Nie potrafię powiedzieć, czy nie ma jakichś drobnych różnic w szczegółach, ale z grubsza można przyjąć, że po dodaniu do EN57 z klasycznym czołem (3 okna) drugiego wagonu silnikowego mamy EN71. Mam tu oczywiście na myśli zespoły w oryginalnym kształcie, a nie po kolejnych modernizacjach. Z EN57-19xx i ED72 już nie jest tak prosto. ED72 miały, o ile wiem, inne wózki, niż oryginalne (przed modernizacją) EN57, a ich największa prędkość wynosiła 120 km/h w porównaniu do 110 km/h EN57. Poza wózkami, ED72 z zewnątrz różniły się tym, że miały tylko dwa pantografy, po jednym na każdym wagonie silnikowym. Inny więc musiał być układ przewodów WN na dachu, a być może były także inne drobne różnice. Inne było wyposażenie wnętrza, dostosowane do dłuższych podróży. ED72 miały przedział 1 klasy i chyba także przedział bufetowy (ale tu głowy nie dam). Same siedzenia pasażerskie, także w 2 klasie, też różniły się o tych, zastosowanych w EN57. Tak więc, pomijając wnętrze oraz malowanie i oznaczenia, przeróbka EN57-19xx na ED72, poza dodaniem drugiego wagonu silnikowego, wiązałaby się prawdopodobnie z wymianą wózków (być może te ze zmodernizowanych EN57 by się nadały - nowa firma obiecuje również takie modele) i ze zmianami na dachach wagonów silnikowych.