• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Następny skład... opinie...

D

Docteur

Gość
#3
Jeśli widziałeś Roco i Ci się spodobało, to rozważ kupno modelu BR151 ESU Engineering Edition (wprawdzie to epoka IV, ale moim skromnym zdaniem nie warto ograniczać się do jednego przedziału czasowego). Cena jest porównywalna, a możliwości... najlepiej będzie jak sam zobaczysz.


Sam mam ten model w barwach DB Cargo z epoki V i jestem z niego bardzo zadowolony.
 

Tomasz Wojczyk

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
5 0 0
#4
Sam model ładny, a już nie mówię o możliwościach w prezentowanym przez Docteur filmie, ale... no kurde, "elektryk"...
Do samych "elektryków" nie mam nic, ale dla mnie model lokomotywy elektrycznej jeżdżącej na makiecie bez sieci trakcyjnej wygląda po prostu komicznie.
Jeśli nie planujesz sieci trakcyjnej to ja bym poszedł w diesle... Jeśli planujesz... to OK.

Pozdrawiam.
Tomasz Wójczyk.
 

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#5
Sam model ładny, a już nie mówię o możliwościach w prezentowanym przez Docteur filmie, ale... no kurde, "elektryk"...
Do samych "elektryków" nie mam nic, ale dla mnie model lokomotywy elektrycznej jeżdżącej na makiecie bez sieci trakcyjnej wygląda po prostu komicznie.
Jeśli nie planujesz sieci trakcyjnej to ja bym poszedł w diesle... Jeśli planujesz... to OK.

Pozdrawiam.
Tomasz Wójczyk.
Albo w parowozy...:gwizd: A tak przy okazji, może byś poszedł w coś polskiego?
 
D

Docteur

Gość
#9
Zestaw z MultiMAUS Pro za 1099€ - trochę drogo. Samą lokomotywę w wersji z dekoderem LokSound można kupić na niemieckim Ebay już od ok. 300€, jeszcze w eleganckim opakowaniu z serii Roco Platin. Model ten jest wart swojej ceny, wykonanie stoi na naprawdę wysokim poziomie. Mam go w swojej kolekcji i jestem z niego bardzo zadowolony.
Co do wagonów, to moim skromnym zdaniem jest to lekki przerost formy nad treścią (zwłaszcza te otwierane i zamykane z MultiMAUS drzwi). MultiMAUS Pro jest technologiczną ślepą uliczką i nie będzie dalej rozwijany, najlepszym dowodem na tę tezę jest fakt, że najnowsza centrala Roco Z21 nie obsługuje standardu ZigBee.
Reasumując, model BR 03.10 Roco to dobry wybór, ale jako sama lokomotywa. Bardzo dobrze komponuje się z "Schürzenwagenami" firmy TRIX i Märklin (np. zestaw TRIX 21261).
 
D

Docteur

Gość
#12
jabol: Tu masz fotki modelu "w plenerze", tak na zachętę i narobienie smaku ;)
Filip7370: Co do Twojego wpisu o mieszaniu typów wagonów, to myślę że powinieneś poszerzyć swoją wiedzę o powojennej historii lokomotyw serii 03.10 na DB, a zwłaszcza punkt dotyczący zastosowania tych maszyn - szczególnie niebieskich...
 

Załączniki

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#13
Zestaw z MultiMAUS Pro za 1099€ - trochę drogo. Samą lokomotywę w wersji z dekoderem LokSound można kupić na niemieckim Ebay już od ok. 300€, jeszcze w eleganckim opakowaniu z serii Roco Platin. Model ten jest wart swojej ceny, wykonanie stoi na naprawdę wysokim poziomie. Mam go w swojej kolekcji i jestem z niego bardzo zadowolony.
Co do wagonów, to moim skromnym zdaniem jest to lekki przerost formy nad treścią (zwłaszcza te otwierane i zamykane z MultiMAUS drzwi). MultiMAUS Pro jest technologiczną ślepą uliczką i nie będzie dalej rozwijany, najlepszym dowodem na tę tezę jest fakt, że najnowsza centrala Roco Z21 nie obsługuje standardu ZigBee.
Reasumując, model BR 03.10 Roco to dobry wybór, ale jako sama lokomotywa. Bardzo dobrze komponuje się z "Schürzenwagenami" firmy TRIX i Märklin (np. zestaw TRIX 21261).
może i Schurzenwagen'y są bardziej ,,sexy,, ,ale te w zestawie są udokumentowane jako skład do tej lokomotywy,
na 99.9 % takie były na haku ,
zaś każde inne to swobodny , nieudokumentowany skład.
ale cena rzeczywiście odpychająca mocno
 
D

Docteur

Gość
#16
może i Schurzenwagen'y są bardziej ,,sexy,, ,ale te w zestawie są udokumentowane jako skład do tej lokomotywy,
na 99.9 % takie były na haku ,
zaś każde inne to swobodny , nieudokumentowany skład.
(...)
Oh, really? ;) Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.eisenbahnstiftung.de/

03.1014 z pociągiem E719 na dworcu Mainz Hbf. (01.1951). Fot.: A. Dormann, z kolekcji: W. Löckel
7302.jpg


03.1060 w dolinie Renu z pociągiem F10 "Rheingold", dnia 03.06.1951. Fot.: Carl Bellingrodt
7673.jpg


A tak na marginesie, to nigdzie nie poddałem w wątpliwość faktu eksploatacji BR 03.10 z wagonami Verwendungsgruppe 52, a moja wypowiedź na ich temat dotyczyła tylko zasadności pakowania przez Roco modeli wagonów z cyfrowym sterowaniem drzwi oraz dźwiękiem do zestawu, dorzucenia jeszcze zwykłego "analogowego" modelu wagonu restauracyjnego i żądania za to astronomicznej kwoty. Co do mieszania konstrukcji wagonów, to raczej w F-Zugach (stanowiących główny obszar działania parowozów serii 03.10) z początków lat 50. XX wieku stopień wymieszania typów nie był zbyt duży (chociażby ze względu na kategorię tych pociągów, osiągane prędkości). Prawdopodobieństwo spotkania w takim składzie np. Donnerbuchsena lub pruskiego Abteilwagena było znikome, żeby nie rzec zerowe.
A na koniec jeszcze sznurek do zagranicznego forum, do wątku z dyskusją nt. F-Zugów DB z epoki IIIa: http://germanrail.8.forumer.com/viewtopic.php?t=3358
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#17
Przepraszam bardzo, źle się wyraziłem, kategorycznie nie miałem na myśli Donnerów ani prusaków. Chodziło mi prędzej o pociąg taki jak na górze + ewentualne pierwsze wagony typu UIC-X. Poza tym aby był komplet z serią 044 to raczej lata 60, ale nie musimy się trzymać tak purystycznie czasów.

TAk jak tutaj, na moje oko są przedstawiciele 3-4 różnych typów wagonów.
 
D

Docteur

Gość
#18
Z mojej strony jeszcze te 3 grosze, w kwestii uściślenia :)
Pociąg na powyższym zdjęciu jest ciągnięty przez lokomotywę 01 145 i istotnie jest F-Zugiem (a dokładnie F51/52 "Oostende-Wien-Expreß" trasa: Ostenda - Bruksela - Kolonia - Frankfurt n. Menem - Würzburg - Norymberga - Pasawa - Wiedeń), jednakże nieco nietypowym w kontekście wcześniejszej dyskusji - właśnie ze względu na międzynarodową relację i wynikającym z tego zestawianiem składu z wagonów różnych zarządów oraz nocną porą kursowania (stąd w składzie wagony sypialne).

(...) Poza tym aby był komplet z serią 044 to raczej lata 60, ale nie musimy się trzymać tak purystycznie czasów.(...)
I tutaj całkowicie się zgadzam, w końcu modele kolejowe to nasze hobby i ma nam sprawiać radość i przyjemność; nie warto kruszyć kopii o to, czy w danym pociągu w określonym czasie kursował wagon czy lokomotywa z konkretnym numerem :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 25
Tabor 2
Tabor 28
Tabor 21

Podobne wątki