od spodu, oraz obrobiona aby ułatwić montaż elementów.
Od strony mocowania rura jest gotowa, teraz pora na regulowaną nóżkę, jest to zwykła nóżka regulowana do mebli np. http://oskarmeble.com.pl/pl/p/Nozka-kuchenna-H100-regulowana/124 ja kupuję w firmie "Drewno" którą też mam na Wifamie ( ale się urządziłem) ostatnio za 50 szt, zapłaciłem 19,50 zł.
Obcinam cokół, wkręcam właściwą nóżkę mam już ustaloną głębokość, całość mocuję w uchwycie tokarki, z wkręconą nóżką jest to dość sztywne, tocze końcówkę na wymiar wewnętrzny rury z tolerancją na plus około 0,2 mm, pamiętamy aby rura miała fazowany otwór najlepiej pod kątem 60 stopni, także taki kat wykonuję na nózce, ułatwia to późniejszy montaż przy pomocy "impulsatora kinetycznego" ja mam gumowy, nie kaleczy tulei nóżki przy montażu i w zasadzie noga gotowa.

P1260141.JPG


Pora na jarzmo lub pochwę jak kto woli, wycięte laserem elementy plus sworznie ustalające.

P1260139.JPG


Klejenie, klej wikol lub "wikolopodobny" ja używam kleju introligatorskiego CR głównie ze względu na cenę.
Posmarowane elementy z wciśniętymi sworzniami, które pozostają na zawsze, ustalam do wyschnięcia najczęściej korzystając z prymitywnych, acz skutecznych ścisków wykonanych ze szpilek gwintowanych.

P1260145.JPG


P1260146.JPG


Po wyschnięciu szlifuję boki i roztaczam otwór na wymiar, tu jest to tylko zamarkowane, nie miąłem gotowych jarzm, a te są klejone dziś rano przed pracą.
Pytanie dlaczego nie sklejam z elementów w których otwory są wypalone na gotowo, otóż każdy kto widział efekty palenia sklejki iwe że powierzchnia prostopadła do powierzchni sklejki, wcale nie jest prostopadła a to za sprawą słabnącej wiązki w materiale i jej rozpraszania, mówiąc prosto, szerokość wejścia wiązki jest mniejsza niż na wyjściu, poza tm podcza montażu może się coś mimo sworzni przesunąć, są one wciskane na prasie, dlatego wolę sobie roztoczyć otwór i mieć ładny i dokładny, nawet za cenę dłuższego przygotowania.
Ciekawostka Sławek Okrojek "Hajek" takie jarzma klei żywica epoksydową, ściskając śrubami M6 kostki do czasu związania i usuwa je, ponownie wykorzystując, ciekawa modyfikacja mojej metody, ale w końcu jako wieloletni modelarz szkutniczy, ma w jednym palcu wiadomosci na temat laminatów itp.

P1260144.JPG


A tak to wygląda po zamontowaniu.

P1260148.JPG


Lekko nie jest, a kiedyś robiłem jeszcze takie nogi teleskopowe, to dopiero było wyzwanie.
Z tym co mam w warsztacie wykonałem dokładnie 280 nóg.
Ale już mi się nie chce.:(

Dziękuję za uwagę i zapraszam do prezentacji swoich patentów.:)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#2
No to nie ma na co czekać ,jedziemy.
Pierwszy krok do moich nóg to wklejenie w narożniki skrzynek kilku kawałków sklejki:nr 1 sklejka grubości 20mm kwadrat o wym. 5cmx5cm,
jak widać z jednym rogiem,nr 1A sklejka 15mm trapez o wymiarach dł 15cm jeden bok 5cm,drugi4cm nr 2 sklejka gr 3-4mm
wklejona po przyłożeniu gniazd.Tak jak widać na zdjęciu,oczywiście wklejajac nry 1 i 1A przykręcamy je dodatkowo wkrętami.
Element 1 usztywnia skrzynkę a element 1A też usztywnia skrzynkę a dodatkowo stanowi mocne oparcie dla nogi.
wzmocnienia.jpg

Gniazda to złączka hydrauliczna zwana opaską do nawiercania na rurę 32mm i odpowiedni korek do niej które to złączki trzeba uzupełnić
o elementy wskazane na rysunku czyli kołek drewniany,nakretkę pazurkową M5 i śrubę M5.Zewnętrzną średnicę kołka należy dopasować
dość ciasno do wewnętrznej średnicy korka,następnie w obu tych elementach wykonać osiowo otwór fi 6mm i w kołek wbić nakrętkę pazurkową.
korek wkrecić do oporu do złaczki i gniazdo mamy gotowe,można je przykrecić śrubami przełożonymi przez otwory wywiercone w bokach
skrzynki.Do przykręcania użyłem jednej śruby M6 z łbem stożkowym "utopionym" w szpachlówce a drugiej tzw zamkowej M8 ale to
jakich śrub kto użyje nie ma większego znaczenia byle były odpowiednio długie i mocne.
gniazdo.jpg

gniazo-przekrój.JPG

Teraz kolej na wykonanie nóg.Nogi to dwie rurki aluminiowe;jedna o średnicy zewnętrznej 30mm,ściance grubości 2mm i długości 75-80cm;
druga o średnicy zewnętrznej 25mm,grubość ścianki i długość jak w rurze grubszej.potrzebna jeszcze będzie opaska zaciskowa jak na zdjęciu
ruga makrętka pazurkowa i śruba M5.W opasce zaciskowej wiercimy otwór fi 6mm i przekładamy przez niego opaskę pazurkową bez pazurków.
W grubszej rurze wiercimy otwór 6mm w odległości 5cm od końca,zakładamy opaskę ustawiamy w osi otwór w rurze i w opasce,wkręcamy śrubę
M5 a nastepnie zaciskamy opaskę i górna część nogi gotowa.Następnie w cieńszą rurę wbijamy gniazdo i wkręcamy w nie regulowaną"stopę".
jeszcze tylko wkładamy cieńsza rurę w grubszą i noga gotowa.Nogę montujemy wsadzając w gniazdo i dokręcając śrubę tkwiącą w gnieździe
a długość nogi ustalamy wstępnie dokręcając srubę wystającą z opaski zaciskowej,a precyzyjnie za pomocą "stopki".
noga zakupy w handlu.JPG

No i tyle,wiem że moje nogi nie są piękne i na pewną są lepsze i ładniejsze ale te sprawdziły się już w praktyce i można je
wykonać prostymi narzędziami.Jak się komuś pomysł przyda to niech używa.ale nie ma przymusu go wykorzystywać.
W celu ułatwienia przewożenia do każdego modułu dorabiam ze sklejki odpowiednie "walizki"na nogi(max 16 szt.w jednej)
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#4
I jeszcze mały dodatek zdjęcie przedstawiające dwóch "pomagierów" w "bezurazowym" wykonaniu nóg.
Ten po lewej to uchwyt do wiercenia opasek,niebieska rurka ma średnicę 30mm zaciskamy na niej opaskę i możemy wiercić.
Ten po prawej służy do utrudnienia rurkom obracania się w czasie wiercenia,rurkę kładziemy na okrągłych kołkach,dociskamy
jedną ręką a w drugą łapiemy wiertarkę i wiercimy.Oczywiście łatwiej wiercić przy pomocy wiertarki umieszczonej w statywie.
pomagierzy.jpg
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#5
Przedstawię mój sposób na nogi do segmentów który jest dość pracochłonny ale nie wymaga aż takich specjalistycznych narzędzi jak zaprezentował @Paweł R , ale wiertarka stołowa raczej jest wymagana. Nogi wykonuje z drewna bukowego o średnicy fi 28mm, a kołki takie można nabyć w każdym składzie budowlanym. Po przycięciu na odpowiedni wymiar na jednym końcu wiercę otwór fi 13mm żeby zamontować mufę. Mufy takie można kupić np w tym sklepie wysyłkowym http://g-s.com.pl/mufa-wkrecana-do-drewna-dwugwintowa-m10x25mm.html . Przed wkręceniem mufy dobrze jest taki otwór nagwintować, a do gwintowania użyłem mufy z odpowiednio naciętymi rowkami podobnie do oryginalnego gwintownika. Wygląda to dość prymitywnie ale ten gwintownik nagwintował ponad 800 otworów.

20180216_085550m.jpg


Dla dobrego uchwytu przy wierceniu i gwintowaniu można kołek zacisnąć w uchwycie o którym będzie w dalszej części.

20180216_085655m.jpg


Po wkręceniu mufy nogę mamy już zrobioną i zostaje nam tylko wkręcić śrubę regulacyjna, są do kupienia na Allegro.

20180216_081011m.jpg


Przedłużki do nóg o 20cm wykonuje podobnie z tym, że na drugim końcu wkręcam szpilkę drewno-metal. Po wykręceniu stopki regulacyjnej z nogi w jej miejsce wkręcamy przedłużkę, a stopkę do przedłużki i gotowe. Szpilki takie można kupić w tym sklepie co podałem wcześniej.

20180216_081028m.jpg


mkjjjhgytr.jpg


Teraz kolej na zaciski. Do wykonania zacisków używam sklejki o grubości 18mm, dwóch sklejonych sklejek 10mm plus 18mm co daje 28mm i sklejki 4mm jako wkładki do wiercenia otworu pod nogę. Sklejki tnę na prostokąty, a w sklejce 4mm zaznaczam sobie miejsce wiercenia otworu fi28mm. W takim zestawie sklejek [18mm+4mm+28mm] wiercę dwa otwory fi8mm na śruby do zaciskania, a od tyłu następnie wiercę wgłębienie pod łeb śruby. Łeb śruby nacinam żeby potem tam wkręcić wkręta który uniemożliwi obracanie się śruby. Na szybko przygotowałem takie rysunki i jak zamocowana jest śruba. Nie posiadam fotki gdzie jest jeden wkręt, ale jeden wystarczy.


20170206_115937m.jpg



20170206_115949m.jpg


20170206_115925m.jpg

20170206_101913m.jpg

20160821_095702m.jpg


Następnie w tak zmontowanym klocku wiercę wiertłem piórkowym otwór fi28mm na wiertarce stołowej. Wiercenie tego otworu ręczna wiertarką nie jest dobrym pomysłem i czarno to widzę, nie próbowałem.

20180216_081551m.jpg

20180216_081340m.jpg


Po wywierceniu mam taki efekt jak na powyższej fotce. Sklejkę 4mm wywalam i mam dystans na zacisk kołka. Wystarczy oszlifować i przykręcić daszek na opieranie się nogi, a gotowy zacisk przyklejam klejem i dodatkowo przykręcam wkrętami do boku segmentu. Oto gotowy efekt.


mmkkkjkjhgbn.jpg
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#6
Panowie, fantastyczny wątek. Te stolarskie klimaty przypominają mi twórczą atmosferę w pracowni ZPT (Zajęcia Praktyczno Techniczne) w podstawówce. Szkoda, że dziś w szkołach nie ma takiego przedmiotu, bo wychowujemy młodzież bez elementarnych umiejętności technicznych. Jak w domu tato nie nauczy to kicha.
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#7
Jako osobny temat zaprezentuje jak można zrobić zacisk na nogę posiadając tylko piłę która tnie też pod katem 45st i wiertarkę. Jeśli nie posiadamy takiej piły to każdy zakład stolarski bez problemów powinien takie elementy dociąć. Bierzemy sklejkę od 15mm do 20mm i ucinamy pasek o szerokości od 70 do 75mm, a następnie w połowie przecinamy go pod katem 45st. Jeśli wyjdzie trochę nierówno to nic nie szkodzi, zacisk będzie trzymał tylko wizualnie będzie kiepsko wyglądał. Jak już mamy takie listwy o przekroju trapeza to tniemy na odcinki takie jakie chcemy mieć głębokie zaciski. Ja stosuje głębokość od 60mm do 70mm. W tych klockach wiercimy otwór fi8mm na śruby zaciskające i z tyłu wiercimy wgłębienie na łeb śruby. Robimy tak samo jak w zaciskach powyżej.

20161029_112114nn.jpg

20161029_112120m.jpg

20161029_112130m.jpg


Tak zmontowane elementy przyklejamy i przykręcamy do boku segmentu, a następnie trzeba dać daszek jako opór nogi.

mkkkkjhnahhha.jpg

mkkkkjnanna.jpg


Teraz wystarczy dociąć prostokątny kawałek sklejki od 10mm do 12mm i wywiercić otwory na śruby. Noga w takim zacisku trzyma się bardzo mocno, tak jak wiertło w uchwycie. Myślę, że to jest najprostszy sposób na zrobienie w domowych warunkach zacisku, jedynie z ta piłą będzie kłopot.

20161029_115923m.jpg

20161029_115916m.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#10
Stare Tory, Inkson, (y)genialne, widać tu to czego inne nacje nie mają, inwencja i zaradność, oraz to coś co pozwala zrobić coś praktycznie z niczego, dziękuję za to że pokazaliście swoje rozwiązania.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#13
Małe doprecyzowanie ..."nitonakrętki" ..., nie nakrętki.
Patent jest całkiem wygodny, szczególnie, jeśli chcemy w profilu stalowym wykonać gniazdo do przykręcenia np. klapy (osłony) a profil ( szczególnie zamknięty) ma ściankę o gubości tylko np. 1,5mm... Daje radę wykonać taki myk za pomocą specjalnej praski do zaciskania/ zaciskarki.
Są magicy którym wystarczą kombinerki i klucz odpowiedni do śruby pod którą jest nitonakrętka.
Jedynie co do tego "poxipolu" miał bym obiekcje. Jeśli dasz ten szary, to po iluś razach może się zdarzyć, że nóżka się rozpadnie - szary jest odmianą sztywną.
Ten mleczny jest do spoin elastycznych - trochę lepszy do spoin które będą pracować pod obciążeniami dynamicznymi ( z tego co pamiętam ten produkt)
Poza tym pomysł niezły(y)

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#14
Dziś na chwilę przeniesiemy się do roku 2000, podczas dzisiejszych poszukiwań czegoś zupełnie innego, znalazłem jeden uchwyt do nogi, taki jak stosowaliśmy w klubie w latach 2000-2008, podczas wymiany na mój patent wszystkie poszły na złom, ten się uchował, jest wykonany z zamkniętego profilu aluminiowego o wymiarach 40X40 ze ścianką 2 mm, na zdjęciu po lewej stronie, na drugim pokazującym go z drugiej strony jest po prawej.

P1260150-crop.JPG


P1260151-crop.JPG


Otwory w spodzie służą do przykręcania uchwytu do boku skrzynki, nogi wtedy zamawialiśmy u stolarza , z wysuszonego drewna, obrobione na wymiar 35X35 mm, w każdej belce wiercony był na początku otwór pod łeb śruby "zamkowej" następnie właściwy otwór fi 7,8, w to wciśnięta była śruba , w celu dodatkowego ustalenia posmarowana Distalem.
Pamiętam jak dziś jedna noga kosztowała 6 zł, nogę odtworzyłem w celu prezentacji z przypadkowo dobranej kantówki sosnowej.

P1260154.JPG


P1260155.JPG


P1260156.JPG


I tak sobie wspominając, pomyślałem ze odrobinę zmodyfikowany stary uchwyt można zastosować do nóg pokazanych przez Inksona, tych wykonanych z drewnianych wałków, kupujemy profil 30X30X2, otwór w środku mamy 26X26 mm, wiercimy trzy otwory, dwa przelotowe, środkowy nie, patrz pierwsze zdjęcie po prawej, otwory na dole służą do mocowania, na górze są powiększone w celu włożenia w nie wkrętaka lub końcówki wkrętarki, środkowy jest tylko powiększony, będzie służył do mocowania nogi.

Profil kupujemy tu https://profmetkol.pl/ w cenie 51 zł za sztangę o długości 4 metrów, jeden uchwyt o długości 90 mm, kosztuje nas 1,14 zł.
w wałku o średnicy 25 mm, piłujemy wcięcie ułatwiające montaż nakrętki kłowej, wiercimy otór odpowiedni do wymiaru nakrętki, montujemy i mamy gotową nogę, reszta jak u kolegów łącznie z przedłużkami, na zdjeciu pokazującym zamocowaną nogę uchyt jest większy, ponieważ nie miałem profilu o takich wymiarach, ale od czego jest wyobraźnia.

P1260149.JPG


P1260152.JPG


P1260153.JPG


I to tyle na dziś, ciekaw jestem jak ten problem rozwiązano w PMM-ie, może nam koledzy coć o tym opowiedzą.
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#15
Wczoraj miałem chwile wolnego czasu to zrobiłem dwa prototypy bardzo prostych zacisków do nóg. Pierwszy jest do nogi okrągłej obojętnie z jakiego materiału jest ta noga, czy drewno, czy aluminium to zacisk będzie trzymał. Wychodzę z założenia, że jak ktoś potnie sklejkę na skrzynki to równie dobrze potnie takie prostokąciki. Bedzie jeszcze potrzebna jakaś wiertarka, nawet tak archaiczna jak na foci, a i tak spełni swoje zadanie.
20180218_114459m.jpg

Obie wiertarki posiadają płynna regulacje obrotów, a ta po prawej jest nawet dwubiegowa. Do wykonania zacisku musimy uciąć takie prostokąciki ze sklejki np 10mm i wysokie na 60 do 70mm i następnie przyklejamy do boku skrzynki w odpowiedniej odległości od siebie aby kołek nie dotykał ścianki skrzynki. Te prostokąciki od środkowej strony lekko fazujemy papierem ściernym. Możemy śruby zacisku zabudować tak jak wyżej, ale komu widok śrub zamkowych nie przeszkadza to można takie śruby zamontować, jest mniej roboty. Wtedy wiercimy otwór pod śrubę i ją montujemy dociskając nakrętką żeby była na stałe. Do tego dajemy daszek na kleju i wkrętach. Na koniec prostokącik z dwoma otworami i zacisk jest już zrobiony.
20180219_075331m.jpg

20180218_171820m.jpg

20180219_075228m.jpg

20180219_075441m.jpg


Drugi zacisk jest na kwadratową nogę. Robimy go w podobny sposób jak pozostałe, czyli montaż śrub zaciskających do prostokącików ale te pasowałoby zrobić ze sklejki 15mm. Potem przyklejamy, przykręcamy wkręty i montujemy daszek. W tym przypadku możemy dać sobie jakieś tulejki żeby deseczka dociskowa była oddalona od ścianki skrzynki co ułatwi nam wkładanie nogi. Pamiętać należy żeby te tulejki pozwalały docisnąć nogę. Chyba lepiej dać sprężyny, które to będą na tyle oddalać deseczkę, że wkładanie nóg będzie bezproblemowe. Takie sprężyny za parę złotych można kupić w sklepie motoryzacyjnym.
20180218_155821m.jpg

20180219_075548m.jpg

20180219_075927m.jpg
20180219_075747m.jpg
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
#16
Jak najszybciej wykonać otwory pod śruby zamkowe? Do tej pory wierciłem otwór i pilnikiem "przerabiałem" go do przekroju kwadratu ale jest to dość mozolne przy dużej ilości.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#18
Jak najszybciej wykonać otwory pod śruby zamkowe? Do tej pory wierciłem otwór i pilnikiem "przerabiałem" go do przekroju kwadratu ale jest to dość mozolne przy dużej ilości.
Ja wiercę otwór większy o 0,1 do 0,2 mm od wymiary kwadratu na śrubie i wciskam śrubę w deskę.

Inkson, genialne rozwiązanie mocowania nóg, kwintesencja funkcjonalności i prostoty.(y)
 

mareks69

Użytkownik
Reakcje
21 1 1
#19
Chciałbym zaprezentować moje rozwiązanie nóg. Materiał to kantówka 30x30 .W części dolnej moje nogi są podobne do nóg @Inkson'a .

noga2.jpg

Czyli mufa wkręcona od czoła. Stopka to śruba M6x60 wciśnieta w klocek a od spodu podklejona podkładka filcowa aby nie rysować podłogi.
W górnej części wywiercone są dwa otwory fi 8. Z czego górny jest nieprzelotowy, w ktróry wklejony jest kołek/diebel .
noga1.jpg

Na poniższych zdjęciach pokazany jest sposób montażu do modułów .
noga3.jpg

noga4.jpg

Przedłużki na wysokość 1300 są identycznie zrobione jak nogi @Inkson'a oczywiście z tego samego przekroju.
Tak wykonane nogi przeszły już kilka wystaw bez żadnego uszczerbku .
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#20
Przepraszam, wyjdę na totalnego lenia z zanikiem twórczego myślenia z zanikiem zdolności manualnych, ale...

Aktualnie klecę sobie coś, co można zklasyfikować jako podłogówka w wielkości "N".
Koszt jednostkowy słownie jednej nogi wyszedł mi w wysokości 2,8 pln i jest to poprostu noga o wysokości 150 mm (mi to wystarczy) którą stosuje się jako nogę do szafek kuchennych wolnostojących ( pcv )...
Poszło do tej pory 20 nóg.
IMG_20180219_173544.jpg

(elementy składowe nogi, noga, gniazdo...)

Pozdrawiam,