• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Napęd podmakietowy MTB

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#1
Na targach Hobby w Poznaniu można było zobaczyć (i nabyć) nowy produkt czeskiej firmy MTB. Jest to napęd podmakietowy MP1. Na targach 5 sztuk kupić można było za 230 PLN. Trudno powiedzieć jak będą te napędy zachowywać się na dłuższą metę. Pierwsza pobieżna informacja jest taka:
- nie ma możliwości regulacji szybkości - ale nie jest ona duża
- istnieje możliwość regulacji skoku napędu - możliwe są trzy ustawienia 3mm, 6mm, 9mm.
Ta druga możliwość była dla mnie szczególnie istotna gdyż potrzebny był mi do rozjazdów w skali Z ...

Praca zamontowanego napędu - od spodu wygląda tak:


A od góry tak:


Przepraszam za jakość (drgania) ale kręcone telefonem "z ręki".
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#5
Napęd ogólnie sprawia bardzo dobre wrażenie. Bardzo solidnie dociąga iglice, jako symulacja napędów elektrycznych prędkość przestawiania doskonała, regulacja skoku tez na plus. Martwi mnie trochę stosunkowo niski prąd na stykach do polaryzacji krzyżownicy. 0,5A może się okazać w warunkach bojowych trochę mało. Powolne działanie ma też pewną niedogodność, impuls sterujący musi trwać przez cały czas przestawiania (sterowanie trzeba rozwiązywać inaczej niż np. przy siłownikach od ZC gdzie wystarczą proste rozwiązania przełączników chwilowych). To tak na szybko z pierwszych oględzin, brudy wyjdą pewnie w praniu.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#6
Wg informacji od producenta i z materiałów: impuls może być dostarczany cały czas - napęd po zakończeniu przestawiania rozjazdu wyłącza się i to, że prąd nadal dochodzi nie grozi jego spaleniem (oczywiście nie miałem okazji sprawdzić tego w długotrwałym użytkowaniu).
 
Z
#8
Zdrada ma rację można go zasilać permanentnie, dodatkowy przełącznik pozwala również podłączyć np. semafor :) taka najprostsza zależność. # rodzaje skoku i ogólnie sprawia bardzo dobre wrażenie.
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#9
Mnie chodziło o sytuację dokładnie odwrotną, podajemy impuls (rzędu np. 0,1 sek.) a nie stałe zasilanie (silnik ma wyłączniki krańcowe). Natomiast jest to cecha (w moim przypadku niedogodność) a nie wada. Chodziła mi po głowie wymiana części napędów na Szadku (zwłaszcza krytycznego rozjazdu numer 6) ale bez zmiany systemu sterowania (sterowanie impulsowe oraz napięcie 5V) się nie da. Co prawda silnik rusza już w okolicach 5V ale czas działania jest wtedy zdecydowanie za długi. Muszę jeszcze sprawdzić w którym momencie działania ""łapią" dodatkowe styki, bo mam wrażenie, że na sam koniec cyklu przesuwania. Dawałoby to wtedy prawie rzeczywistą kontrolę położenia iglic.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
#10
Witam, czy ktoś z Was może potwierdzić, czy nadają się one do sprężynujących iglic Tillig Elite? Z tego co wiem to mają napęd planetarny, a nie ślimakowy jak zalecane do rozjdazdów Tillig Elite.
 

PKP H-KA

Użytkownik
Reakcje
4 0 0
#12
Witam.
Mam pytanie odnośnie napędu MTB model: mp5. Jaki zakres pracy/przesuwu tego napędu, ustawiacie do sterowania rozjazdami Piko A-gleis? 3 czy 6mm jakie ustawienie lepiej się sprawdza?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 3
Elektryka 7
Elektryka 10
Elektryka 20
Elektryka 2

Podobne wątki