• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Napęd do zwrotnicy Piko W3

OP
OP
K

Kedziol

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
No dobra. Zakupiłem taki sprzęcik i teraz jak go podłączyć? Znaczy wiem jakie kabelki do czego ale nie wiem, z której strony to podłączyć i jak to podłączyć do zwrotnicy? Wogole do czego jest te 6kabli. 3 to wiem ze idą pod prąd a reszta? Jeśli ktoś mi jest wstanie podrzucić schemat podłączenia do prądu i zwrotnicy to byłbym wdzięczny. lukasz.lawicki(at)wp.pl
 
Reakcje
0 0 0
#6
Kiedyś o tym było że produkt sprzedawany w Polsce powinien mieć również instrukcję obsługi w j.polski, napisz meila to podeślę takową, choć powinieneś jej wymagać od sprzedawcy rzeczonych napędów.
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Kedziol napisał(a):
Wogole do czego jest te 6kabli.
Czerwony do zasilania
Jeden brązowy - przełącza napęd w jedną stronę
Drugi brązowy - przełącza napęd w drugą stronę
Żółty do krzyżownicy
Jeden niebieski do jednej iglicy
Drugi niebieski do drugiej iglicy

Sprawdzenie który z brązowych przełącza rozjazd w lewo a który w prawo nie sprawi problemu bo wystarczy podłączyć do zasilania. W przypadku niebieskiego trzeba sprawdzić najlepiej miernikiem. W przypadku jazdy na wprost musi być obwód zamknięty pomiędzy górną iglicą(niebieski) a krzyżownicą(kolor żółty) a w przypadku jazdy po łuku między dolną iglicą(niebieski) a krzyżownicą (kolor żółty)
 

Załączniki

bobek

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
#8
a mógłbym prosić o jakieś zdjęcia jak zrobić aby zwrotnica chodziła przejście z górne do dolnej :D albo podać stronkę
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
xendx napisał(a):
a mógł bym prosić o jakieś zdjęcia jak zrobić aby zwrotnica chodziła przejście z górne do dolnej :D albo podać stronkę
Masz tam w temacie link do napędu podmakietowego

Określenie "górna" i "dolna" dotyczyło powyższego rysunku
"górna"( jak przylega do sąsiedniej szyny to jest jazda na wprost)
"dolna"(jak przylega do sąsiedniej szyny to jest jazda po łuku)
 

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
6 0 0
#10
Sorry - moze się wyda śmieszne to pytanie - ale to urządzenie jest na prad zmienny 16V czy stały 16V? I czy przy sterowaniu cyfrowym Piko można tego używać? I jaka jest różnica między tym, a innym urządzeniem: http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... cts_id=999 przeznaczonym do napędu zwrotnic pikowskich - czy tylko chodzi o to, ze jedno jest podmakietowe, a drugie na makiecie? Sorry - moze się mylę, albo nie do końca trafnie i jasno wyrażam, ale to dopiero początki u mnie - chętnie się dowiem. Dzięki z góry. Pzdr. Przemek
 

Łukasz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
Na to Ci przemo nie odpowiem, bo sam nie jestem w tym dobry i nie chce wprowadzać w błąd. Ale mam pytanie... Mianowicie, jaka jest kolejność? Zakładanie napedów podmakietowych, a potem szutrowanie? Wydaje mi się, że najpierw trzeba założyć napędy bo podłączyć do torów trzeba tak?
Pozdrawiam
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
xendx napisał(a):
ale to urządzenie jest na prad zmienny 16V czy stały 16V?
16V zmiennego lub 12V stałego. (typowy zasilacz FZ1 ma wyprowadzenie stałe 12V do zasilania torowiska i zmienne 16V do napędów,semaforów itp.
arch_przemo napisał(a):
I czy przy sterowaniu cyfrowym Piko można tego używać?
Można ponieważ właściwa polaryzacja krzyżownicy jest potrzebna przy tym aby lokomotywa nie miała przerwy w zasilaniu przy przejeżdżaniu przez nią. Przeciwległe szyny dochodzące do krzyżownicy mają pod nią wykonane połączenie elektryczne żeby była możliwość zasilania nawet tego toru na który przebieg nie jest ustalony.
arch_przemo napisał(a):
czy tylko chodzi o to, ze jedno jest podmakietowe, a drugie na makiecie?
Dokładnie tak
Łukasz napisał(a):
Mianowicie, jaka jest kolejność? Zakładanie napedów podmakietowych, a potem szutrowanie?
Z racji na to że trzeba wykonać polaryzację krzyżownicy i iglic wykorzystując styki w napędzie podmakietowym najprościej jest do rozjazdu dolutować 3 przewody (widoczne na powyższym rysunku - kolor żółty i niebieski) i po nawierceniu w odpowiednim miejscu pod rozjazdem otworu w którym będzie znajdował się drucik przesuwający iglice oraz otworów pod przewody od krzyżownicy i iglic można taki rozjazd przymocować i zaszutrować. Później możemy montować napęd przykręcając go od spodu za pomocą dwóch wkrętów po uwczesnym sprawdzeniu miejsca mocowania (Tak żeby rozjazd działał prawidłowo) i lutujemy odpowiednie przewody z tymi przylutowanymi wcześniej do rozjazdu
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 6
Elektryka 22
Elektryka 114
Elektryka 18
Elektryka 2

Podobne wątki