• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
bylo ROCO , ROCOLINE -2,1 i ROCOHOBBY 2,5

DODAM ,ZE PO 10 LATACH UŻYTKOWANIA I CZYSZCZENIA Z 2,5 JEST JUŻ 2,2
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
W Matrixie nie było podobnie do Roco, bo w Märklinie (3-szynowym) szyny są innej wysokości, a w Trixie (2-szynowym) są inne. I nie jest to związane z segmentem "hobby" i "professional". Ale nie wiem, dlaczego w systemie 3-szynowym Märklina przyjęto większą wysokość szyn i wyższe obrzeża kół.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Tak rozumiem informacje podane wyżej.
Google C-Gleis 2,3 mm kojarzy z Marklinem. natomiast C-Gleis 2,1 mm z TRIX.
Jest ogólnie znane, że modele Märklina mają wyższe obrzeża, niż modele do systemu 2-szynowego. Ja sam kilka lat temu kupiłem model lokomotywy LS Models w wersji 3-szynowej z zamiarem przebudowy na system 2-szynowy DC (co nie było trudne, bo zestawy kołowe były izolowane i wystarczyło przelutować przewody zasilające i zdjąć płozę). Okazało się jednak, że musiałem wymienić zestawy kołowe, bo stukały o podkłady (ściśle mówiąc o imitacje przytwierdzeń szyn) na torach Roco 2,1 mm. Informacje Googla na temat wysokości szyn są więc spójne z moimi doświadczeniami o wysokości obrzeży kół.
 

Hics

Użytkownik
Reakcje
6 0 0
hehe. Czyli nawet dystrybutorzy nie wiedzą co sprzedają dokładnie. Przynajmniej niektórzy
A tak na serio to w torach ze Start Up oraz pozostałych tzw. prof nie ma zatem różnicy?
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
Widać, że tory „My World” posiadają swoje numery, czyli muszą się czymś różnić od regularnych cgleise
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Widać, że tory „My World” posiadają swoje numery, czyli muszą się czymś różnić od regularnych cgleise
One są całe z tworzywa, ale geometrię mają dokładnie taką samą jak C-Gleis Marklina i dają się łączyć.
Lokomotywy tylko zasilane z akumulatorków na nich pojadą. Moje zdalnie sterowane pojadą.
Stukotu kół na łączeniach się jednak nie usłyszy (chyba, że z głośniczka).
Dlatego, pomimo atrakcyjnej ceny, nie są przedmiotem mojego zainteresowania.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Sieć trakcyjna Bartusia C.D2.
Ponieważ Bartuś jednoznacznie dał do zrozumienia, że Husarz musi jechać z podniesionym pantografem, rozpoczęliśmy próby łączenia słupów trakcyjnych z szynami C-Gleis.
20190214_224553 s.JPG

Ponieważ mocowanie słupa we fundamencie za pomocą kleju na gorąco nie jest zbyt stabilne i estetyczne, zmienione zostało na połączenie gwintowane. Dodatkowo dzięki gwintowi jest możliwość regulacji wysokości.
20190215_180958 s.JPG
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Przymocuj do wozka na sztywno idealnie centralnie na srodku. Sprawdz, czy ploza będzie miała swobodna możliwość pracy pod wozkiem.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Raczej bym nie oczekiwał że Piko ma wersję wózka wagonu przygotowanego pod montaż narty do odbioru prądu z trzeciej szyny. Niedawno kupiłem trzy wagony Silberling z zestawu na 3AC z wagonem sterowniczym. Wagon ten ma oświetlenie czoła zmienne białe i czerwone. Jednak odbiór prądu jest dostosowany do 2DC. Wagon miał osie do 3AC i w tej konfiguracji oświetlenie nie działa. Ja po wymianie osi na 2DC jestem zadowolony bo wlaśnie w tym systemie się bawię. Ale nie rozumiem dlaczego sprzedają modele na system 3AC bez pełnej funkcjonalności dla tego systemu.
 

Podobne wątki