• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Manufaktura Nadciąga EN57 - prawie seryjny

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#81
Ładne, ale proponuję się pospieszyć, bo PIKO mocno depcze po piętach i może być za późno na seryjną produkcję. A "kibel" zbliża się dużymi krokami ;)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.261 103 84
#82
Wlasnie mialem to napisac ;) A, ze sa juz prototypy to tym bardziej znajac strategie PIKO model wyjdzie. A ze model zywiczny tworzony jest od trzech lat (gdzies to tam bylo na poczatku) to juz nie ma sie co spieszyc. Tym bardziej, ze dopiero opracowuja naped.

W ostatecznosci zeby nie zmarnowac czesci prac (opracowanie dokumentacji) zawsze bedzie mozna wypuscic w wielkosci TeTe ;) Ale i tu zawsze istnieje ryzyko konkurencji ze strony MTB ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#83
przesyłam pierwsze fotki nadwozi modelu EN57 w dwóch wersjach / klasyczny oraz serii 19XX /
trwają prace nad napędem oraz elektroniką , wszystkie elementy nadwozia i podwozia są wykonywane w Polsce :)
Czy górny reflektor w wersji pudła z "klasycznym" czołem nie jest za długi i przez to też za bardzo wystający po za linię ściany czołowej?
ps. w przygotowaniu model EN57 serii 20XX / tzw. Spot /
Hmm... może bym się na jednego kiedyś skusił ;) ... super, że nie ograniczacie się tylko do "klasyków", ale i "klasyczną modernizację" też zrobicie :) , że się tak wyrażę ;) . Ciekawe na ile poważnie można traktować informację od Mariusza o nadchodzącym modelu EN57 od PIKO :niepewny: ... wydanie wielkoseryjnego modelu bardzo by Wam pokrzyżowało plany :( . Wówczas zostałaby tylko produkcja w TT (tutaj znowu MTB "czyha") oraz wersji, których PIKO by nie zrobiło w H0, ale to znowu znacznie mniejszy rynek zbytu ze względu na zapewne znikomy popyt na "niszowe" wersje EN57 takie jak modernizacje, itd.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#84
Czy górny reflektor w wersji pudła z "klasycznym" czołem nie jest za długi i przez to też za bardzo wystający po za linię ściany czołowej?
Nigdy tego nie analizowałem, ale z pobieżnego przejrzenia zdjęć w internecie widzę, że różnie bywa. Są dłuższe i krótsze, w dodatku w kilku różniących się drobiazgami wykonaniach, choć tych krótszych jest chyba więcej. Pewnie zależy to od tego, czy trzeci reflektor był montowany fabrycznie, przy produkcji, czy później, w ramach napraw, a w tym drugim wypadku od tego który ZNTK i kiedy to robił.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
#85
Ładne, ale proponuję się pospieszyć, bo PIKO mocno depcze po piętach i może być za późno na seryjną produkcję. A "kibel" zbliża się dużymi krokami ;)
Kiedyś też tego byłem pewien, teraz niekoniecznie. Patrząc co wyprawia się z ET41 (1 malowanie cargo, 3 żółte czoła i cisza od długiego czasu) nie jestem już taki pewny rychłego wydania tego modelu przez PIKO. Moim zdaniem wszystko zależy od tego kiedy ukaże się model i w jakiej cenie. A odnośniie rynku w TT-tce - tak, jest tam duże pole do popisu i można wyrwać spory kawałek tortu ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#86
Nigdy tego nie analizowałem, ale z pobieżnego przejrzenia zdjęć w internecie widzę, że różnie bywa. Są dłuższe i krótsze, w dodatku w kilku różniących się drobiazgami wykonaniach, choć tych krótszych jest chyba więcej. Pewnie zależy to od tego, czy trzeci reflektor był montowany fabrycznie, przy produkcji, czy później, w ramach napraw, a w tym drugim wypadku od tego który ZNTK i kiedy to robił.
Faktycznie, są dwie wersje - "krótsza" i "dłuższa" (nie wspominam o różnych ramkach, itd.) Przyznaję, że nie analizowałem całej serii, a tylko pobieżnie przejrzałem kilka zdjęć kilku różnych jednostek serii EN57 i tak się złożyło, że nie trafiłem na żadną z "długim" górnym reflektorem. Być może to pochopne stwierdzenie, ale tych "krótkich" jest raczej więcej - może stąd u mnie to wrażenie, że górny reflektor w prototypie modelu jest za długi, bo mi się "utarły" w pamięci te "krótkie".
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#87
EN wyjdzie od PIKO na bank. Proponuję wyjść poza ramy forum i zacząć obserwować grupy FB. To raczej tam PIKO czyta co ludzie potrzebują, czego oczekują, a ciśnienie na "kibla" jest ogromne, zresztą tak samo na wszystko co niebieskie w cargo.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
#88
Pożyjemy zobaczymy :) Jeżeli ma to nastąpić to moim zdaniem dopiero po wyczerpaniu najpopularniejszych lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Na razie nie dotarli nawet do konstrukcji parowozu z tendrem - tu myślę o Tkt48, chociaż forma EN57 jest o wiele prostsza. W każdym razie kibicuję autorskiemu modelowi, którego z chęcią kupię w wersji do samodzielnego złożenia ;)
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#89
Czy górny reflektor w wersji pudła z "klasycznym" czołem nie jest za długi i przez to też za bardzo wystający po za linię ściany czołowej?
Hmm... może bym się na jednego kiedyś skusił ;) ... super, że nie ograniczacie się tylko do "klasyków", ale i "klasyczną modernizację" też zrobicie :) , że się tak wyrażę ;) . Ciekawe na ile poważnie można traktować informację od Mariusza o nadchodzącym modelu EN57 od PIKO :niepewny: ... wydanie wielkoseryjnego modelu bardzo by Wam pokrzyżowało plany :( . Wówczas zostałaby tylko produkcja w TT (tutaj znowu MTB "czyha") oraz wersji, których PIKO by nie zrobiło w H0, ale to znowu znacznie mniejszy rynek zbytu ze względu na zapewne znikomy popyt na "niszowe" wersje EN57 takie jak modernizacje, itd.
Czy jest szansa na ED72 :cool: wystarczy tylko zmienić dach środkowych członów i wnętrze ???
Moja ulubiona seria jednostek PAFAWAG :love: Dalekobieżna wersja o_O Tak żeby puścić IR Karolinkę lub pociąg pośpieszny
Kraków Płaszów - Zakopane :love: Kupie jak wyjdzie dalekobieżna wersja jednostki !!!
 

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 6 3
#90
Faktycznie, są dwie wersje - "krótsza" i "dłuższa" (nie wspominam o różnych ramkach, itd.) Przyznaję, że nie analizowałem całej serii, a tylko pobieżnie przejrzałem kilka zdjęć kilku różnych jednostek serii EN57 i tak się złożyło, że nie trafiłem na żadną z "długim" górnym reflektorem. Być może to pochopne stwierdzenie, ale tych "krótkich" jest raczej więcej - może stąd u mnie to wrażenie, że górny reflektor w prototypie modelu jest za długi, bo mi się "utarły" w pamięci te "krótkie".
Witam
Remku spotkałem kilka wersji z krótszym i dłuższym reflektorem ale możemy to dokładnie zmierzyć i poprawić , na tym etapie to żaden problem ..

przesyłam kilka fotek / oczywiście widok zależy od konta ustawienia aparatu i obiektu fotografowanego /
dzięki za uwagi
pozdrawiam
 

Załączniki

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 6 3
#91
Witam
Remku spotkałem kilka wersji z krótszym i dłuższym reflektorem ale możemy to dokładnie zmierzyć i poprawić , na tym etapie to żaden problem ..

przesyłam kilka fotek / oczywiście widok zależy od konta ustawienia aparatu i obiektu fotografowanego /
dzięki za uwagi
pozdrawiam
ps. ale możemy też zrobić wersję najbardziej klasyczną , bez górnego reflektora , tylko czy tą wersją będzie zainteresowanie ..?
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#92
ps. ale możemy też zrobić wersję najbardziej klasyczną , bez górnego reflektora , tylko czy tą wersją będzie zainteresowanie ..?

Nie rozdrabniajcie się, róbcie kibla, bo jak PIKO wyskoczy lada moment ze swoim modelem to zostaniecie z ręką w nocniku, tak jak zostało SM ze swoimi modelami. Szkoda czasu.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#93
Witam
Remku spotkałem kilka wersji z krótszym i dłuższym reflektorem ale możemy to dokładnie zmierzyć i poprawić , na tym etapie to żaden problem ..

przesyłam kilka fotek / oczywiście widok zależy od konta ustawienia aparatu i obiektu fotografowanego /
Wychodzi, że są dwie-trzy wersje i wszystko zależało od tego jak ZNTK przebudował dach, tak jak napisał pan @Andrzej Harassek. Górny reflektor w EN57-1128 "cudowny" :love: ... @SAXON0518 Andrzeju, najważniejsze, aby poszczególne modele miały górne reflektory takie jak pierwowzory, a na jakie - "długie" czy "krótkie" - się zdecydujecie to z punktu widzenia klientów pewnie nie będzie mieć większego znaczenia, ale może Wam po prostu ograniczyć liczbę pierwowzorów, które będziecie mogli odwzorować z wybraną do produkcji jedną wersją górnego reflektora. Jak będą dwie będziecie mieć niemalże pełną dowolność. Wybór należy do Was. Powodzenia :) !
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.261 103 84
#94
Wydaje mi sie, ze zrobienie trzech wersji reflektora gornego nie jest jakims problemem (jezeli ma sie odpowiednia dokumentacje). To tylko zrobienie trzech roznych matek i form do odlewow. Reszta z niewielkimi dodatkami jest praktycznie taka sama dla tych trzech wersji. Najwazniejsze zeby jak napisal @Remaj12 wszystko odpowiadalo prawdzie = numery inwentarzowe + wlasciwa konstrukcja.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#95
możemy też zrobić wersję najbardziej klasyczną , bez górnego reflektora , tylko czy tą wersją będzie zainteresowanie ..?
Ja byłbym zainteresowany wyłącznie taką wersją, w dodatku z drzwiami kremowo-niebieskimi, nie całymi kremowymi czy żółtymi. Ale ja sam to mało... :(
Czy jest szansa na ED72 :cool: wystarczy tylko zmienić dach środkowych członów i wnętrze ???
I trzeba zmienić okna, bo ED72 ma zaokrąglone rogi - o tym już było, chyba w innym wątku.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#97
bedzie sie sprzedawał jaki nie bedzie
Nie. Będzie się sprzedawał wtedy, kiedy cena będzie przystępna dla ewentualnych chętnych na zakup. Inaczej kupi kilka tylko osób a projekt może się okazać niewypałem.

zostaniecie z ręką w nocniku, tak jak zostało SM ze swoimi modelami
Problem leży w kilku innych kwestiach, a nie w konkurencji ze strony Piko. Obecnie widać jakie ceny osiagają EU07 produkcji Schlesienmodelle, oraz do dziś są chętni jacy nabyli by niemal każdy nowy model, oby tylko się taki pojawił. Każdy ma oczy i potrafi porównać modele obu producentów i jest grupa ludzi jaka chętnie nabyłaby kolejne modele od Schlesienmodelle. Ale to nie miejsce na tę dyskusję.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#98
Nie. Będzie się sprzedawał wtedy, kiedy cena będzie przystępna dla ewentualnych chętnych na zakup. Inaczej kupi kilka tylko osób a projekt może się okazać niewypałem.


Problem leży w kilku innych kwestiach, a nie w konkurencji ze strony Piko. Obecnie widać jakie ceny osiagają EU07 produkcji Schlesienmodelle, oraz do dziś są chętni jacy nabyli by niemal każdy nowy model, oby tylko się taki pojawił. Każdy ma oczy i potrafi porównać modele obu producentów i jest grupa ludzi jaka chętnie nabyłaby kolejne modele od Schlesienmodelle. Ale to nie miejsce na tę dyskusję.

Irek, masz w 110 % racje. Kiedyś już o tym pisałem, że razem z Robertem pokazaliście, że można zrobić, za małą kasę super model, wręcz detalistyczny. Fakt, to nie jest miejsce do dywagacji.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Zgadzam się. Budy wyglądają naprawdę rasowo. Oby podwozie było ładnie wykonane. Jeśli model będzie na naprawdę wysokim poziomie to dla mnie cena za 3 członowy (złożony) zestaw w granicach 2200 zł będzie całkiem ok.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Tabor 38
Tabor 23
Tabor 10
Tabor 225
Tabor 21

Podobne wątki