• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Niemcy-Bayern-Ainring

sledz

Aktywny użytkownik
#1
Dziś 19.06.2017 około 19 szybki wypad przez las do nie daleko położonego obok mojego miejsca zamieszkania dawnego torfowiska. Jak to oczywiście bywa lata swojej świetności, mam na myśli okres wydobywania torfu owe miejsce ma już za sobą. Na szczęście od jakiegoś czasu wszystko jest odnawiane, zostało utworzone muzeum i organizowane są imprezy z przejazdami lokomotywy z wagonami. Najbliższa impreza 24/25.06.2017.

Wszystko zaczęło się na przełomie lat 1920/1921, przetrwało II wojnę światową, podczas której trochę podupadło i ocalało tylko prę kilometrów torów,jedna lokomotywa z 1944 r z silnikiem benzynowym o mocy 10 PS i 21 wagonów do transportu wydobytego materiału.Wszystko zdołało się jednak podnieść i funkcjonowało jeszcze w latach 70-dziesiątych,gdzie łączna długość ułożonych torów wynosiła 13km.

Wjazd do lasu

IMG_20170619_191403.jpg


IMG_20170619_191605.jpg


wszystko niby jak zawsze, a tu coś nowego. Krąg betonowy, a na nim obrotnica.

IMG_20170619_191420.jpg


Strach pomyśleć co będzie dalej.Jak się później okazało reszta została w takim stanie w jakim zapamiętałem po ostatniej wizycie.


IMG_20170619_192136.jpg


IMG_20170619_192011.jpg

IMG_20170619_191947.jpg


IMG_20170619_192157.jpg


IMG_20170619_192214.jpg



IMG_20170619_191725.jpg


Skoro swą działalność torfowisko zapoczątkowało w latach 1920/1921, to byłem ciekawy z którego roku są szyny. Znalazłem coś takiego.

IMG_20170619_191742.jpg


IMG_20170619_192435.jpg


oraz łączenie szyn jak i destrukcyjny wpływ czasu, który na nie działa.

IMG_20170619_192510.jpg


IMG_20170619_192520.jpg


Na dziś wystarczy. Jutro udamy się w stronę wagonów, składowiska szyn, dodam kilka fotek i zobaczymy co dalej.
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#2
Tak jak pisałem wczoraj dziś pójdziemy dalej,dodam zdjęcia wagonów, oczywiście drewnianych i wózków, które mnie zaciekawiły.

Jeszcze taka ciekawostka.

IMG_20170619_192549.jpg


Po drodze do "stajni wagonów" fotka rozjazdów prowadzących do owej stajni.

IMG_20170619_192910.jpg


Na miejscu stoi cały zestaw.

IMG_20170619_192931.jpg


IMG_20170619_193031.jpg


IMG_20170619_193400.jpg


IMG_20170619_193107.jpg


IMG_20170619_193356.jpg


I fotka ostatniego wagonu oraz zdjęcia wózków.

IMG_20170619_193743.jpg


Na wózkach niestety nie znalazłem żadnej informacji o dacie produkcji, albo źle szukałem.

IMG_20170619_193020.jpg


IMG_20170619_193209.jpg


IMG_20170619_193326.jpg


IMG_20170619_193511.jpg


Dokładam jeszcze zdjęcia hamulca.

IMG_20170619_193048.jpg


IMG_20170619_193232.jpg


CDN.
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#3
Po lewej stronie wagonów składowisko torów już solidnie zarośnięte.

IMG_20170619_193522.jpg


IMG_20170619_193431.jpg


IMG_20170619_193419.jpg


A na końcu w krzokach dwóch kolesi.

IMG_20170619_193558.jpg


IMG_20170619_194849.jpg


Udając się powoli w stronę zmodernizowanej części zrobiłem dwa zdjęcia i o ile dobrze mi się wydaje jest to system smarowania osi.

IMG_20170619_193856.jpg


IMG_20170619_193906.jpg


Czas w dalszą drogę.

IMG_20170619_194059.jpg


IMG_20170619_194119.jpg


IMG_20170619_194200.jpg


IMG_20170619_194400.jpg


Pozostawiając za plecami starszą stronę wkraczamy do strefy mieszanej, gdzie po lewej widać TorfWerk Ainring. Biały budynek.

IMG_20170619_194609.jpg


IMG_20170619_195353.jpg


IMG_20170619_195327.jpg


Ten odcinek zwiedzania zakończę, bo coś mi się wydaje, że można tylko 15 zdjęć wkleić. Mogę się mylić.
Reszta za jakiś czas.
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#4
Jakiś czas już minął, więc dokończę całe sprawozdanie.
Docieram do miejsca rozładunku torfu, gdzie została postawiona nowa wiata z zachowanym oświetleniem, ślimakiem do transportowania urobku na taśmociąg.

IMG_20170619_194803.jpg


IMG_20170619_194815.jpg


IMG_20170619_194933.jpg


IMG_20170619_194941.jpg


IMG_20170619_195606.jpg


Rozjazd krzyżowy jeden z wielu w całkiem dobrej kondycji.

IMG_20170619_195039.jpg


IMG_20170619_195122.jpg


IMG_20170619_195153.jpg


Rozjazdy łukowe na tle pięknej góry Untersberg.

IMG_20170619_195247.jpg


oraz Torfwerk Ainring, za którym przebiega szlak dwutorowy kierunek Salzburg, Freilassing, München.

IMG_20170619_195202.jpg


i to co udało mi się złapać.

IMG_20170619_200149.jpg


IMG_20170619_200157.jpg


IMG_20170619_200327.jpg


IMG_20170619_200329.jpg


To by było na tyle. Mam nadzieję, że po przyszłej sobocie bądź niedzieli załączę kolejne zdjęcia, na których będą na pewno lokomotywy z torfowiska i kto wie może jeszcze jakieś inne ciekawostki.

Chyba powinno się to znaleźć w dziale
Wycieczki i podróże kolejami.

Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#5
Witam,
Po roku czasu odkopałem resztę zdjęć z wycieczki po torfowisku i muzeum Torfwerk Ainring. Żeby nie było, że wątek nie został zakończony postanowiłem wkleić resztę zdjęć.
Może ktoś z Was się natknie na moją relację, miłego oglądania.

IMG_20170624_135200.jpg
IMG_20170624_135239.jpg
IMG_20170624_135300.jpg
IMG_20170624_135639.jpg
IMG_20170624_140415.jpg
IMG_20170624_140822.jpg
IMG_20170624_140831.jpg
IMG_20170624_140842.jpg
IMG_20170624_141259.jpg
IMG_20170624_141353.jpg
IMG_20170624_141358.jpg
IMG_20170624_141415.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#8
Fajna relacja, a te wehikuły-samoróbki super! Co do przeniesienia, decyzję zostawię koledze Pawłowi R, który jest gospodarzem działu "Wycieczki i podróże kolejami"
Czyli po polsku 10 KM.
o ile dobrze mi się wydaje jest to system smarowania osi
To jest ślizgowe łożysko osiowe z maźnicą, która faktycznie służy do smarowania. Ale nazywanie tego "systemem" jest może przesadą.
Rozjazd krzyżowy jeden z wielu w całkiem dobrej kondycji.
To nie jest rozjazd krzyżowy, tylko zwyczajne skrzyżowanie.
 

CoCu

Znany użytkownik
#12
Do czego służył ten dziwny pomarańczowy pojazd z wysoką rurą/kominem i dyszą skierowaną w dół na tory?

Same pojazdy faktycznie bardzo ciekawe.
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#14
Do czego służył ten dziwny pomarańczowy pojazd z wysoką rurą/kominem i dyszą skierowaną w dół na tory?

Same pojazdy faktycznie bardzo ciekawe.
Nie wiem i nie pytałem, postaram się nadrobić zaległości.
Wygląda jakby odkurzacz, może do odśnieżania ale w zimie to tam się nic nie dzieje, może do zbierania skoszonej trawy lub innych chwastów z racji tego, że tory w większej części ułożone są po prostu na trawie, na torfowisku bez szutru.