• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku - Jaworzyna Śląska

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#82
Chciałem kiedyś odkupić oś toczną razem z maźnicą, żeby skompletować tekatkę, oraz kołpak piasecznicy i zbieralnika pary do Pt47, po cenie złomu, gdy cięli parowozy w Kudowie i Ścinawce ale ku...wa mać nie chcieli odsprzedać. Było to parę ładnych lat temu...
 

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
59 2 0
#83
Oś toczna w tej tkt została zdemontowana w lokomotywowni Kamieniec Ząbkowicki w czasie transportu tej lokomotywy z Opola do Jaworzyny z powodu wytopienia panewki, oś z panewkami zostały załadowane do skrzyni węglowej czy się tam dalej znajdują?
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#84
Oś toczna w tej tkt została zdemontowana w lokomotywowni Kamieniec Ząbkowicki w czasie transportu tej lokomotywy z Opola do Jaworzyny z powodu wytopienia panewki, oś z panewkami zostały załadowane do skrzyni węglowej czy się tam dalej znajdują?
JesOś jest, panewek już brak... A pamiętam jak ją przyciągnęli dwiema SM42-jedna z przodu i druga z tyłu.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
#85
Mnie totalnie nie leży, kiedy instytucja muzealna posiadającą zapewne (?) piękne zapisy statutowe o ochronie zabytków techniki, zajmuje się "upodabnianiem tychże zabytków techniki do postaci bajkowych w celach zapewnienia wątpliwej jakości wrażeń estetycznych". Tak chyba nie powinno budowanie świadomości i zainteresowania najmłodszych.
 

womo

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.130 33 1
#86
Byłem świadkiem jak mama postawiła dwoje smutnych maluchów przy tej lokomotywie i wołał
" uśmiech bedzie zdjęcie z Tomkiem "
A oni
"To nie Tomek, nawet numeru Tomka TO nie ma"
Tak, że dzieci też na to nie dają się nabrać. Co jak co ale jak wygląda Tomek to wiedzą.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.618 107 12
#87
Dla mnie chyba najsmutniejszym momentem mojej pierwszej i jak na razie ostatniej wizyty była rozmowa z Panem przewodnikiem (starszy Pan, bardzo miły i opowiadał z pasją). Zapytałem, gdzie jest skarbonka na finansowanie odbudowy lokomotywy o której mowa jest na banerach reklamowych przy wejściu. Pan powiedział że nie ma (była ale ludzie więcej "wybierali" niż dokladali). Zapytałem więc czy jest numer konta bądź choćby Paypal lub cokolwiek (w koncu ogłaszają dosyć prężnie ta zbiórkę). Pan wzruszył ramionami że nie wie i wątpi że coś takiego jest. Szkoda że nie ma większego rozgłosu na ten temat.


Wiem że koszta są ogromne, ale chciałbym przypomnieć że "Latający Szkot" czyli jedna z najbardziej rozpoznawalnych lokomotyw w Wielkiej Brytanii jej remont kosztował chyba 40 milionów funtów i zajęło ok 10 lat zanim w końcu udało się ją odrestaurować. Całkowity koszt był podobno zebrany tylko i wyłącznie środkami własnymi.. narodu brytyjskiego tzn całość pokryta z darowizn ludzi dobrej woli.

I proszę mi wierzyć że naprawdę ludzie czuli się dumni że w końcu powróciła na tory. Wydaje mi się że przy odpowiednim rozgłosie i nasza Pt31-49 (znalazłem zdjęcie tej lokomotywy z ET23 - poniżej) z powrotem na torach również by zakręcila łezkę w niejednym oku

20180729_140201.jpg


Tak przy okajzi to podobno jaworzyna ma w zbiorach PEŁNĄ dokumentację tego egzemplarza.

Żeby nie było tak smutno i pesymistycznie, to mimo wszystko polecam wizytę gdyż bez odwiedzających ta instytucja na pewno nie przetrwa. Miejsce klimatyczne. Opeocz samej lpkomotywowni Szczególnie kuźnia oraz..toaleta (zabytkowa więc tylko do patrzenia a nie robienia"

20180729_133502.jpg
20180729_134048.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.618 107 12
#92
Muzeum posiada nie tylko dokumentację Pt31 ale również wielu innych lokomotyw.
Wracając na chwilę do Pt31, to nawet stworzyli witrynę dedykowaną tej lokomotywie (chodź wątpię żeby kiedykolwiek zostala uruchomiona). Niestety nie ma (a przynajmniej ja nie widziałem) możliwości wplat przez Paypal bądź zrzutka.pl. nie ma dedykowanej strony w mediach społecznościowych.

Baner, o którym mówiłem wcześniej jest dobrze widoczny na stronie z poniższego linku

https://www.radiowroclaw.pl/article...zyny-Slaskiej-chca-uratowac-zabytkowy-parowoz

Ogólnie oprócz wspomnianego baneru niewiele się dzieje w tej kwestii (a przynajmniej niewiele się można dowiedzieć o postępach w reaktywacji poprzez media)
 
Reakcje
239 3 0
#93
Co prawda to nie mój cyrk i nie moje małpy, ale jako organizator dwóch zrzutek na potrzeby Parowozowni Skierniewice oraz obserwator wielu innych stwierdzam, że zebranie w crowdfoundingu kwoty na remont dużej maszyny w Polsce jest nierealne. Szczególnie boleśnie pokazała to zbiórka KSK Wrocław na zakup kultowej w końcu lokomotywy SU45, gdzie wpłaty mogły starczyć co najwyżej na zakup modelu tej lokomotywy średniej klasy.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.618 107 12
#94
@Ariel Ciechańsk Pewnie masz rację ale każdy grosz się liczy. Na Fiata dałem, na parowzonie też (jakby nie patrzeć udało wam się zebrać całą kwotę). Dlaczego dałem? Bo było łatwo. KSK otworzyli Paypala praktycznie w przeciągu dnia od momentu jak zapytałem. Nie zebrali, to racja ale oni mieli presję czasu (wy również ale Wam się udało).

A tu lokomotywa stoi, nikt ich nie pogania. Niech zbiorą po trochu. Tutaj przez skarbonke, tam przez zrzutka.pl, tutaj znów przypomnienie przez dedykowaną stronę fejsbuka. Niech ludzie widzą że coś się dzieję. I może za 10 lat uzbierają. A tak ten baner za rok bądź dwa pognije, pobrudzi się i tyle będzie z akcji.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Px48

Aktywny użytkownik
KMK N-orma
Reakcje
60 0 0
#96
Za 10 lat te osoby które aktualnie robią zbiórkę i posiadają zapał do pracy, stracą motywację i wenę w starciach z biurokracją, przepisami, UTK-iem itd.
Przerabiałem ten temat i dlatego ,,Śląsk" zamiast jeżdzić po Mazurach trafił do Pyskowic w częściach. Potrzebny jest sponsor strategiczny na teraz. Za te przysłowiowe 10 lat do muzeum dojdą ,,młode wilki" i zmienią się parytety. Parowóz pójdzie w odstawkę kiedy np. IC zaproponuje kupno po cenie złomu jakiegoś dwuczłona Pendolino.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.618 107 12
#97
a 10 lat te osoby które aktualnie robią zbiórkę i posiadają zapał do pracy, stracą motywację i wenę w starciach z biurokracją, przepisami, UTK-iem itd.
Przerabiałem ten temat i dlatego ,,Śląsk" zamiast jeżdzić po Mazurach trafił do Pyskowic w częściach. Potrzebny jest sponsor strategiczny na teraz. Za te przysłowiowe 10 lat do muzeum dojdą ,,młode wilki" i zmienią się parytety. Parowóz pójdzie w odstawkę kiedy np. IC zaproponuje kupno po cenie złomu jakiegoś dwuczłona Pendolino.
Jak Anglikom sie udało, to czemu nam nie? Nie jeżdżę na polskie imprezy ale z chęcią a oglądam relacje i patrząc na średnią wieku naszych modularzy i kolejkowiczow to muszę przyznać ze jest lepiej niż w UK- wiec narybek jest żeby ciągnąć temat przez te 10 lat:). Tylko trzeba zacząć od czegoś więcej niż dobrych chęci i baneru.

Jest np grupa na FB która "naprawia" semafor kształtowy żeby postawić na stacji Kowary- jest relacja, co się dzieje wiec nie dają o sobie zapomnieć. Gdyby na stronie Jaworzyny się taka relacja ciągnęło ze zdjęciami z naprawy i "przypominaczka" wpłatach, to pewnie tez by się dało utrzymać temat.
 
Reakcje
239 3 0
#99
Jak Anglikom sie udało, to czemu nam nie? Nie jeżdżę na polskie imprezy ale z chęcią a oglądam relacje i patrząc na średnią wieku naszych modularzy i kolejkowiczow to muszę przyznać ze jest lepiej niż w UK- wiec narybek jest żeby ciągnąć temat przez te 10 lat:). Tylko trzeba zacząć od czegoś więcej niż dobrych chęci i baneru.
Tylko u nas nie ma tradycji 65 lat jak w UK. Dla wielu ludzi w Polsce kwestia opieki i przywracania do ruchu zabytkowego taboru, linii kolejowych czy innych budynków ma być obowiązkiem bliżej niesprecyzowanych onych. Do wszystkiego trzeba dojrzeć niestety...
 

Podobne wątki