• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Nauka projektowania- SCARM

OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Znany użytkownik
Reakcje
452 1 0
#23
Witam.
Proszę o ocenę i pokazanie błędów w danym układzie.
Jest to mój pierwszy projekt "wzorowany" na schemacie pobliskiej stacji kolejowej.
Za wszystkie uwagi i pokazane błędy z góry dziękuję.
 
Ostatnio edytowane:

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#27
A może zamiast zrzutu z ekranu lepiej bezpośrednio w programie wyeksportować plik do jpg?
Bo z tego pliku to niewiele widać.
 
OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Znany użytkownik
Reakcje
452 1 0
#38
Naukę projektowania chciałem zacząć od czegoś prostego, więc ściągnąłem z Internetu schemat stacji kolejowej, którą mamy w pobliżu.
Po jakimś czasie stwierdziliśmy z synem, że fajnie byłoby jednak mieć tę stacje na naszej planowanej makiecie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#39
Na prośbę kolegi Inksona spróbowałem coś naszkicować, ale wymaga to przerobienia na projekt w SCARMie, bo ja nie mam tego programu i nie planuję jego instalacji. Podstawowym założeniem jest, że z obu linii po lewej stronie musi być bezpośredni wjazd na tor peronowy, przy czym z dolnej linii (kierunek B) powinien być wjazd na wprost, z pełną prędkością.

Wersja 1 jest prostsza, ale ma wady: dojazd do żeberek ładunkowych wymaga manewrów z wyjazdem na tor szlakowy i cały układ jest mniej elastyczny. Są tu dwa warianty wjazdu do wyboru, ale i tak zawsze z kierunku A wjazd będzie "na krzywo" przynajmniej przez jeden rozjazd.

Bez tytułu 2.jpg


Wersja 2 jest bardziej rozbudowana, ale daje większe możliwości. Żeby spełnić podane wyżej założenie konieczne było dołożenie jednego peronu, co z kolei spowodowało konieczność małej zmiany dolnej części stacji. Tu z lewej strony też mamy dwa warianty, ale funkcjonalnie są one identyczne. Natomiast dwa warianty prawej strony wynikają z tego, który kierunek uznajemy za linię główną: A - C czy B - C, ponieważ przejazd linią główną powinien być możliwy z pełną prędkością, a więc bez jazdy przez rozjazdy na bok.

Bez tytułu 3.jpg
 
OP
OP
Pawelvw

Pawelvw

Znany użytkownik
Reakcje
452 1 0
#40
Na prośbę kolegi Inksona spróbowałem coś naszkicować, ale wymaga to przerobienia na projekt w SCARMie, bo ja nie mam tego programu i nie planuję jego instalacji. Podstawowym założeniem jest, że z obu linii po lewej stronie musi być bezpośredni wjazd na tor peronowy, przy czym z dolnej linii (kierunek B) powinien być wjazd na wprost, z pełną prędkością.

Wersja 1 jest prostsza, ale ma wady: dojazd do żeberek ładunkowych wymaga manewrów z wyjazdem na tor szlakowy i cały układ jest mniej elastyczny. Są tu dwa warianty wjazdu do wyboru, ale i tak zawsze z kierunku A wjazd będzie "na krzywo" przynajmniej przez jeden rozjazd.

Zobacz załącznik 622469

Wersja 2 jest bardziej rozbudowana, ale daje większe możliwości. Żeby spełnić podane wyżej założenie konieczne było dołożenie jednego peronu, co z kolei spowodowało konieczność małej zmiany dolnej części stacji. Tu z lewej strony też mamy dwa warianty, ale funkcjonalnie są one identyczne. Natomiast dwa warianty prawej strony wynikają z tego, który kierunek uznajemy za linię główną: A - C czy B - C, ponieważ przejazd linią główną powinien być możliwy z pełną prędkością, a więc bez jazdy przez rozjazdy na bok.

Zobacz załącznik 622470
Dziękuję szanownemu koledze z fachową radę i pomoc. Zastosowałem wersję drugą.