• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Napędy podmakietowe do anglika

#1
Witam,
mam anglika firmy Roco z jednym napędem. Chciałbym zastosować do niego napęd podmakietowy. czy ktoś z forumowiczów już coś takiego robił?
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
#2
mam angliki roco na makiecie sterowane podmakietowo być może będę mógł pomóc - Na początek wrzuc fotę rozjazdu bo na razie nie kumam w czym problem.
 
OP
OP
J

jacek_58

Użytkownik
#3
Na zdjęciach opisywany anglik. Problem polega na tym, ze jednocześnie dwie iglice muszą iść w jedną stronę a dwie w drugą stronę. Miedzi popychaczami jest ok. 6 mm. Mozna dać 4 napędy ale to wysoki koszt i mało miejsca. Szukaam kogoś kto już rozwiazał ten problem w praktyce a nie w teorii. teoretycznie to wiem jak zrobić układ dxwigni ( jest taki schemat na forum) ale szukam kogoś kto to rozwiazał wpraktyce
 

Załączniki

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#4
A nie da się połączyć cięgna parami z jednej strony? Tzn. nie blokują się? Chodzi o to by jednocześnie obydwa były w pozycji górnej lub dolnej. Przez jedną stronę rozumiem obydwa cięgna po lewej stronie zdjęcia (bądź obydwa po drugiej). Wtedy można doprowadzić cięgna do skrajnych pozycji i zrobić jakąś poprzeczkę łączącą, która byłaby na sztywno przyklejona do cięgien.
Takie sprzężenie zwrotnic stosowane jest w praktyce.
 

12groszy

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#5
brian-82 napisał(a):
A nie da się połączyć cięgna parami z jednej strony? Tzn. nie blokują się? Chodzi o to by jednocześnie obydwa były w pozycji górnej lub dolnej. Przez jedną stronę rozumiem obydwa cięgna po lewej stronie zdjęcia (bądź obydwa po drugiej). Wtedy można doprowadzić cięgna do skrajnych pozycji i zrobić jakąś poprzeczkę łączącą, która byłaby na sztywno przyklejona do cięgien.
Takie sprzężenie zwrotnic stosowane jest w praktyce.
Da się.
Tak właśnie przerobiłem anglika dla Ryśka.
Trzeba podpiłować od spodu podkład między cięgnami tak by cięgna były wyżej niż podkład. Następnie przykleić poprzeczkę do cięgien.
 
OP
OP
J
#6
Dzieki 12groszy, powiedz tylko czym skleiłeś cięgna z poprzeczką.
Ten rozjazd i cięgna są z PE i nie bardzo sie to klei na trwałe.
Zrobiłem kilka prób ale połaczenie nie wydaje się trwałe.
 

12groszy

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#7
jacek_58 napisał(a):
Dzieki 12groszy, powiedz tylko czym skleiłeś cięgna z poprzeczką.
Ten rozjazd i cięgna są z PE i nie bardzo sie to klei na trwałe.
Zrobiłem kilka prób ale połaczenie nie wydaje się trwałe.
Kleiłem to klejem do plastiku Gunze i bardzo dobrze się połączyło. Można też klejem cyjanoakrylanowy.
 

Podobne wątki