• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Napędy zwrotnicowe

glowawojtas

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Sądzę, że najlepiej samemu się przespacerować i wymierzyć. Mało kto wie jakie wymiary ma taki napęd zwrotnicowy a co dopiero mało kto ma dostęp do jakichś rysunków technicznych :)
 
OP
OP
Ostbahn

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#4
Tylko że tu jest mnóstwo wymiarów do zdjęcia :???:
Liczyłem na to że ktoś może właśnie dysponuje rysunkiem technicznym, ale na łatwizne się pójść nie dało ;)
 

glowawojtas

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
tzn ja sądzę, że raczej nikt takim nie dysponuje. Jednakże jeśli ktoś by miał plany / wymiary to i ja chętnie bym się zorientował :) Niechaj wątek będzie otwarty, może akurat ktoś odpowiedni się zjawi.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.546 12 6
#8
Będąc dzisiaj przejazdem w Sandomierzu zrobiłem zdjęcia chyba napędów zwrotnicy. Czy te z moich zdjęć są takie same jak wyżej wymienione czy też to jakiś inny typ? Byłbym wdzięczny za odpowiedz i wyjaśnienie jak to działa.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
#9
Ten napęd wygląda podobnie do napędu EEA4, pokazanego na pierwszym zdjęciu w pierwszym poście, ale nie musi to być ten sam typ (chociaż z zewnątrz może być taki sam). Niestety, wszystkie trzy fotki są z jednej strony, od czoła. Drugi napęd w tamtym poście jest zupełnie inny, typu JEA29. Jeszcze inny, typu EEA5, jest na rysunku w jednym z postów wyżej. Napędów zwrotnicowych jest w Polsce co najmniej kilka, jeżeli już nie kilkanaście typów, różniących się wyglądem i wymiarami.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.546 12 6
#11
Dziękuję za odpowiedz, fotki dlatego są z jednej strony, ponieważ bardzo mocno operowało słońce, a mój aparat nie jest przystosowany do robienia zdjęć pod słońce, zdjęcia są nieostre.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
227 2 0
#12
Drugi napęd w tamtym poście jest zupełnie inny, typu JEA29.
Skoro przy tym jesteśmy. Czy typ JEA29 nie jest, pojawiającym się w niektórych opracowaniach, "typem B"? Z takich ciekawszych i bardziej zabytkowych to napędy poniemieckie typu A. Znaleźć je można jeszcze bodajże w Opolu Groszowicach na nieużywanych rozjazdach i wykolejnicach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
#13
Tak, JEA29 był dawniej nazywany typem B. W tamtych czasach na PKP praktycznie występowały tylko te dwa typy: przedwojenny, niemiecki zwany typem A i właśnie JEA29, typ B. Nawiasem mówiąc, ten drugi też jest konstrukcji przedwojennej, firmy L.M. Ericsson, a produkowany w Polsce przez całe dziesięciolecia na szwedzkiej licencji w Zakładach Wytwórczych Urządzeń Sygnalizacyjnych w Katowicach.
 

Podobne wątki