• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Nastawnia dysponująca

OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#61
Czy to jest ten sam most co powyżej, czy kolega wykonał drugi? A jak tak to z jakiego materiału? Bo super wygląda (y)
Wcześniejszy most kratownicowy został przerobiony i wydrukowany na podstawie informacji o tym ,że był taki i w tym miejscu, dopiero niedawno długo przeszukując różne fora natrafiłem na fotografię jedyną jak dotąd znalezioną , dlatego wydrukowałem drugi most , który znacznie wierniej przedstawia ten który tam istniał , tak więc aktualnie na " stanie" mam dwa mosty z czego ostatni będzie poddany waloryzacji i wbudowaniu na makietę.
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#63
Niestety w związku z wielkością obiektów zgodnych z H0 nie wszystkie uda się zabudować na wspólnym module , i tak nasyp wąskotorówki wraz z mostem dostanie oddzielną skrzynkę , obrotnica i parowozownia swoją , a nastawnia wraz z głowicą wjazdową też następną, Nieco to komplikuje prace, ale dochowanie reżimu wierności skali zobowiązuje, co idzie za tym znacznie wydłuża czas powstania całości. Nie mogę całego wolnego czasu spędzić na tych pracach , rodzina też się liczy , dlatego postęp prac odbywa się skokowo ( w wolnej chwili).
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#64
Oczywiście na wymienionych modułach będą też inne obiekty, ale już nie tak rozległe, więc dadzą się niejako przytulić do tych większych..
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#65
Produkcja blacho-dachówki powoli dobiega końca , niedługo otrzyma stosowny podkład i właściwy kolor, na razie nie wygląda jeszcze profesjonalnie , choć profil ma już właściwy. Po pomalowaniu jeszcze będzie przycinanie odpowiednich brytów i przyklejanie na połać dachową .
blachodachówka_czysta.jpg
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#66
Z pewnymi oporami powstaje infrastruktura z którą powstająca nastawnia będzie współpracować , na razie tylko zgrubne umieszczenie obiektów, bez ich stałego posadowienia, gdyż wymagają jeszcze sporych dopasowań być może za czas jakiś temat będzie wymagał przeniesienia do zakładki makieta i moduł H0, ale to jeszcze śpiewka przyszłości , jak prace nabiorą koloru. na chwilę obecną będę postępy relacjonował tutaj.

widok-top.jpg
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#67
Dzisiaj będę starał się uruchomić obrotnicę po złożeniu jej z poszczególnych elementów , na początku wykonałem opis podłączeń wszystkich kabelków wychodzących z pomostu, a teraz zdejmuje schemat z płytki drukowanej i naprawiam uszkodzony przełącznik opisany O L .
w związku z brakiem manetki sterującej obrotnicą postaram się dostosować posiadany przełącznik i uzyskać podobną funkcjonalność .
Jako ,że na makiecie będzie DCC, pewne elementy obrotnicy nie będą miały zastosowania- zasilanie torów odstawczych z pomostu.
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#68
Obrotnicę kupiłem uszkodzoną i niekompletną , więc mam świadomość ,że muszę dość szybko opracować sensowne sterowanie i przywrócić jej pełną funkcjonalność .
Nie będę w tym przypadku bawił się w budowę rozszerzonego selektora sterującego ustawieniem położenia obrotnicy, wystarczy uzyskanie na początku poruszanie pomostu w obu kierunkach z jedną prędkością i możliwość wyzwolenia elektromagnesu hamującego w konkretnym położeniu.
Ta druga opcja będzie wymagała zbudowania pewnej automatyki , ale to będzie następny krok.
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#69
Obrotnica zmontowana ponownie kable polutowane na stałe do płytki drukowanej , gdyż nie miałem właściwego gniazda szufladowego użytego w oryginale .
Po pewnych niezbędnych przy takim montażu kłopotach uzyskałem poprawne działanie obrotnicy w obu kierunkach , oraz wyzwalanie elektromagnesu , po podaniu na niego napięcia. Pozostaje teraz dalszy problem:
1: Dźwignia sterowania kierunkiem, i może prędkością,
2: Sterowanie silnikiem i elektromagnesem symultanicznie wraz z działaniem selektora toru odstawczego.
3: Logika układu sterowania dla ustawienia obrotnicy w pozycji zasadniczej ( gotowość przyjęcia parowozu z toru dojazdowego) najprawdopodobniej konieczne będzie użycie Arduino z odpowiednim oprogramowaniem na pokładzie.
Pozostaje jeszcze kosmetyka czyli zrobienie drugiej barierki pomostu - waloryzacja całości , żeby oddawała jak najwierniej oryginał w miniaturze.
 
OP
OP
P

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#71
W trakcie zamykania pomieszczenia sufitem inspektor BHP zgłosił problem z niedostatecznym oświetleniem wnętrza nastawni , więc dyżurny elektryk w trybie pilnym dostawił dodatkową lampę w pomieszczeniu i prace zamykające mogły posunąć się dalej. W związku z tym ,że budynek nastawni jest wielospadowy , odpowiednia brygada rozpoczęła wykonanie połaci dachowej , na którą potem zostanie położona dachówka.
 

Podobne wątki