Metro w Budapeszcie jest piękne i funkcjonalne (co ja piszę...).
Ale na fotkach uwieczniłem tylko pierwszą, najstarszą, żółtą linię, prowadzącą z Vörösmarty tér do Mexikói út.
To najstarsza linia kolei podziemnej w kontynentalnej części Europy, oddana do użytku w 1896 r. Wprawdzie szybszy był Londyn, no ale to jest na wyspie
Stacyjki są bardzo klimatyczne, wyłożone w większości białymi kafelkami. Linia jest położona bardzo płytko, w całości po pesztańskiej stronie.
Jak mówią legendy, Franciszek Józef, przejechawszy się pierwszym oddanym do eksploatacji odcinkiem, w akcie dobrej woli zezwolił na nadanie temu odcinkowi swego imienia
Ale na fotkach uwieczniłem tylko pierwszą, najstarszą, żółtą linię, prowadzącą z Vörösmarty tér do Mexikói út.
To najstarsza linia kolei podziemnej w kontynentalnej części Europy, oddana do użytku w 1896 r. Wprawdzie szybszy był Londyn, no ale to jest na wyspie
Stacyjki są bardzo klimatyczne, wyłożone w większości białymi kafelkami. Linia jest położona bardzo płytko, w całości po pesztańskiej stronie.
Jak mówią legendy, Franciszek Józef, przejechawszy się pierwszym oddanym do eksploatacji odcinkiem, w akcie dobrej woli zezwolił na nadanie temu odcinkowi swego imienia